PDA

Vis full versjon : Evigvarende EgglØsningstest ??

Tulia
01-09-2004, 17:37
Hei

Jeg har hørt at man kan kjøpe en slik eggløsningstest som kan brukes om igjen og omigjen, isteden for å kjøpe flere engangstester... Er det noen som har hørt om dette, og kan gi meg råd hvor jeg får tak i denne???!!!

Jeg har så ulike perioder, alt fra 28 til 40 dager, og det blir mange tester i slengen hver periode hvis jeg skal kjøpe disse engangstestene for eggløsning.

På fohånd takk !!

Tulia :nikker:

Pernille
01-09-2004, 18:55
Det har jeg ikke hørt noe om, nei..? :undrer: Mener du EL-tester som man tisser på?

Eneste jeg kan komme på er ens egen sjekking av sekret og temp (og evt tapp), men det er ingen test i ordets rette forstand da...

Vesla
01-09-2004, 19:01
Hm............har jeg IKKE sett/hørt noe om!!!

Det hadde jo vært kjempe kjekt!!!

så da håper vi noen vet noe!!

:nikker:

:klemme:

~TM~
01-09-2004, 20:44
Det er ikke Persona, eller Baby- Ladycomp du tenker på da? De er jo en form for el-testere basert på temperaturmålinger... :undrer:

Pernille
01-09-2004, 23:58
Persona er tissetester. ;)

~TM~
02-09-2004, 09:49
Ups... Det stemmer det! Tenkte meg ikke om her. Har Babycomp selv, og synes det fungerer bra.

Prøvekanin
02-09-2004, 10:05
Jepp, det finnes en "evighets"-EL-test... den er et lite mikroskop som man studerer spyttet sitt i :urk: ... man legger en liten dråpe spytt på en liten galssplate, og skrur sammen det lille mikroskopet som er på størrelse med en leppestift. Så skrur man på lyset under (eller ser opp mot lyset), og sturerer mønsteret som kommer til syne. Når det nærmer seg EL vil LH-nivået påvirket konsistensen i spyttet slik at det danner seg "bregne"-mønstre (derav Fern test på engelsk). Etterpå bare vasker man glassplaten, og er klar for neste dag.

Men det er mye som kan påvirke spyttet, så det er nok en litt usikker metode. Man må selvsagt teste med en gang man står opp, FØR frokosten :knegg: ...

Jeg tror ikke den selges i Norge, jeg har bare sett reklame for den i et englesk dameblad.

Lotus
02-09-2004, 10:14
Jepp, det finnes en "evighets"-EL-test... den er et lite mikroskop som man studerer spyttet sitt i :urk: ... man legger en liten dråpe spytt på en liten galssplate, og skrur sammen det lille mikroskopet som er på størrelse med en leppestift. Så skrur man på lyset under (eller ser opp mot lyset), og sturerer mønsteret som kommer til syne. Når det nærmer seg EL vil LH-nivået påvirket konsistensen i spyttet slik at det danner seg "bregne"-mønstre (derav Fern test på engelsk). Etterpå bare vasker man glassplaten, og er klar for neste dag.

Men det er mye som kan påvirke spyttet, så det er nok en litt usikker metode. Man må selvsagt teste med en gang man står opp, FØR frokosten :knegg: ...

Jeg tror ikke den selges i Norge, jeg har bare sett reklame for den i et englesk dameblad.

Åhh :lyspære: er det sånn disse mikroskopene er. JEg har hørt om dem, men jeg så for meg et gammeldags mikroskop (slik som står på bordet) og har sef. tenkt at dette er noe man kanskje har på spesialist lege kontor. Så har jeg lært noe i dag også :nikker: En god dag :snill:

Tulia
02-09-2004, 21:52
Hei igjen

Jeg trodde ikke at det var slik spytte test, den var ny for meg... hmm..

Jeg har hørt om en test som du kan tisse på flere ganger, så slipper du å kjøpe nye hele tiden når det er så dyrt. Snakket med en dame på apoteket og hun sa at de hadde hatt noe sånn tidligere, mente at det måtte kjøpes over nett nå rett fra selskapet som selger det, men hun kom ikke på navnet, derfor tenkte jeg at kanskje noen her hadde hørt om det...

Jeg får lete litt videre på nettet, og gi dere en lyd om jeg finner noe spennende.

Hilsen Tulia :spermie: