PDA

Vis full versjon : Noen med erfaring fra to tette?

Lille
27-08-2004, 19:25
Jeg har akkurat født en nydelig gutt :wow:, og begynner allerede å tenke på nr.2.
Dette fordi jeg til uka skal på 6-ukers kontroll, og må forholde meg til hvilket prevensjon jeg skal begynne på (eller om jeg skal begynne i det hele tatt :uff: )

Vi brukte 1,5 år forrige gang vi prøvde, det fordi jeg ikke fikk mensen igjen etter at jeg sluttet på p-sprøyta :koke:
Men hva hvis jeg blir gravid om en mnd igjen da :sparke:

Tar gjerne i mot råd og tips :nikker:
På forhånd takk :blomst:

Linni
27-08-2004, 19:31
Heisann

Gratulere med en liten en da :nikker: :)
Ellers så råder legene med å vente 6 mnd etter fødsel med å begynne i igjen pga det er hvis ikke sundt for kroppen din.
Hvis du ammer så trenger du ikke prevansjon.
Ellers så ville jeg brukt bare minipillen frem til jeg var klar for en til, da kommer mensen fortere igang.
Hormonspiralen har heller ingen slike bivirkniner men er veldig dyr hvis du bare *bruker*den i 6 mnd da (ca 1250,-)

Lykke til da

Tidl. bruker
27-08-2004, 21:49
heisan.. har bare et barn selv enda men kjenner flere som har fått veldig tett.. kroppen trenger vel noen mnd på å komme seg litt igjen men jeg har ikke ville stolt på amming som prevansjon. et venne par av oss fikk barn nr 1 og tenkte ikke på prev forde hun ammet, etter ca et halvt år begynte hun å legge på seg igjen og joda da var hun gravid igjen og fem mnd på vei. :nikker: var travelt med to så tette til å begynne med men nå har største mann begynt på skolen og neste mann neste år, de vokser jo opp som venner når de blir så tette og kan dele på mye opp gjennom livet,alltid noen å leke med osv.. tenkte å satse på to tette selv hvis vi skulle være så heldi å lykkes en gang...:lei_seg: ønsker deg lykke til da :klemme:

Thyresse
27-08-2004, 22:30
Hva med å sette inn kobberspiral...... eller rett og slett bruke kondom eller pessar????

Sunshine*
28-08-2004, 21:02
Amming regnes bare som 80% prevansjon. Altså ikke veldig sikkert.
Jeg tenkte det samme som deg etter første mann så vi brukte ikke noe prevansjon etter å ha fått han, ammet til han var 9 mnd bare.
Jeg ble gravid igjen når han var 1 år da så det er 21 mnd mellom guttene våre. Akkurat passe synes vi. :nikker:

Lykke til med valget!:lykke:

Lenam
22-10-2004, 03:25
Hallo Renate...så du er også her...Jeg har meldt meg inn her bare for å sikre meg nicket :flau: Men må jo inrømme at hver gang jeg ser en helt nyfødd baby så får jeg litt lyst på en til om ikke så lenge...

Mai
22-10-2004, 08:15
Vi brukte 1,5 år forrige gang vi prøvde, det fordi jeg ikke fikk mensen igjen etter at jeg sluttet på p-sprøyta :koke:
Hei Renate!
Anbefaler i hvert fall ikke p-sprøyte! Har hittil ikke hørt om noen som har fått nr. 2 da "de ville" etter bruk av denne. Vi har en gutt på 3 1/2 år, og hadde det vært opp til oss hadde vi hatt nr 2 her tidlig i vår.... (jeg brukte p-sprøyte 3 x 3 mndr.)
Lykke til!
:klemme:

Blondie
22-10-2004, 09:41
Hvis du ammer så trenger du ikke prevansjon.

Hormonspiralen har heller ingen slike bivirkniner men er veldig dyr hvis du bare *bruker*den i 6 mnd da (ca 1250,-)

Innlegget mitt forsvant!! :sinna:

Amming er ikke god prevensjon, så det hadde hvertfall ikke jeg stolt på!!
Hormonspiralen fraråder jeg deg rett og slett. Har dessverre erfaringer med at det kan være trøblete å bli gravid etter å ha tatt den ut, noe også legen advarte mot.

Jeg har to barn med to års mellomrom, noe jeg nå synes er veldig perfekt - selv om det jo var en slitsom periode...

Lykke til! -og gratulerer med babyen!

:klemmer:

Tidl. bruker
22-10-2004, 09:46
Jeg vil anbefale å bruke ikke-hormonell prevensjon. Dvs bruk kondom. Da står dere fritt til å begynne å prøve når dere vil, og du har hatt mensen noen ganger og vet om alt er i orden eller ikke.

Lilly80
22-10-2004, 09:50
Tror ikke at p-sprøyta er verre enn andre prevansjons former. Har selv gått på den i 2 år, bytta for 6mnd siden til p-plaster. (Mindre stress enn å gå til legen hver 3. mnd) Men min mens kom tilbake ganske fort. Så jeg tror det er ganske indiviuelt hvor lang tid hormonene sitter i kroppen. Tross alt er det bare 25% sjans for å bli gravid i hver syklus, viss alt klaffer. (I følge min gynokolog, men jeg vet ikke om jeg vil være enig) http://www.snartgravid.com/plassen/images/icons/coolio.gif