Vis full versjon : Lei av å vente.....
JannickeHelen
25-08-2004, 17:49
Vi har prøvd i snart tre mnd og jeg er så utålmodig!!! Jeg ble så utrolig glad da mannen min foreslo at jeg skulle slutte på p-pillen! Men jeg klarer ikke å tenke på noe annet, har det i bakhodet hele tiden. Har hatt så lyst på en :baby: leeeeenge... hva er "gjennomsnittsventetiden" til folk som aldri har vært gravid før? Selv har jeg gått på pillen i litt over fem år. Går hele tiden og tenker på at jeg kanskje ikke kan bli gravid, må ikke ha for høye forhåpninger liksom... Denne tiden før man blir gravid syns jeg er kjip.... :sukk:
Dette ble litt deppegreier, men får sånne perioder innimellom.
Håper på en :fert:snart... :kryss: :kryss:
Tror det er noen tall som sier at 60% blir gravide innen et halvt år. 80% innen et år.
Rett meg hvis jeg tar feil.
Vi har prøvd å blir gravide siden mars 2003. Ble gravid i juni, men mistet dessverre.
Med litt tålmodighet er ikke tallene så dystre .. Lykke til!!
Hei JannickeHelen
Vil nok anbefale deg ikke å satse på statistikken. Du gir bare deg selv forhåpninger som kanskje ikke stemmer for deg, og ventetiden kan derfor bli ekstra lang.
Min lege sa bruk av pillen og hvor lang tid det tar før en eventuelt blir gravid er individuelle. Noen kan bli gravid dersom de har glemt å ta p-pillen en dag, mens andre strever lenge.
Jeg har begynt å føre frukbarhetsskjema. Har du ikke begynt med det vil jeg anbefale deg å begynne. Utrolig hvor godt jeg har blitt kjent med min egen kropp etter det.
Lykke til. Håper du får en :baby: i magen om ikke så lenge.
Ninnis
jeg brukte over ett år på å få normal sykluss etter p-pillen......
med han ble jeg aldri gravid heller...
nå har jeg prøvd siden april 2003, og holder nå på med assistert befruktning.
så man har ingen garantier for at det lykkes.
krysser fingrene og håper det klaffer snart...
klem
prøverigjen
27-08-2004, 23:08
Etter p-pilleslutt tok det 5 mnd. før jeg ble gravid. Har hørt at de fleste blir gravide i løpet av det første året :nikker: Lykke til :)
Tidl. bruker
28-08-2004, 20:10
Om du er lei etter 3 mnd, tenk å prøve 3 år du! :snill: Det gjorde jeg med vesla, uten noe prevensjon på forhånd. Ble gravid med poden 1 1/2 år etter pilleslutt.
:sukk:
Statistikken gjenspeiler jo virkeligheten til en viss grad, tross alt, selv om mange av oss sliterne nok føler at den må være helt feil. Antagelig og forhåpentligvis er du en av de 85% som er gravid i løpet av det første året. Så godt som alle, 95%, er gravide i løpet av to år. Uansett om det kan se litt anderledes ut her inne, her hvor vi er såpass mange slitere...
Lykke til!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.