Vis full versjon : Dere som har barn:Hvor lenge prøvde dere?
Tidl. bruker
19-08-2004, 18:35
HEI!
Jeg ser at det er en god del av dere som har barn.Og det jeg lurer på er:
Hvor lenge prøvde dere før dere ble gravide?
Ble dere bare gravide,eller fikk dere hjelp(IVF eller annen hjelp)???
GlaKatta
19-08-2004, 18:58
Hei på deg!
Vi prøvde ikke, hun kom bare "rekende på ei fjøl" ;)
Nr. to derimot, tar det tid å lage *hmfr*
Glemte å tilegge at jeg har mistet tre ganger etter snuppa. Første gang ble jeg gravid på 2. forsøket. De to siste har vi fått til i 4. pp. Så som sagt over så virker det som det skal ta tid med 2. mann!
Klem fra GK
Jeg kastet pilla i mai 2000, lille Sandra ble født nå 9.08.04.....mistet noen ganger før hun satt, men vi prøvde vel i ca 3 1/2 år da.
Hei
Jenta var (som er var 1 ) kom krypende hun, gikk på p-pillen og alt
Gutten var planlagt men det tok 5 mnd før jeg ble gravid med han :nikker:
Denne gangen lar det seg hvis vente ja :sinna:
Hei jeg har to barn men vært gravid 5 ganger(MA okt.03,SA Mai 04 og SA August 04)
Jeg ble gravid på 2pp med første barn :stores: 98
2 barn :storeb:2001 satt på 1pp..
3 gang jeg ble gravid satt`n på 3pp og mistet i MA 10uke okt.03.. tok det lengre tid å bli gravid etter denne...
4 gang satt`n på 5pp...endte i SA 12uke i Mai 04 :babygutt:
5 gang brukte vi EL tester fra CB og da satt`n på 1 pp..men mistet i SA 6uke..2 august 04
kommer til å bruke EL tester neste gang også.. :nikker:
Førstemann satt på første forsøk, andremann kom på andre forsøk.
Helenemor
19-08-2004, 19:16
Førstemann satt på første forsøk, andremann kom på andre forsøk.
:klapper: det var jammen ikke dårlig du..
Førstemann kom etter ca 3 mnd, men vi prøvde ikke da. Vi hadde jo baaare sex :flau: Andremann kom etter en bomtur i svingen før sikker prevensjon var inne. Tredjemann derimot har ikke villet kommet enda, men ingen hast enda. Nå får jeg konsentrere meg om min vekt og min familie :snill:
Håpefull81
19-08-2004, 19:24
Før jeg ble gravid hadde jeg brukt p-sprøyten i noen år, og var kjempe fornøyd. Begynte på minipillen(pga blodet mitt kunne jeg ikke bruke p-piller) sånn at det var litt lettere når vi bestemte oss for å prøve. Det gjorde vi ca.1,5mnd etterpå også sluttet jeg med pillen. Det var i mai. I september var vi i England på fotballtur og et par uker etter vi kom hjem tok jeg testen og den var positiv. Så den gangen gikk det fort. Vi hadde litt bedre anledning til å ha litt mer :sex1: enn vi har nå. Det blir litt mer begrenset når du kan bedrive :sengekos: og :utesex: når du har en liten en som er der hele tiden. Så det gjør nok sikkert sitt for at det tar litt lenger tid denne gangen.
Første gang ble jeg gravid mens jeg gikk på p-piller, så hun kom som et sjokk kan man si.. Det beste mistaket jeg noen gang har gjort!! :rørt:
Med andremann ble jeg gravid fjorten dager etter at jeg tok ut spiralen...
...hadde liksom håpet at det kunne gå så lett nå også, men jeg er vel realist nok til å skjønne at det er å håpe på litt vel mye...
Føler liksom at jeg har brukt opp lykke-kvoten min! :lykke:
:kryss: for alle SG-jentene!
:klemme:
Starlight
19-08-2004, 20:09
Førstemann var faktisk ikke planlagt, jeg somla med å få nye p-piller, og dermed var han der gitt!
Nå som vi prøver er det tydligvis ikke så lett, har nå prøvd i 2,5 år, og enda ingen baby i sikte....:lei_seg:
MokkMokk
19-08-2004, 20:16
Det tok ca 8 mnd fra jeg kastet p-pillene (jan-02) til jeg ble gravid med datteren vår (sept-02). Slet med uregelmessige sykluser etter langvarig p-pillebruk. :mumle: Men den måneden vi prøvde minst og var veldig opptatt med flytting, så satt'n, gitt. Rart, det der. :hehehe:
Må jo tilføye at snuppa ble til i en syklus etter Pergo, som forøvrig funket dårlig for meg de syklusene jeg tok pillene (skrudde sykluser med kort lutealfase, en haug med bivirkninger og dagesvis med positive EL-tester før egget slapp :sur: )
Nå bruker vi ikke prevensjon, men skal vente littegrann med å begynne å prøve aktivt. I mellomtida bruker vi den o' så sikre hopp-av-metoden, og skulle det skje et uhell, så er ikke det noen katastrofe, akkurat. :blunk:
student31
19-08-2004, 20:24
Har to barn fra før og begge kom til på første forsøk! Denne gangen er det verre... :/
Min datter ble til mens jeg gikk på p-piller var ikke planlagt men det gjør ingen ting, blei i hvertfall kjempe gla.
Nå har vi ikke prøvd helt aktivt ennå ville ha jobb først men nå har jeg det også så snart prøver vi for fullt og håper det ikke tar så lang tid.
spennende
20-08-2004, 09:41
Jeg prøvde 6 år før jeg fikk det til etter 1 forsøk med IVF ( mannen hadde veldig dårlig kvalitet)
Nå har jeg ny mann og ble gravid i fjor etter 2mnd sammen med han, men det endte med abort siden jeg hadde tatt denne angrepillen som man får kjøpt på apoteket.
Vi begynte prøvingen i januar men fikk litt problemer med syklusen etter minipilla.
Legen ga meg pergo og ble gravid etter første kur med pergo :nikker:
Villevilde
20-08-2004, 09:44
Vi brukte 14 pp før vi ble gravide... Vi trengte hormon hjelp...
Sunshine*
20-08-2004, 09:50
Tok 11 mnd før jeg ble gravid med nr.1 etter å ha brukt p-pille i noen år (ca 3 år tror jeg)
Nr.2 ble unnfanget 1 år etter at føsrt ble født, jeg brukte ikke noe prevansjon siden vi ville ha han med en gang. Men nr. 1 ammet jo til han var 9 mnd å det er ca 80% prevansjon.
Nå har vi prøvd i 3 mnd, å jeg har en liten følelse av at det ikke tar lange tiden denne gangen
Tidl. bruker
20-08-2004, 10:15
Jeg hadde full klaff på første forsøk da datteren min ble til. Brukte p-piller, sluttet 1 mnd før vi planla å prøve og brukte kondom i mellomtiden. Mensen kom til "avtalt" tid, og 30 dager senere var testen positiv. Overraskende fort, syntes jeg.
Nå er datteren min 7 år, så det begynner å bli noen år siden. Men jeg satser jo på at det går greit denne gangen også, selv om man aldri kan være sikker på at det går SÅ fort.
Pernille
20-08-2004, 10:53
Vi prøvde i 9 mnd for å få laget størsteramp. Minsteramp tok det 2 år og legehjelp etter 3 tidlige aborter for å få til.
Vi hadde brukt hoppe av svingen siden mars 2001, fra september 2001 begynte vi å gå inn for å prøve, poden ble unnfanget desember 2001, altså på 3. pp.
Eldste kom på 1 forsøk.
Minste kom på 2 forsøk.
Så får vi se hvor lenge det går før neste kommer.
Første gang, ett aldri sååå lite uhell, satt på føste forsøk, men endte i SA uke 12. Juni 1995
Andre gang, ikke planlagt det heller, men heller ikke uvelkomment, (brukte jo ikke prev), satt i desember 1995..
Nå derimot, har den ikke satt seg ennå, men håper den sitt nå, og da blir det 9 pp :skratte:
Vi brukte 9 mnd første gang
12 pp (11 måneder) før det klaffet med naturmetoden. Og nå er han her! :)
Spiralis
20-08-2004, 20:47
Sluttet med pillen i februar, ble gravid i desember. Det skjedde med naturmetoden. Nå har vi prøvd siden oktober i fjor, men ikke noe hell så langt...
Ble gravid på 1. forsøk med Tassen. :) Da var det to måneder siden jeg sluttet på P-pillen. Vi brukte kondom i mellomtiden.
Nå ble jeg gravid i 8. PP, men hadde MA som endte i SA i uke 9 i mai/ juni i år. Og har ikke fått tilbake mensen enda... :sinna:
Vi sluttet med p-piller (+7 års bruk) sept. 2002, feb. 03 satt'n - sannsynligvis etter en tidlig SA des. '02. Det vil si 5 mnd/6 pp. Nå jobber vi med å lage nr. 2, hehe, men er ikke i 1 pp engang - spiral fjernet for få dager siden, men jeg er optimistisk som få :fert: :kryss: :lykke: :lykke:
prøverigjen
23-08-2004, 00:03
Ble gravid etter 5 mnd., hadde veldig uregelmessig/lang syklus etter pilleslutt.
Ble gravid etter 4 mnd prøving :nikker:
På 1 forsøk med nr 1,på 2 forsøk med nr 2. Så får vi se hvordan det går med nummer 3.......håper jo på full klaff :fert: på første forsøk, som starter for fullt om et par dager. Men hvem gjør vel ikke det :nikker:
Tidl. bruker
24-08-2004, 23:58
Sluttet etter 2-3 år med p-piller, og hun satt på første forsøk.
Nr.2 skal det gå litt lengre tid med ja. :uff:
TøydokkeAnna
25-08-2004, 02:25
pillen kastet juni-03
aktive forsøk fra jan-04
befruktet 1 mai-04
(gravid 8 uker?mer/mindre)
mistet i SA 10 juni-04
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.