PDA

Vis full versjon : Kaffe

Pitt
11-09-2003, 21:51
Er det slik at man bør unngå kaffe når man ønsker å bli gravid?
Jeg leste dette i Foreldre og Barn en gang, men det stof ikke om man skulle kutte kaffen helt ut eller bare redusere inntaket...
Selv drikker jeg ca 1 kopp daglig g jeg kan ikke tro dette hemmer fruktbarheten ,men nå etter vi starta prøvinga har jeg nesten ikke drukket kaffe...

Mistral
12-09-2003, 09:29
Jeg mener å ha lest at kaffe ikke er bra, ja, men inntil to kopper om dagen skal være greit.

Jeg har gått over til koffeinfri for sikkerhets skyld, så nå drikker jeg mine to daglige kopper med ekstra god samvittighet.

Lykke til!

Amazone
12-09-2003, 09:36
Hei!
Kaffe er ikke bra, men i moderate mengder har det ingenting å si på fruktbarheten.
MEN, ved graviditet (og spesielt de første kritiske ukene) dobbles faren for SA/MA om en drikker 4 kopper kaffe eller mer om dagen!:eek:
Så etter positiv test ligger hvertfall jeg unna! (selv om jeg elsker kaffe. Sukk)

Trolle
12-09-2003, 21:03
Hmm.. Gjelder dette også mannen? Trolle:bryn: er veeeldig glad i kaffe..

Tossi
12-09-2003, 21:15
Vet ikke sikkert om dette gjelder for mannen også, men mener å ha lest at cola er som p-piller for mannen... :( Men om det er koffeinet eller noen av de andre koselig stoffene i sukkersirupen som er av det skadelige slaget, det vet jeg ikke. Kjekt når man er gift med en cocacoliker da... Men han har faktisk redusert colainntaket betraktelig den siste tida, og drikker helst annen brus om han får velge! Nesten så en kan tro at han ønsker seg unger han også... :p

Tjorven
13-09-2003, 09:31
Hei!
Kaffe er ikke bra, men i moderate mengder har det ingenting å si på fruktbarheten.
MEN, ved graviditet (og spesielt de første kritiske ukene) dobbles faren for SA/MA om en drikker 4 kopper kaffe eller mer om dagen!:eek:
Så etter positiv test ligger hvertfall jeg unna! (selv om jeg elsker kaffe. Sukk)

De flesta klarar inte lukten eller smaken på kaffe i graviditeten ( iallafall inte jag eller mina väninnor) Så det blir säkert inget problem.:spy:

Jag drack mycket kaffe förr och gör det nu också. De första "unfangelsene" var inget problem, de satt efter 2-3 månader. Nu går det som sagt tröögare, 16 pp, men JAG tror inte kaffet har skulden till det...

Hjolto
13-09-2003, 10:07
Jeg tror ikke kaffe gjør noe dersom man drikker moderate mengder, og ikke bøtter innpå maange kopper. Jeg drikker 1-3 kopper daglig og det har jeg tenkt å fortsette med... helt til jeg er blitt gravid og ikke klarer kaffe mer;) (smakte ikke kaffe under mitt førse svangerskap)