PDA

Vis full versjon : Progesta Care

Donna
12-09-2003, 19:44
Hei!
Jeg vil vite mest mulig om kremen Progesta Care, og håper noen vil dele erfaringene sine med meg. Jeg vurderer å prøve den, men vet egentlig ikke helt om jeg trenger den. Da er det vel kanskje litt dumt å hoppe på. Noen som vet om den kan klusse til syklusen på noen måte, eller er den "bivirkningsfri"?

Grunnen til at jeg vurderer den er at jeg muligens har tynn livmorslimhinne. Var til gynekolog igår, og han sa at etter fødsel og amming er slimhinnene i underlivet gjerne tynne før de får bygd seg opp igjen. Jeg har jo ikke tid til at dette skal skje naturlig jeg da... :bonk: , men jeg burde vel smøre meg med tålmodighet kanskje? Han tok UL på meg, og sa blant annet "her ser du livmora, her er en litt fortykket slimhinne...osv". Jeg måtte selvsagt henge meg opp i ordet "litt", og nå er jeg redd for at slimhinna mi ikke er bra nok (venter den 4. mens etter fødsel, sluttet å amme for 1 mnd siden, er nå i 3pp. Hadde en SA, på IKM dagen i juli, testet pos to dager før, men "mistet" streken). Dette kommer seg nok av seg selv, men tenk om det tar EVIGHETER? Kan jeg hjelpe til litt med Progesta Care, eller kan jeg risikere at noe galt skjer dersom jeg bruker den og ikke trenger den???

Kanskje litt kludrete forklart, men håper noen kan hjelpe!

Pernille
14-09-2003, 15:56
Hvis du følger med på når du har EL, og smører KUN fra EL til mens, så skulle det vel ikke kunne gjøre noen særlig skade. Hvis du smører før EL, så kan den bli forhindret/forsinket da...

Var slimhinna di for tykk eller for tynn? Du skriver tynn et sted og fortykket et annet sted..? Hvis den er for tykk, så vil vel ekstra progesteron gjøre vondt verre...

Amazone
14-09-2003, 18:04
Hei Donna!
Alternativ behandling kan også hjelpe deg.
Mange driver med kombinasjon av flere forskjellige behandlings former. Hun jeg går hos er homøpat, fotsoneterapaut og setter øreakupunktur.

Lykke til!