PDA

Vis full versjon : hva m vennen vår?

TøydokkeAnna
24-08-2004, 23:35
Hei bertelurer! Vi er jo opptatt av barn og oppdragelse og forhold og sånt, er vi ikke? Blir dere og preget av drømmerier om venner i nærkontakt og oppdragelse av barnet som jeg? Som Friends og Kalde føtter har skylda for?

Noen spm:
ER det slik at dere har en friendsgjeng?
Ønsker dere det?
Og hvilke kvaliteter vil dere at barna deres skal "arve" fra vennene deres?

:kryss: for maaange fiine inspirerende svar :nikker:

Sparky
25-08-2004, 16:28
Vi er nok litt mer sånn som de i "Kalde føtter". Kun ett av parene i den nærmeste kretsen har fått barn til nå, men alle er godt etablerte ellers. Bestevenninna mi er singel og ikke så veldig interessert i barn....foreløpig. Jeg tror vi kommer til å holde godt sammen når barna først kommer.

Når det kommer til kvaliteter, så må det være:
ærlighet,
kjærlighet, (her gis det klemmer i fleng)
vi er glade i dyr alle sammen,
interessert i kunst, film osv
glade i naturen
hjelpsomhet
glade i heftige diskusjoner
med ett håpløst unntak er vi frie for snobberi
og sikkert masse, masse mer.
(uff, dette hørtes jo klissete perfekt ut, men det var jo kvalitetene jeg skulle dra frem.....:flau: )

Elinblu
26-08-2004, 00:08
Nå hører jeg til det lille mindretall i vår aldersgruppe som ikke liker Friends, men jeg prøver å svare likevel.

Jeg har vært i en vennegjeng fra gymnasdagene - noen har jeg også kjent mye lenger. Vi hang sammen som erteris på videregående, men de siste åra har vi nok sklidd litt fra hverandre. Det henger bl.a. (men ikke bare) sammen med at mange har fått barn - både ett og to. For oss føler jeg nok at toget har gått for muligheten til å bli en slik vennegjeng som er sammen om alt, med barn inkludert. Når de andre snakker om hvilke av de jevnaldrende barna som skal bli kjærester når de blir store etc., får jeg mest lyst til å gå og legge meg. Jeg ser nok ikke for meg mange sommerferier med storfamilie-venneflokk på tur, nei. Og det er kanskje like greit.

abraxas
26-08-2004, 15:15
Vi har ikke mange venner med barn, vi! De vi er sammen med, er enten single (eller som en god kamerat av oss, "serie-polygam") eller frivillig barnløse.

De kvalitetene jeg ønsker at våre barn skal få fra vennene våre, er

* varme hjerter
* sosialt engasjement, empati
* ujålethet
* interesse for kultur, natur og friluftsliv
* evne til å ta seg selv lite høytidelig

abraxas
26-08-2004, 15:16
Vi har ikke mange venner med barn, vi! De fleste vi er sammen med, er enten single (eller som en god kamerat av oss, "serie-polygam") eller frivillig barnløse.

De kvalitetene jeg ønsker at våre barn skal få fra vennene våre, er

* varme hjerter
* sosialt engasjement, empati
* ujålethet
* interesse for kultur, natur og friluftsliv
* evne til å ta seg selv lite høytidelig