PDA

Vis full versjon : Åpning av tette eggledere ved lap? (haster)

Viktoria
14-09-2003, 19:11
Hei, er det noen her som har, eller kjenner noen som har, fått åpnet tette eggledere vhja. laparoskopi? Jeg har time til lap i morgen tidlig, og lurer litt på hva jeg kan forvente. Har sannsynligvis tette eggledere etter blindtarmbetennelse, og lurer på om det faktisk går an å åpne dem igjen. Noen som kan hjelpe meg?

Hilsen Viktoria, som er tilbake etter lang pause!

Tidl. bruker
14-09-2003, 21:44
Veeel... åpnet og åpnet... Jeg ble utredet for 2 år siden, og de fant at egglederne var veldig trange, nesten tett på en side. De skylte gjennom grundig så det var så åpent som mulig i alle fall. Og det var nok - 2 sykluser senere satt'n! :D Vet ikke helt dersom de er totalt tette, om det lar seg gjøre å åpne igjen.
Lykke til!

Amazone
15-09-2003, 15:34
Hei!:mervink:
Jeg har fått åpnet egglederene. En tett og en nesten tett.
Hjalp veldig på menssmerter og ubehag før mensen.
Enkel og greit inngrep!:kidoki:

Lykke til!

Viktoria
15-09-2003, 16:44
Takk for svar. Jeg er nå hjemme på perm, de rakk ikke operere meg i dag, så jeg må vente til i morgen formiddag. Litt kjedelig siden jeg var så mentalt forberedt, men men. Fikk snakke med legen som skulle operere, og han sa at de hadde dårlig erfaring med å åpne tette eggledere så de kom nok ikke til å prøve det. Synes det var litt skuffende. Synes dere jeg bør be dem forsøke i alle fall?

Viktoria

Mistral
15-09-2003, 18:52
Jeg har fått åpnet egglederene. En tett og en nesten tett. Hjalp veldig på menssmerter og ubehag før mensen.

Får man smerter og ubehag ved mensen hvis egglederne er tette? Det ante jeg ikke. Betyr det at hvis man har lite menssmerter, er sjansen liten for at man har tette eggledere? *håper*

:lykketil: på sykehuset, Viktoria! (Jeg ville sikkert bedt dem om å prøve å åpne egglederne hvis det i det hele tatt er mulig, men dette har jeg ingen som helst greie på…)

sharpy
15-09-2003, 19:53
Hei!

Jeg tok laparoskopi for et par år siden. De fant ut at den ene egglederen ikke kunne åpnes fordi den hadde grodd sammen med arrvev fra blindtarmen. Det ble for risikabelt og åpne den.. Men håper du har bedre lykke enn meg!!

Lykke til på sykehuset. Spør og grav om hva som var feil og om den andre helt sikkert fungerer normalt!

Klem fra sharpy :)