PDA

Vis full versjon : Eggløsning..symtomer..men slår ikke ut på testen til SG..

HETTI
11-09-2003, 13:31
Hei..

Kan det være mulig å ha eggløsning.. selv om eggløsningstestene deres viser noe annet..?

Forrige mens startet 29 aug. dvs at i dag faktisk er den dagen jeg er mest fruktbar.. Jeg har sjekket med meg testene hver dag til ca samme tid fra dag syv tom i dag.. Har hatt tydelige symtomer på at eggløsning nærmer seg.. øm mage...tynnflytenede, gjennomsiktig utflod som kan strekkes i lange tråder. Slik har jeg vært i går og i dag...men testen sier at jeg ikke har eggløsning..?

Kan det være mulig å ha disse symtomene og ikke ha eggløsning..? Må legge til at jeg alltid har hatt veldig presise sykluser..og alltid har merket eggløsning.. ca 11-14 dager etter forrige mensdag...

Håper dere kan hjelpe meg...

Pernille
11-09-2003, 13:56
Det er ikke alle som får utslag på EL-tester selv om de har eggløsning. Kan hende du er en av dem...

Mistral
11-09-2003, 14:07
To muligheter:

1) Du har EL litt senere enn normalt, og vil snart få en positiv test. Du kan ha EL-slim i flere dager før EL.
2) SG-testene gir ikke utslag selv om du har EL. Det er dessverre en del som har hatt slike erfaringer med dem, men for andre funker de bra.

Jeg ville nok fortsatt å teste noen dager til, i håp om at det er mulighet nr. 1 som er den riktige.

For øvrig kan du ikke fastslå at det er i dag du er mest fruktbar bare ut fra hvilken dag du er på i syklusen. EL kommer ikke et fast antall dager ETTER mensen, men et (nokså) fast antall dager FØR mensen – og selv om dine sykluser pleier å være stabile, har du ingen garanti for at denne syklusen blir lik de foregående.

Lykke til!

HETTI
11-09-2003, 14:25
Åhh..takk for utfyllende svar.. Jeg skal teste meg noen dager til...og håpe at en av testene slår ut..

Ser at mange her inne sverger til "Persona" testen.. Er det en test jeg heller burde prøve...? Kanskje jeg ikke får utslag på den heller.. .men men... verdt et forsøk kanskje?

Mistral
11-09-2003, 14:35
Jeg bruker Persona og er veldig fornøyd med dem (fikk positiv i morges!). Relativt rimelige er de også. Det kan være verdt å prøve dem neste gang, ja, hvis ikke SG-testene slår ut.

Bare vær obs på at Persona egentlig er et prevensjonsmiddel som i utgangspunktet brukes sammen med en monitor. Hvis de spør på apoteket om du har monitoren, bare si ja – du trenger den nemlig ikke.

Her (http://home.no.net/famsg/persona.htm) finner du Pernilles utmerkede "bruksanvisning" for Persona!

HETTI
11-09-2003, 15:06
Takk, Mistral :)

Da blir det de testene neste gang...

Positiv test... Lykke til :) :)

Klems Hetti

Mistral
11-09-2003, 15:24
Jeg vet hva jeg har å gjøre nå ja... det vil si... egentlig prøver vi ikke denne måneden, for av praktiske grunner passer det fryktelig dårlig for oss med fødsel i juni. Men vi får se i kveld om vi greier å la være!!

Lykke til du også. :kidoki: