Vis full versjon : Nå setter jeg toget på et blindt sidespor...(langt)
..Som det heter når vogner parkeres for ubestemt tid.
Etter 13 pp uten snev av noe som helst (Med pergo i innspurten..), har vi (eppmannen og meg) brukt siste del av sommeren på å realitetsorientere MEG.
Som noen av dere vet mista jeg jobben i april og har bestemt meg for å starte for meg selv (http://www.snartgravid.com/plassen/showthread.php?t=14095). Etter mye frustrasjon ang prøvinga, bestemte vi oss for å la det stå til og se hva som kom først - baby eller bedriften. Nå er bedriftsballen begynt å rulle veldig fort - penger er investert - dvs full brems på babylaginga. :lei_seg:
Jeg har kjørt veldig mye berg og dal-bane i sommer fordi jeg visste at det kom - men hadde et lønnlig håp om en positiv test før det. Nå er det for mye som står på spill til at jeg kan rettferdiggjøre en evt graviditet det kommende året (Tingene lar seg ikke kombinere pga sykdom i svangerskapet..).
Så nå er jeg bitter på at vi ventet så lenge (gir seg utslag i irritasjon mot hans barn som vi så nobelt skulle ta hensyn til med å vente i "bare ett år til" før vi begynte prøvinga.. - Sorry - men der har du meg i dag, liksom..),
- full av negativitet overfor hans x som prøvde i hhv 2 og 4 mnd før det klaffet.. (Ok - jeg skal grave i dette en annen dag..)
- ulykkelig for at jeg er "så gammel":sinna:
- deprimert og FULL av pms - så det meste er svart.
Blant alle ting som har lurt i bakhodet mitt er spørsmålene "Hva skal jeg si til jentene på sg? Må jeg trekke meg ut? Finnes det et AldriGravid?". Det er så mange saker som har vært som jeg føler at jeg "ikke har noe med lenger" - om dere skjønner..
Konklusjonen min er pr i dag: Jeg kommer til å være med her litt likevel, jeg. Vil gjerne på treff med jentene i Oslo-området - og jeg nekter å kutte båndene helt. For jeg ER en prøver i hjertet - tar opp tråden ved første og beste anledning og da skal det ikke være noe slinger i valsen! I mellomtiden har jeg masse å lære, dessuten har jeg meningers mot og skal jo invitere til sg-treff når bedriften er et faktum! *stamper foten i bakken*
Dessuten er jeg glad i dere.
Smask
annalovinda
23-08-2004, 11:41
Søte Epp, jeg har nesten ikke ord! :comfort:
Ville gi deg en trøsteprikk, men må nok vente litt. For kort tid siden jeg prikket deg sist...
....men den som venter på noe godt venter ikke forgjeves... :blunk:
Må si jeg er imponert over hvordan du får ord på følelsene dine.. Godt å lese..
Trist at prosjekt baby er lagt på ett sidespor :comfort:
Men ganske spennende med ny og egen bedrift..
Ønsker deg all mulig lykke til, og selvfølgelig får du være her med oss :klemme:
Katharina
23-08-2004, 11:49
Kjære Epp
Fryktelig leit å høre at du er så langt nede! Det er aldri godt å legge fra seg et prosjekt som man hadde mye tro på.
Men jeg ønsker deg lykke til med bedriften. Husker jeg rett så er det en kafe´? Jeg kommer gjerne innom den og legger igjen litt penger når anledningen byr seg.
Sender i mellomtiden en :comfort: !
Huff, kjære deg, dette må ha vært en fryktelig vanskelig avgjørelse. :comfort: Men jeg forlanger at du blir her inne og holder et øye med oss allikevel! Og kanskje viser det seg at kroppen har godt av en pause fra fertilitetsfokus, slik at dere får det til så lett som bare det når dere starter opp igjen.
Lykke til med det nye prosjektet ditt! Jeg har jo sett presentasjonen og har stor tro på dette. Vi står på døra med det samme du åpner!
Stor :klemme: fra Elinblu
Prøvekanin
23-08-2004, 12:04
Uff, Epp! Skjønner at du er både bitter og lei deg nå! Det er utrolig frustrerende å måtte gi opp prøvinga pga ytre hindringer, og ikke bare det faktum at det ikke klaffer så lett. (Jeg klarte jo ikke å slutte prøvinga likevel, når det kom til stykke, jeg da...)...
Alle de følelsene du beskriver er helt OK å ha i din situasjon, og det er fint at du får det ut her!
Håper så inderlig at kafèen din raskt blir en suksess, slik at du kan starte prøvinga igjen, med friskt mot! Jeg lover at jeg kommer innom en tur når det åpner!:nikker:
I mellomtiden håper jeg at du vil trives med prosjektet, så mye at tankene om :baby: lar vente på seg helt av seg selv. For jeg unner deg virkelig et lykkelig ikke-prøverliv også!
Det er veldig hyggelig å fortsatt ha deg her inne! Selv om du ikke prøver aktivt, skal du jo fortsette aktivitetene senere, og da kan det være greit å holde seg oppdatert på problemstillinger som også kan være relevante for deg!:klemme:
Til slutt: stakkars, stakkars, stakkars deg!!!:comfort: :comfort: :comfort:
Lykkeliten
23-08-2004, 12:05
:leppe: Uff..vil ikke høre sånt jeg..
:comfort:
Så trist å høre at prosjekt :baby: foreløpig er lagt på hylla.
Ønsker deg masse lykke til med egen bedrift,
og håper og tror at det går veien :kryss:
Og du får jo ikke lov å forlate oss av den grunn,
så hold deg her, Epp :nikker:
Lykke til :lykke:
:comfort: Føler med deg - forstår at du er lei deg! :comfort:
:kryss: for at bedriften din vil gå mega-bra - fort! :kryss:
Pernille
23-08-2004, 14:21
:lei_seg:
Kjære Epp!
Er glad for at du har besluttet å være her videre - du har så mange flotte innspill og humoristiske vrier på vanskelige temaer!
Du er altfor verdifull til å bli borte herfra... :nikker:
Trist at du må ha en pause i prøvinga, men :kryss: for at ting ordner seg til det beste og at dere er i full gang igjen om et års tid!
I mellomtiden - ikke våg å bli borte herfra!!
:comfort:
Godklem :klemme:
Uff så trist å lese Epp.. :comfort:
Må være hardt å legge prosjekt- :baby: på hylla.. Men bra det bare er for en periode, og ikke for alltid..
Ønsker deg lykke til med bedriften. Og :kryss: for at pause-perioden fra :baby: prøving går fort.
Håper du kommer til å være her fortsatt.. Du var en av de første jeg la merke til her inne, og du har alltid noe bra å komme med!
:klemme:
Thyresse
23-08-2004, 14:38
trist å høre at dere har måttet ta en pause i prøvinga! Men, du må fortelle om kaféen din, så kan du være sikker på at den kommer til å gå så det suser, fordi flere SG'ere kommer til å stikke innom!!! :nikker:
Det er trist å høre at dere må ta en pause fra babylaginga :lei_seg: Skjønner godt at du er lei deg og frustert nå. Håper at du fortsatt vil stikke innom her av og til!
Jeg er sikker på at kaféen din kommer til å bli en kjempesuksess! Lykke til!
:klemme: fra abraxas
Tusen, tusen takk for all støtte, trøst og oppmuntring! Er det rart at jeg har blitt glad i dere?!
Suser avgårde nå, men kommer innom litt senere for å gi dere et ordentlig svar.
*slengkyss*
Nå skal jeg bare hente fram "Girl Power" og skrive en LAAAANG takknemlighetsliste, sånn at jeg får rydda bort min egenproduserte "energi-propp" som deppinga mi er blitt. Bare vent!
Foreløpig suss til dere alle!!
(Ser den nye avataren litt GirlPower ut? Den eller fortune cookies, lissom..:flau: )
Hei kjære deg!
Det oser rå jentestyrke bak den nye avataren din! Lykke til med prosjektet ditt - og er glad for at du fortsatt vil være her inne. Er ikke i tvil om at vi ser deg som aktiv prøver om et års tid.
Lykke til! :)
Kjære søte snille Epp! :comfort:
Skjønner alle de frustrerte følelsene dine :nemlig:
Selvsagt skal du være her inne selv om du har lagt prøvinga på hylla, for nå.
Du er ikke alene om å være her uten å prøve, vet du :klemmer:
Glad i deg også :nuss:
Kjære Epp-snupsa..
For det første syns jeg det er godt å høre at du fremdeles vil glede oss med ditt nærvær. Vil på ingen måte miste deg helt.. :klemme: For det andre, så ønsker jeg bedriften din masse lykke til :kryss: :lykke: , og håper det kommer til å gå så det suser..
Når det er sagt, så skjønner jeg at det er frustrerende å kutte ut å prøve på noe du har ønsket så lenge. Skjønner din bitterhet i henhold til at han har barn, men ikke du. Og at du ventet pga. hans barn. Du har lov til å føle sånn vet du. Ingen her inne bebreider deg for det..
Det er derfor det er så godt å komme hit, Epp. For å lufte følelsene sine, både de positive og negative.. Jeg tror du trenger det, og vi hører gjerne på deg..
På gjensyn, vennen... :comfort:
Skjønner din bitterhet i henhold til at han har barn, men ikke du.
Psst: Epp har barn, hun også! :klemme:
Synes for øvrig at den nye avataren din er litt sånn Spice Girls, jeg, Epp! Håper ikke det er Posh Spice, i så fall. Og Baby Spice kan det jo ikke være...
Kjære Epp,
så dumt at man ikke kan få alt på en gang! Ja, takk - begge deler hadde vært fint!
Nå håper jeg din nye bedrift går så det suser innen kort tid, at du stortrives og føler at du har havnet på rett hylle, at du blir optimistisk og glad og frisk og lykkelig og fornøyd og og og og at du blir gravid før du rekker å tenke prøving engang!
Fint at du ikke blir borte - da hadde jeg savnet deg!
Stooor :klemme: fra Elise
Synes for øvrig at den nye avataren din er litt sånn Spice Girls, jeg, Epp! Håper ikke det er Posh Spice, i så fall. Og Baby Spice kan det jo ikke være...
Forhåpentligvis holder jeg koken litt lengre enn det de gjorde:kryss: .. Får jeg velge spice må det bli Sporty Spice.. Eller... Når jeg tenker meg om kommer jeg kanskje lenger med det meste om jeg adopterer stilen til... hva het hun igjen?... Hun som ligner litt på "dyret" i Muppet show? Mel B? :nikker:
SG-Epp kan jo like gjerne være SpiceGirls-Epp, hihi..
:klemme:
Når det er sagt, så skjønner jeg at det er frustrerende å kutte ut å prøve på noe du har ønsket så lenge. Skjønner din bitterhet i henhold til at han har barn, men ikke du. Og at du ventet pga. hans barn. Du har lov til å føle sånn vet du. Ingen her inne bebreider deg for det..
Det er derfor det er så godt å komme hit, Epp. For å lufte følelsene sine, både de positive og negative.. Jeg tror du trenger det, og vi hører gjerne på deg..
På gjensyn, vennen... :comfort:
Tusen takk for gode ord og all støtten til dere alle! Dere er vakre..
Som Elinblu kommenterte, har jeg et barn. (1. klassing!). Hun har dessverre ingen far, og har aldri kjent en far/fars familie, noe som bidrar ekstra mye til min bitterhet, tror jeg. Hun kaller Eppmannen for pappa, men får hele tiden høre fra barna hans at det ikke er hennes, hun hører ikke til og hun er ingen søster. Hun er tøffere enn toget (står på sitt til det siste!), men jeg blir veldig sår på det til tider, -og et søsken som er hennes (og naturligvis deres) på ordentlig tror jeg kunne bidra ganske mye for alle barna sin del.
For min egen del var det et svangerskap preget av sykehusopphold, krisesenteropphold, ensomhet og flukt. Det hørtes veldig dramatisk ut - men det er altså sånn det var, og det er en annen grunn til at jeg så sterkt ønsker å bli gravid med mannen jeg har blinket meg ut for livet. Jeg ønsker å dele prøvinga, klaffinga, svangerskapet og "happily ever after" sammen med Eppmannen. Drømmen er å få være med på byggingen av familien, ikke bare være "hun som kom inn til dekket bord"... Jeg vil føle at min datter og jeg også står på lista over hovedrolleinnehavere, om du skjønner..:flau:
Den gang ble jeg gravid mot alle odds - så det må vel bety at det kan skje igjen - la oss si om et års tid?.... :nikker:
Igjen takk for oppmuntringen jenter! :klemme:
Tidl. bruker
25-08-2004, 13:20
Som Elinblu kommenterte, har jeg et barn. (1. klassing!). Hun har dessverre ingen far, og har aldri kjent en far/fars familie, noe som bidrar ekstra mye til min bitterhet, tror jeg. Hun kaller Eppmannen for pappa, men får hele tiden høre fra barna hans at det ikke er hennes, hun hører ikke til og hun er ingen søster. Hun er tøffere enn toget (står på sitt til det siste!), men jeg blir veldig sår på det til tider, -og et søsken som er hennes (og naturligvis deres) på ordentlig tror jeg kunne bidra ganske mye for alle barna sin del.
Barn kan virkelig være harde mot hverandre... :leppe: Sånt må være forferdelig å oppleve som mor, å være hjelpeløs tilskuer til at barnet lider sånn.
Selvsagt får du flere barn når forholdene ligger til rette. Som du selv skriver - et godt forarbeide er halve jobben. :blunk: Da er dere godt rustet både økonomisk, fysisk og psykisk hele familien. Med din girl power stiger jo selvtilliten flere hakk! :D
Kom innom av og til så vi får høre hvordan det står til med deg da! Og lykke til!! :klemme:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.