Vis full versjon : Om å ikke tenke på det...
Snuppelure
31-08-2004, 12:32
Var hos legen i går. Vi hadde en lang og fin samtale. Jeg sa at jeg muligens kom til å kaldkvele neste person som rådet meg til "ikke å tenke på det" for enklere å bli gravid. Hva er det de egentlig mener? At jeg bare skal sette meg i en stol og ikke tenke på det???? Og hvordan i alle dager skulle det være mulig???
Da sa han noe fint. - Du skal tenke på det akkurat så mye du vil. Det viktigste er at du finner roen med å tenke på det. Og det var helt suverent å høre. Og når jeg tenker meg om ganske så fornuftig. For det er jo enda mere stress for meg å tenke på at jeg ikke skal tenke på det. Veldig ok å høre at det er helt legetimt å tenke på akkurat hva jeg vil, når jeg vil. Og at det faktisk er viktig å tenke ut de tankene som først har satt seg i hode.
Så er du en tenker, -tenk i vei! Det er faktisk den beste måten å finne den etterlengtede roen på :-)
Prøvende
31-08-2004, 12:43
:heia: :yiiha:
Ikke at jeg har fått beskjed om ikke å tenke på det selv, med er enig i at det var godt sagt!
Tidl. bruker
31-08-2004, 12:46
Hei! Jeg har også fått "gode råd" om ikke å tenke for mye på det....selfølgelig av folk som ikke har peiling overhodet! Bra sagt av legen din, og så flott at du skriver det her!
Lykkeliten
31-08-2004, 13:02
Jeg synes det var veldig flott sagt av gynekologen din. :nikker:
Hva hjelper det oss nå folk sier "Ikke tenk på det - så skjer det av seg selv..." eller "Ikke stress - så skjer det nok.." ?
Det fører til irritasjon fordi de som sier det rett og slett ikke har en eneste liten celle i kroppen som kan forstå hvordan vi har det.
Og følelsene vi har er det ingen som råder over - og det er heller ingen følelser som er feil å ha.
stinemor
31-08-2004, 13:10
Dette er det beste jeg har hørt på lenge!!!
Det gjorde så godt å høre dette :nikker:
Tusen takk for at du delte det med oss :klemme:
Gynekologen din virker som er smart mann! :nikker:
Jeg pleier å si til dem som slenger ut "ikke tenk på det"-kommentarer at jeg er litt defekt og mangler "ikketenkpådet"-knappen.
Tidl. bruker
01-09-2004, 19:52
Så bra:klapper:
Han må være den eneste (forutenom oss prøvere)
som har sagt noe sånnt.
Flott sagt, og godt å høre :)
Da sa han noe fint. - Du skal tenke på det akkurat så mye du vil. Det viktigste er at du finner roen med å tenke på det.
Dette synes jeg var nydelig sagt av legen din! Det virker som han forstår situasjonen ufrivillig barnløse befinner seg i, du er heldig som har funnet en slik lege!
:klapp: :klapp: for legen!
Deilig med helsepersonell som har empati og ikke bagatelliserer!
Veldig bra sagt av legen din!:nikker: Ble ordentelig glad for å høre akkuratt det. Har selv også blitt rådet til å ikke tenke på det, men det er jo ikke så lett, og det blir jo bare enda verre om man ikke prøver å tenke på det......
Flott sagt av legen din, vi trenger nok flere sånne leger som din.
Føler verfalt selv at å prøve å ikke tenke på det er mer stressende enn å tenke på det...
Tidl. bruker
07-09-2004, 10:55
..........
Bøtteknotten
07-09-2004, 11:14
Bra sagt!
Finne roen med å tenke på det..... ja, det er jo akkurat det som trengs!
At vi klarer å tenke på det på en hyggelig måte, liksom.
Har fått utrolig mange ikketenkpådet råd, spesielt fra de som klarte det på første forsøk. :sinna:
Men nå bler det lettere å ta i mot disse velmente rådene. Kansje svare at jo, jeg har tenkt å tenke på det!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.