PDA

Vis full versjon : Venner og sånn!!

trilletuppa
29-08-2004, 22:32
Har du en bestevenn?

Hvordan traff du henne og hvor lenge siden er det?

Har hun noengang skuffet deg ordentlig?

Har hun noen gang gledet deg ordentlig?

Forteller du det til henne når det er noe du reagerer på som hun gjør, eller jatter du bare med?

Hva er det værste sviket du synes en bestevenn kan gjøre?

Litt å fundere på på en søndagskveld!!

Livlig
29-08-2004, 23:09
Har du en bestevenn?
JA!!!!

Traff henne første gang da jeg var 6 dager gammel, og våre mødre som var/er venninner var kjempe stolte...

Nei....

Ja det gjør hun stadig vekk, spesielt de gangene hun sier hun er glad i meg....

Forteller du det til henne når det er noe du reagerer på som hun gjør, eller jatter du bare med?
Jeg forteller det jeg reagerer på....

Gå bak ryggen min....Noe jeg vet min bestevenn aldri vil gjøre...

Maysen
29-08-2004, 23:16
Har du en bestevenn?
Ja jeg har faktisk 2!!!

Den ene traff jeg i 89, da jeg var med noen slektninger og hennes fam på campingtur. Den andre ble jeg kjent med via den første, ettersom jeg ble dagmamma til sønnen hennes. (Etter at nr 1 hadde fikset kontakt mellom oss)Så vi er en veninne gjeng på 3

Nei, det har faktisk ingen av de gjort. Og så vidt jeg vet har jeg aldri skuffet dem.

Ja, det er det mange episoder på, fra begge to. Skjer så ofte at det er Vanskelig å skrive en enkelt episode..

Jeg er ærligheten selv, og det er de to og. Vi har et åpent vennskap alle tre, og kan fortelle alt til hverandre og tåler ale å få tilbake....

Baksnakke sin beste veninne/venn...(ONdsinnet baksnakk)

Blondie
29-08-2004, 23:33
Hmmm...
Koselig å tenke på en søndagskveld...
:nikker:

JA, jeg har en bestevenninne og vi har faktisk 10-års jubileum som venninner nå i høst.. :rørt:
Vi begynte på videregående sammen og var like sjenerte begge to - og ble faktisk "spleiset" av en lærer som mente at vi ville passe så godt sammen.. Etterpå har vi begge vokst av oss denne sjenansen... :plystre:

Hun har vel ikke akkurat skuffet meg ordentlig, men vi måtte ta en ordentlig prat når eldstejenta mi ble født - da var hun nemlig ikke så engasjert som jeg kunne ønske.. Jeg VET jo at dette er fordi hun ikke har kjæreste og hun ønsker seg barn selv - skjønner at det er sårt, men man tenker ikke så rasjonelt der man ligger på barsel... :fnis:

Hun gleder meg stort sett hver gang vi er sammen! Det var hun som overtalte meg til å tørre å leve ut mine følelser for Blondiemannen (jeg hadde en annen kjæreste) og det var hun som påpekte hvor heldig jeg var som hadde ham! Nå bor vi langt fra hverandre, men det er fremdeles slik at vi bare kan se på hverandre, så vet vi hva den andre tenker.. :rørt:

Vi jatter aldri med hverandre, men det kan jo ha noe med å gjøre hvordan vi er som mennesker også... Både hun og jeg sier klart ifra hvis det er noe som ikke faller i smak - men det er sjelden. Hun er typisk singel nå, og jeg er typisk gift, så vi har vel noen kommentarer til hverandres livsstil... :lol:

Det verste sviket tror jeg må være hvis h*n baksnakker deg eller mener noe om deg til andre. En bestevenninne skal man kunne si ALT til (også at man er prøver) og det skal aldri lekke ut..

Ofte tenker jeg på hvor heldig jeg er som har henne og at vi må passe på hverandre. Jeg har andre venner som jeg også er veldig glad i, men det vil alltid være spesielt med Bestevenn... Vi har jo tross alt bodd sammen! :skratte:

Takk for at du startet denne diskusjonen Trilletuppa - nå ble jeg glad inni meg... :nikker: :comfort:

:klemme:

irja
29-08-2004, 23:46
Jeg har ingen bestevenn jeg:sparke:

Grunnen til det er vel mest pga flytting og da var jentegjengene allerede godt spleiset.
Har somregel hatt mest guttevenner, syntes det er lettere å prate med dem om alt :nikker: Har alltid klart meg bra uten ei bestevenninde, men noen ganger tenker jeg på hvordan det blir den dagen jeg gifter meg.Hva gjør jeg med forlover :undrer:

Lykkeliten
30-08-2004, 00:05
Har du en bestevenn?

Ja, en veldig nær venninne og flere veldig gode venninner.

Jeg ble bedt om å være en type "fadder" for henne og 2 andre nordmenn da vi alle studerte i utlandet. Dette er nå 6 år siden. Jøss hvor tiden flyr..

Ja.... Jeg ble gravid etter IVF og var 7 uker på vei, men blødde daglig og var veldig bekymret.
Da ringte hun og fortalte at hun var gravid og ville ta abort.
Hun visste hvilken situasjon jeg var i, men likevel snakket hun bare om hvor riktig det var å ta denne aborten og hvor urettferdig det var at hun var blitt gravid.
Jeg var hos henne og passet datteren hennes dagen etter aborten slik at hun ikke skulle løfte/bære så mye.
Bare et par uker senere hadde jeg en missed abortion, men hun klarte ikke da å bry seg om andre enn seg selv.
Jeg må ærlig innrømme at jeg ble litt skuffet over henne da..
Skjønner at hun gikk gjennom noe fælt, men litt medmenneskelighet akkurat da hadde jeg trengt.

Mange ganger! Hver gang hun sier hun er glad i meg eller bare skriver det i en SMS - blir jeg helt varm i hele meg.
Jeg kan fortelle henne alt og hun er som regel veldig flink til å lytte og gi råd.
Jeg er så glad i den jenten atte..

Både og. Jeg ser an situasjonen og prøver å finne ut om hun vil takle det bra eller ikke.
Jeg prøver alltid å forstå henne i en slik situasjon før jeg åpner munnen.
Det er forresten sjelden jeg reagerer på noe hun gjør.

Hva er det verste sviket du synes en bestevenn kan gjøre?

Jeg vet ikke.. det må vel være å være falsk tror jeg. Å utnytte meg. Håper jeg aldri vil oppleve det.

Mali
30-08-2004, 00:19
Har du en bestevenn? Ja det har jeg

Hvordan traff du henne og hvor lenge siden er det? Jeg traff henne når jeg på begynte på en ny skole i 1995. Vi begynte i samme klasse og fant raskt tonen. Få måneder etterpå flyttet vi sammen.

Har hun noengang skuffet deg ordentlig? Nei aldri!

Har hun noen gang gledet deg ordentlig? Hun gleder meg hver gang jeg prater med henne. Hun bryr seg og lytter til det jeg har å si.

Forteller du det til henne når det er noe du reagerer på som hun gjør, eller jatter du bare med? Forteller det til henne. Vi har bodd sammen og i løpet av det samboerskapet ble vi enig om å være åpne for hverandre.

Hva er det værste sviket du synes en bestevenn kan gjøre? Gå bak min rygg. Fortelle mine hemmeligheter. Det er værst for da kan jeg aldri stole på henne mer.

Grete
30-08-2004, 10:56
Har du en bestevenn?

Nei, men jeg har mange gode venner.:klemme: Savner selvfølgelig en bestevenn, men pga flyttinger har det blitt mere at jeg har flere gode venninner, noen jeg ikke alltid har like mye kontakt med, andre jeg ser litt oftere.

Det er flere som til tider har sviktet meg, noen av litt bedre grunnen enn andre, men de er nå venninnene mine i større eller mindre grad fremdeles.

Jeg har egentlig hatt det slik nesten hele livet, at jeg har hatt gode venninner, men ikke ordentlig bestevenninne. Hadde ei på ungdomsskolen, men vi mistet mere eller mindre kontakt da hun fikk seg kjæreste. Så traff jeg ei da jeg var 17, vi hang sammen som erteris i flere år, til jeg flytta da jeg var 24. Vi fortsatte å holde kontakten, men hun fikk barn og jeg var singel og fløy på byen. Litt forskjellig livsstil.

Ellers vil jeg vel si at den beste venninna jeg har hatt, og som alltid vil være der er lillesøster. Glad i deg, vennen. :klemme:

Betty
30-08-2004, 11:56
Jeg har ingen bestevenn jeg:sparke:

Grunnen til det er vel mest pga flytting og da var jentegjengene allerede godt spleiset.
Har somregel hatt mest guttevenner, syntes det er lettere å prate med dem om alt :nikker: Har alltid klart meg bra uten ei bestevenninde, men noen ganger tenker jeg på hvordan det blir den dagen jeg gifter meg.Hva gjør jeg med forlover :undrer:
signerer denne jeg. Har mange venner, men ikke akkurat en bestevenn.. Har tenkt på det med forlover jeg også. :undrer:

Zafira
30-08-2004, 11:59
Har du en bestevenn?
Ja, det har jeg!

Jeg møtte han da jeg begynte å studere i Oslo i 96. Han ble sammen med en av jentene jeg bodde sammen med, og vi har i løpet av årene blitt veldig gode venner. Prater sammen om alt.

Har han noengang skuffet deg ordentlig?
Nei!

Har han noen gang gledet deg ordentlig?
Mange ganger! Han var en veldig god støtte for meg da jeg måtte avbryte svangerskap nå i februar, og følte selv han fikk gitt endel tilbake til meg. Han har hatt kreft de siste 10 årene, av og på, så det har gått begge veier dette.

Forteller du det til han når det er noe du reagerer på som han gjør, eller jatter du bare med?
I de fleste tilfeller sier jeg fra ja. Og det samme gjelder for han. Men det er selvsagt tilfeller der man finner ut at det beste for alle parter er å jatte med...

Definitivt gå bak ryggen på meg!

annalovinda
31-08-2004, 00:17
...noen ganger tenker jeg på hvordan det blir den dagen jeg gifter meg.Hva gjør jeg med forlover :undrer:
Det kan du trygt blåse en lang marsj i!
Det er opp til deg hvem du vil ha som forlover, kvinne eller mann. Vil bare råde deg til å avklare det med din mann. ;)
Jeg hadde mannlig forlover, en mannlig slektning, så gubben var ikke sjalu. ;)

Håpefull73
31-08-2004, 00:38
Har du en bestevenn?
Jepp! Hun er enestående!

Jeg traff henne for ca 10 år siden da vi begge begynte å spille på samme fotball-lag.

Ja... Dessverre.. Men, ikke så hardt at det ikke er tilgivelig.

Ja, det gjør hun hver dag!

Jeg forteller henne alt jeg reagerer på,både positivt og negativt. Det samme gjør hun med meg. Er det ikke det som er gode venninner??

Vanskelig å svare på, men et forhold bør bygges på ærlighet og tillit.

abraxas
31-08-2004, 17:00
Har du en bestevenn? Jeg har vel to nære venninner. Den ene er en "opplevelsesvenninne" (dvs.vi gjør mye sammen, men er ikke sånn at vi "griner i armene på hverandre" hvis vi opplever noe vondt. Den andre er en "betroelsesvenninne" som jeg kan snakke med om vanskelige følelser (Dessverre har jeg mistet henne litt i amme- og babytåke de siste årene)

Hvordan traff du henne og hvor lenge siden er det? Den ene traff jeg første dag på videregående (1990). Den andre traff jeg i 1994.

Har hun noengang skuffet deg ordentlig? Ja.

Har hun noen gang gledet deg ordentlig? Ja

Jeg ser det litt an før jeg sier noe, for ting som kan være helt feil for meg, kan være helt rett for henne.

Hva er det værste sviket du synes en bestevenn kan gjøre? Gå bak ryggen min.

Baby_Angel
31-08-2004, 17:36
Har du en bestevenn?
Ja, eg har ein bestevenn

Oii..Kan nesten ikke huske kortid eg traff henne,det er leeenge siden! Mor hennes VAR ilag med onkelen min i mange år,så vi var jo litt i slekt før da:nikker:

Nei, ho har aldri skuffet meg, er verdens beste venn som alltid er der når eg trenger ho mest:rørt:
MEN hadde ein bestevenn for 1 år siden, ho skuffet meg når eg trengte det mest... og det er noe eg trur eg aldri kan komme over,sviket! Men er litt glad for det nå da,såg at ho ikkje var en sann venn,og at eg har det godt uten ho!

Ja,ho gleder meg kvar gang ho viser at ho er glad i meg:nikker: Ho gledet meg når eg fikk være med på fødselen hennes... Det største "tante" har opplevd:rørt:

Hm,er ikkje så flink til å si i fra, men er faktisk ikkje ofte ho gjør noe eg reagerer på..

Da må eg vell si det eg opplevde; At en bestevenn "stikker" av når du trengte ho mest! Opplevde fam.problemer(bur på en plass der ALLE kjenner ALLE) Ho spørte meg ikkje hvordan eg hadde det får det hadde gått to uker:lei_seg:

Sparky
31-08-2004, 17:51
Har du en bestevenn? Jepp!

Hvordan traff du henne og hvor lenge siden er det? Jeg traff henne den dagen jeg begynte på videregående i 1990.

Har hun noengang skuffet deg ordentlig? Ja, det har hun. Jeg har garantert skuffet henne også.

Har hun noen gang gledet deg ordentlig? Absolutt! Maaaange ganger. :nikker:

Forteller du det til henne når det er noe du reagerer på som hun gjør, eller jatter du bare med? Det varierer litt. Jeg er flinkere til å si ifra nå enn hva jeg var tidligere, men generelt sett så har vi den samme moralske oppfatning, derfor det er ikke så mye å reagere på.

Hva er det værste sviket du synes en bestevenn kan gjøre? Det har jeg faktisk aldri tenkt på, men det må være baksnakking, lyving, ev. prøve seg på Sparkymannen (Der er jeg nok trygg, he-he). En bestevenn som ikke er til å stole på, fortjener ikke tittelen "bestevenn".

smilla
31-08-2004, 18:34
Har du en bestevenn? Ja, har 3. Men den beste er tvillingsøs! Som jeg mødte i magen til mamma, vi koste oss fælt!

Hvordan traff du henne og hvor lenge siden er det? De andre mødte jeg på spl.skole for 6 år siden.

Har hun noengang skuffet deg ordentlig? Nei. (men min gamle barndomsvenninne har skuffa meg, og vi har dessverre ikke kontakt mere.)

Har hun noen gang gledet deg ordentlig? Maaaange ganger. :nikker: Spesielt når de sier "hva skulle jeg gjort uten deg?" og at de bryr seg om meg og er glad for at vi har hverandre.

Forteller du det til henne når det er noe du reagerer på som hun gjør, eller jatter du bare med? Ja, som regel, men det er ikke så ofte, siden vi har noenlunde like oppfatninger om mange ting. Hun ene er litt merkelig noen ganger, og da jatter jeg noen ganger med. Da nytter det ikke å få noe inn i hodet hennes...

Hva er det værste sviket du synes en bestevenn kan gjøre? Baksnakking, å lyve, eller gjøre/si ting på bestevennens bekostning.

Tidl. bruker
31-08-2004, 19:35
Har du en bestevenn?

Ja

I 4.klassen, dvs. i 1987 tror jeg.

En gang kanskje, uten egentlig å mene det. Det var en misforståelse, som vi greide opp i.

Ja med talen hennes som forlover i bryllupet mitt.

Vi er ikke enig i alt, men det vet vi også. Vi treffes så sjelden nå, at vi vektlegger å ta vare på den tida vi har sammen, når vi først møtes.

Å gjøre narr av meg bak min rygg.

LilleVirre
31-08-2004, 19:39
Har du en bestevenn?
:nikker:

Vi traff hverandre for ca 5 år siden

Aldrig

Mange ganger.

Vi er såppas ærlige mot hverandre at vi forteller det til hverandre. Noen ganger tar vi oss nær av det, men det går fort over

Det må være at hun er uærlig mot meg, går bak ryggen min.

jaan
01-09-2004, 08:48
[QUOTE=Zafira]Har du en bestevenn?
Ja, det har jeg!

Jeg traff henne da jeg begynte andre året på videre gående i 1985.

Har han noengang skuffet deg ordentlig?
Ja, men det har sikkert jeg også.

Har han noen gang gledet deg ordentlig?
Ja, da jeg lå på sykehuset i 1999 etter å ha fjernet ett bryst. Da besøkte hun meg hver dag, det satte jeg veldig stor pris på.

Forteller du det til han når det er noe du reagerer på som han gjør, eller jatter du bare med?
Jeg jatter med noen ganger hvis det er bagateller, men hvis det er noe som jeg syns er stygt gjort så sier jeg ifra, og det gjør da endelig hun til meg også..:skratte:

Gå bak ryggen på meg. Eller såre meg med vitende vilje fordi hun kjenner meg så godt at hun vet veldig godt hva mine soft spot's er.