PDA

Vis full versjon : Eggstokkene mine er i dvale...

Karla
12-09-2003, 15:20
Var på samtale for IVF i dag. Legen fortalte at hun kunne se på blodprøvene mine at eggstokkene mine ikke fungerte. EL prøven var normal, men FSH prøven var ikke bra. Blodprøvene tok jeg i påska. Og det jeg reagerer på da - er at den gyn. som sendte søknaden , ikke sa i fra til meg. Da hadde jeg ikke trengt å reise fire timer i bil for å få alt håp knust. Hun sa at det kunne jo være en mulighet for at blodprøven var tatt på feil tidspunkt. Så jeg har fått med resept på Pergo og rekv. for nye blodprøver. men egentlig tror jeg at jeg gjorde det riktig.
Noen som har hørt om dette før ? Jeg er jo bare 30 år, så hun sa at det var sjeldent at slikt skjedde. Vil ikke være sjelden jeg....:leiseg:Stakkars mannen min, tenk å ha en sånn mislykka kone.

Mistral
12-09-2003, 15:29
Uff Karla, dette var da ikke noe hyggelig! :leiseg:

Jeg kan ingenting om det du beskriver, jeg ville bare uttrykke min sympati. Mente legen at det var mulig å gjøre noe med det, selv om det skulle vise seg at blodprøven var tatt riktig og eggstokkene ikke fungerer?

Og du - tenk for all del ikke at du er mislykket! Dette er da ikke noe du kan noe for, og jeg er sikker på at mannen din er glad i deg akkurat som du er. :nuss:

Jeg håper dere får hjelp til å løse problemet, og at dere blir tatt godt vare på underveis!

:stakar:

Wenche
12-09-2003, 19:09
Hei Karla.

Er det CC-test du har tatt? Blodprøve 1. -3. syklusdag, 2 tabl. pergo fra dag 4 t.o.m dag 8, og ny blodprøve dag 9 eller 10?

Tok den prøven for 3 år siden (var da 27), og fikk nesten samme beskjed som deg.
FSH verdiene var feil, de regnet med at jeg hadde kommet i tidlig overgangsalder.... og at det nesten ikke var noen vits i å ta forsøk. Eggene var rett og slett for dårlige.
Men bestemte meg for ikke å gi opp. Har nå tatt 6 forsøk, og skal snart igang med det 7. Går på max. dose puregon, og klarer å få ut noen egg.
Eggene er ikke av beste kvalitet, men de er bra nok til å kunne lykkes med.

Har vært i Porsgrunn og tatt ett forsøk jeg også, fikk beskjed ved innsetting at han ikke hadde noen tro på dette.... fikk ikke flerer forsøk der.
Hadde jeg vært deg så hadde jeg prøvd ett annet sykehus. Det er for tidlig å gi opp enda :)

Karla
12-09-2003, 22:37
Å - der fikk jeg et lite håp ihvertfall ! Ja, tok prøve dag tre og ni, men husker at jeg var litt usikker på når mensen startet.Tror jeg vil prøve en clomifentest til. Synes også det virker litt for tidlig å gi opp, særlig siden jeg er såpass ung og har vært gravid før.
Takk Wenche - og lykke til !

Klem,