PDA

Vis full versjon : Sædproduskjon

meg32
31-08-2004, 09:35
Hei

Jeg har to spørsmål kanskje noen kan hjelpe meg med.

Vi har vært til utredning hvor min mann fikk beskjed om at hans :spermie: svømmer bra, men det er ikke så mange. Han fikk beskjed om å komme igjen om ca 1 måned for ny prøve. Men har lest nå her inne at det er 3 måneder. Er det noen som har vært med på 1 måneders mellomrom? Er det vanlig? Har han da produsert nye?

Neste spørsmål. Jeg gikk i god tro og kjøpte inn Bio-Selen +Zink i håp om at dette kanskje kan hjelpe. Men nå leser jeg dette : "Et skotsk forsøk, der ufruktbare menn fikk selentilskudd, viste ingen effekt på sædcellenes antall. Men hos de som fikk selen ble sædcellenes bevegelighet økt signifikant"

Det vil da si at han ikke vil få noen flere :spermie: svømmere. Er det noe annet man kan ta for å produsere mere.

HIlsen meg som vil bli gravid NÅ!

Siwa
31-08-2004, 09:48
Skjønner godt du er bekymret..

Men ja, jeg har hørt om folk som har vært tilbake etter 1 mnd.

Mannen produserer hele tiden nye spermier, så det er ikke noe problem. Og Sink og Zelen kan hjelpe dem til å svømme bedre..

HUSK: Det er bare en som trenger å svømme rett vei.. :nikker:

Lykke til..

meg32
31-08-2004, 10:18

Mannen produserer hele tiden nye spermier, så det er ikke noe problem. Og Sink og Zelen kan hjelpe dem til å svømme bedre..

Lykke til..
Takk for det. Men de svømmer godt, men det er ikke så mange.

Se hva det stod over på pakningsvedlegget

meg32
31-08-2004, 10:19

Lykke til..
Et skotsk forsøk, der ufruktbare menn fikk selentilskudd, viste ingen effekt på sædcellenes antall. Men hos de som fikk selen ble sædcellenes bevegelighet økt signifikant"

Marihøne
01-09-2004, 12:50
Hei meg32!

Det er så mangt som mannen kan gjøre, men det er nok mest for å bedre kvaliteten på de :spermie: som han allerede har. Eksempler: vitamintilskudd, ikke røyke, ikke drikke alkohol, ikke ha mobiltelefonen i bukselomma (pga ståling skader :spermie: ), ikke bli for varm der nede etc.
Min mann fikk i tillegg en antibiotikakur for å se om han fikk flere :spermie: etter kuren. Desverre virket det ikke på han. Men kanskje det kan hjelpe for din mann?

Marihøne

susy
06-09-2004, 11:52
Hei
Har selv en mann som desverre har for lite antall sædceller.
Vi har snakket med en homeopat som abselutt mener at vitaminer som zink, selen, e vitamin skal hjelpe.
Han anbefaler også å spise sardiner og nøtter.
Min mann skal snart ned å ta ny prøve så vi får se om dette har hjulpet.