PDA

Vis full versjon : Når forsvinner stinget etter Lap?

Chiquita
14-09-2003, 23:17
Hei.

Dette vet jeg jo egentlig er set spørsmål som kan være vanskelig å svare på, da dette sikkert er individuelt det også, men....

Når dere tok lap, og dersom dere hadde et sting som skulle forsvinne av seg selv (altså ikke fjernes) - hvor lang tid tok det før det ble borte?

Jeg hadde en lap den 19.august, og hos meg sitte rdet fremdeles "bom fast".
Husker heller ikke helt om "knuten" tidligere var "utenpå", men nå kan jeg ikke se knuten en gang - bare de to "trådene"...

Drar vel innom sykehuset på tirsdag for å høre hva de sier, men det er litt fint om dere hadde kommet med deres erfaringer også.

*klem*

smilla
15-09-2003, 10:19
Jeg var til lap 20.august, og mine tråder fjernet jeg for ca 10 dager siden. De stakk ut på hver sin side av navla, og jeg bare trakk de forsiktig ut. De oppløser seg fortere "innenfor" navla tror jeg, enn utenfor. Men det kan ta lang tid før de oppløser seg. En lege sa til meg det kunne ta 6 uker. Ellers kan du jo bare prøve å dra de forsiktig ut selv?

Chiquita
15-09-2003, 10:52
Jeg prøver hver dag (og flere ganger om dagen også, for det irriterer meg) å dra de løs, men de sitter "bom fast", som jeg skrev over.
Ikke ser jeg knuten så jeg kan kutte den og dra den ut på den måten heller *grrr*
jaja, jeg får vel bare vente da!

*klem og takk for svar*

Lykkeliten
15-09-2003, 11:30
Jeg fikk beskjed etter lap at stingene ville forsvinne av seg selv (råtne).
Da jeg fikk stor blodansamling i buken og måtte inn igjen etter 2 uker - var de helt forvirret.. Stingene måtte tas ut de - de råtnet ikke!! Så du kan jo ringe og sjekke for sikkerhets skyld.

Chiquita
15-09-2003, 12:23
ok.
Jeg tar meg en tur innom sykehuset i morgen for å høre for sikkerhets skyld.
Bedre å være på den sikre siden, synes jeg

*klem*

Blomma
15-09-2003, 15:50
Hei

Jeg tok lap i mai, og mine sting løste seg ikke opp av seg selv. Pappa er lege, så jeg spurte han, og han sa at det var ikke alle som reagerte sånn at trådene løste seg opp! Jeg måtte ikke ta de hos legen, men de løstnet av seg selv etter hvert, slik at jeg bare drog de ut! Jeg fikk verk, så det var kanskje det som var grunnen til at jeg bare kunne dra de ut!