PDA

Vis full versjon : Ringer til bryllup!

Katrinemor
28-08-2004, 14:27
Jeg og min kjære :hjerter: spekulerer fælt på når vi skal vei og titte på ringer. Må vi bestille time før eller kan vi dra sånn allikevel? Hvor tidlig før bryllupet dro dere å tittet på ringer og bestemte dere for hvilke ringer dere skulle ha?
Har hørt at man kan titte og bestille ringer i veldig god tid å nedbetale de over tid? Er det noen av dere som har gjort det?

Linni
28-08-2004, 14:35
Heisann

Så kjekt med bryllup da

Vi fikk en gullsmed her i byen til å designe de (ville ha noe som INGEN andre har)
Dette gjorde vi god tid før bryllupet med hentet de ikke før 1 uke før, selv om vi var innom flere ganger, vi bare sa at vi måtte vente så og så lenge pga det er jo litt dyrt så dette var jo veldig greit.
Vi betalte 6500,- med diamant desigent og de er tunge og KJEMPE TØFFE.

Thyresse
28-08-2004, 14:49
Ei venninne av meg bestilte ringer to uker før. De sa da i butikken at det skulle ta en uke å få ringene ferdig (de skulle ha hvitt gull og ikke gult gull) den ene uka gikk og ringene kom ikke. Det gikk flere dager og hver dag sa de at joda, de er sendt og skal komme. Siden min venninne skulle gifte seg i stockholm ble ringene tilslutt sendt med ekspress dit...og kom frem dagen etter bryllupet. De hadde fått kobberringer de kunne sette på i kirken.....

Nå ha jo dette blitt en morsom historie å fortelle videre, men akk så kjedelig... så jeg ville ha gått i god tid....

Selv så fikk jeg ringen ett år før....har samme forlovelsesring og giftering... Men så har jeg en nydelig morgengavering også...

Lykke til med bryllupet!!

Katrinemor
28-08-2004, 14:49
Har du bilde av ringene? Så kjekt å få designet de som ingen andre har, det må jeg si det har jeg ikke tenkt på. Kanskje det er en bra ide, takk for tipset.

Tidl. bruker
28-08-2004, 15:37
HEI.. GRATULERER MED KOMMENDE BRYLLUP DA.. VI VAR UTE I KJEMPE GOD TID , TROR VI BESTILTE DE 5 MND FØR. HENTET DE VEL EN MND FØR OG HADDE DE LIGGENDE KLAR .. HMMM... SKULLE ØNSKE JEG KUNNE HA FEIRET BRYLLUP EN GANG TIL, EN AV DE BESTE DAGENE I MITT LIV... OG SÅ SPENNENDE MED ALL PLANLEGGINGEN.. ØNSKER DERE LYKKE TIL MED ALT... KJEMPE KLEMZ :klemme:

Katrinemor
28-08-2004, 15:43
Tar meg den friheten å spørre dere pent om hvor mye dere betalte for ringene? Var det per ring eller paret? Var det med diamant i eller uten?

Thyresse
28-08-2004, 15:50
Vi har halve ringen hvitt hull, og halve ringen gult gull. Jeg har en liten diamant. Tror Tyren betalte ca 3500 for min og 2500 for sin....
Men jeg vil anbefale deg å ikke tenke så innmari mye på prisen, heller på at du skal bære den ringen resten av livet ditt!!!! og da spiller ikke noen tusenlapper så veldig mye. Snakk med gullsmeden om du kan betale over tid...kanskje starte nå og betale frem til bryllupet???

Katrinemor
28-08-2004, 16:11
Ja det var det vi hadde tenkt, det var vel derfor jeg skriver dette innlegget for å få litt tips. Takk skal du ha Thyresse, Linni og Tini 2

Jeg vil gjerne at flere skriver inn tips

Tidl. bruker
28-08-2004, 18:44
Hei!

bare en liten opplysning....

Hvis dere bestemmer dere for enkle, "billige" ringer, sånne helt ordinære, så vil jeg anbefale EIK sine ringer. Der får du fine ringer til rundt 1500,- og oppover. Noen av de kan du fatte diamant i senere. Prisene dems er inkl. gravering, og de leverer raskt. Hvis gullsmeden du går til er rask til å bestille (innen kl 12.00), vil ringene bli sendt fra EIK dagen etter. De fleste butikker fører denne serien.
Og ja, jeg jobber i bransjen;)

Bare til orientering!

Lykke til med brullupsplanene:)

Tidl. bruker
29-08-2004, 00:57
Først tenkte vi å ha forlovelsesringene videre, men fant ut at vi ville ha nye
til bryllupet. Jeg var og så på noen, og tok med et hefte og viste mannen.
Han var enig, og ga meg forlovelsesringen sin, slik at jeg kunne bestille til oss
begge (har str. hans). De lå vel på 2500 pr/par ink gravering, og var helt enkle og glatte. De var
bare litt bredere enn de vi hadde fra før. Vet ikke om det tok en 14 dagers
tid å få dem med inngraveringen. Hadde det i alle fall klart en måneds tid
før den store dagen, av praktiske årsaker. Var ikke så mye å ordne rundt det,
da vi var veldig konservative i ringvalget. Men ble også veldig fornøyde.

Grete
29-08-2004, 11:01
Hei!

bare en liten opplysning....

Hvis dere bestemmer dere for enkle, "billige" ringer, sånne helt ordinære, så vil jeg anbefale EIK sine ringer. Der får du fine ringer til rundt 1500,- og oppover. Noen av de kan du fatte diamant i senere. Prisene dems er inkl. gravering, og de leverer raskt. Hvis gullsmeden du går til er rask til å bestille (innen kl 12.00), vil ringene bli sendt fra EIK dagen etter. De fleste butikker fører denne serien.
Og ja, jeg jobber i bransjen;)

Bare til orientering!

Lykke til med brullupsplanene:)
Vi har eik sine ringer, de er aldeles nydelige. Har en helt enkel gullring, uten noe på, for det var hva vi ville ha. Den er 4 mm tykk, og vi betalte ca 3400 for begge, inkl gravering.

Var å bestemte ringene ca 1 år før, men bestilte dem ikke før et par måneder før bryllupet. Ville ikke ordne graveringen før da, i tilfelle det av en eller annen grunn skulle bli byttet dato.

Isis_
29-08-2004, 18:43
Vi kjøpte enkle tykke forlovelsesringer, da vi hadde pratet om at vi ville "gjøre noe mer med dem"... Fem mnd før bryllupet leverte vi dem inn til gullsmeden på akerbrygge, hvor de fixet alt for oss. Vi tegnet en enkel tegning om hvordan vi ville ha dem og fikk en venn av oss til å skrive hebraiske tegn som vi har på utsiden..... Vi leverte også inn eget "arvegull" så prisenvi betalte er nesten bare for arbeidet....

Prisen ble da tilsammen 4500 kr. tror jeg!!

Vi betalte det en stund før dagen, siden det da alltid er nok utgifter....
Ringene er litt spesielle, men vi er SÅ fornøyd med jobben som gullsmeden gjorde!!

Grattulere med dagen på forskudd og lykke til med planleggingen!!!

Katrinemor
30-08-2004, 17:11
Vi har eik sine ringer, de er aldeles nydelige. Har en helt enkel gullring, uten noe på, for det var hva vi ville ha. Den er 4 mm tykk, og vi betalte ca 3400 for begge, inkl gravering.

Var å bestemte ringene ca 1 år før, men bestilte dem ikke før et par måneder før bryllupet. Ville ikke ordne graveringen før da, i tilfelle det av en eller annen grunn skulle bli byttet dato.
Hvor ligger eik sine lokaler hen da? Jeg bor i Trondheim og jeg har ikke hørt av noe slik butikk.

Marissa
26-09-2004, 01:19
Vi kjøpte gifteringene 1-2mnd før vi giftet oss :nikker: