PDA

Vis full versjon : Jeg lurer....

Karmen
11-09-2003, 09:43
Hei!

Jeg skal snart begynne på utredning og lurer på en del ting.

Hvor lang tid tar det ca fra første time til et evt. IVF forsøk?
Hvor ofte sånn ca må man gå til legen?
Det jeg lurer mest på er: Hva sier dere til arbeidsgiver? Jeg har ikke lyst til å fortelle at vi prøver å få barn, men de begynner nok å lurer hvis jeg må fly til legen hele tiden. Noen som har noen forslag til hva man kan si????

Klem fra Karmen

Dana
11-09-2003, 11:29
Hei :)
Hvor lang tid tar det ca fra første time til et evt. IVF forsøk? Alt fra uker til år er like vanlig, dessverre :( Går du til en lege som er kjapp (privat), kan dere få svar på blodprøver og sædprøve etter bare noen dager/uker. Viser det seg at det er svømmerne hans som er problemet, dine eggledere er tette eller de finner en annen klar årsak, kan dere være i gang med IVF/ICSI før jul, hvis dere velger å gå privat. Men dette er ”drømmeutredningen”.

Er du uheldig å må stå i køer eller vente på resultater, prøve pergo-kurer innimellom utredningen e.l., eller de ikke finner noen årsak, må du være forberedt på at det kan år et år eller mer før dere evt. søkes til IVF, og deretter må vente 3-9 måneder på behandling i det offentlige.
Hvor ofte sånn ca må man gå til legen?
Avhenger av hva de finner .... Man går vel liksom ikke til regelmessige "kontroller" underveis, men tar en prat med legen på kontoret eller telefonen etterhvert som prøveresultatene "tikker inn". For noen blir det flere turer til laben for å ta blodprøver enn det blir legebesøk..
Jeg har ikke lyst til å fortelle at vi prøver å få barn, men de begynner nok å lurer hvis jeg må fly til legen hele tiden. Noen som har noen forslag til hva man kan si???? Jeg har bare varslet på jobben om at jeg har noe kluss med "understellet" og at jeg kommer til å fly en del til legen framover. Særlig mannfolk spør lite om flere detaljer da...

Lykke til :)

Karmen
11-09-2003, 13:18
Tusen takk for svar og lykke til til deg og!

Karmen