PDA

Vis full versjon : Aaaarrrggghhhh!!!!!

pusia
03-09-2004, 14:48
Frustrert! frustrert! frustrert!!! :lei_seg:
Var hos legen og hadde stort håp om at de kanskje kunne hjelpe meg.. Ville jo så gjerne starte på Pergo, da vi så sårt vil ha barn.. Har hatt skikkeli uregelmessig syklus over et år nå (3xmens), grunnet slutting av p-piller for et år siden..
Men hos legen fikk jeg bedskjed om at jeg måtte forberede meg på å få et nei fra den legen jeg er henvist til.. Fordi dette er følge av p-pillene vil de nok heller se at jeg venter til jeg er tilbake til normalen på normalt vis...
Jeg prøver å ikke ta sorgene på forskudd, men det er litt vanskeli..

Er frustrert, frustrert, frustrert... Noen andre i samme situasjon?

Prøvekanin
03-09-2004, 15:15
Jeg har også hatt veldig uregelmessig syklus det siste året. Jeg fikk komme til gynekolog tidlig, fordi jeg alltid har hatt det sånn, ikke bare etter P-pillebruk. Derfor ble det satt i gang utredning, og jeg fikk diagnosen PCO. Etter planen skulle jeg begynne med behandling først nå, for legen ville "se det an frem til sommeren" :grrr: .... så jeg har vært mye frustrert, og tenkt at "kanskje jeg kunne ha rukket å bli gravid hvis jeg bare fikk pergo med en gang"! (Det passer jo som kjent litt dårlig nå...).

Men nå har mine siste to sykluser ført til :fert: og :Positiv: på egenhånd! Så det er et slags håp om at ting kan stabilisere seg av seg selv!:lykke:

Når det er sagt, er det vanlig å få utredning og behandling når man har prøvd et år, uansett hvor mye man kan skylde på p-pillene. De fleste prøvere har tross alt gått på pilla, uten at de har hatt nevneverdige syklusproblemer (utover de første par syklusene) for det...

Så jeg håper at du får den behandlingen du trenger, og aller helst at du rekker å få til :fert: innen den tid!:lykke: :lykke: :lykke: :støv:

Vilblimamma
03-09-2004, 15:20
Jeg dro på volvat, og fikk satt opp time til lapraskopi med en gang..
Har PCO! Fikk positiv test, plutselig, 3uker før operasjon, men mistet
i går/dag,
så nå gleder jeg meg til operasjon, og får regelmessig eggløsning!!!

Det jeg ville si, er at offentlig sektor er utrooolig treige, men drar du
på privat-klinikk, noe dyrere, får du en HELT annen hjelp!!!
Lykke til!

pusia
03-09-2004, 16:21
Takk for hurtig svar. :)

Man blir jo oftest frustrert, fordi slik som i mitt tilfelle, at vi ha på en måte en liten frist for å få det til liksom..
Ellers må vi kanskje utsette planene et år frem i tid. Det bør liksom stemme litt når det kommer til økonomi og slik.

Men skjer det utenom dette så blir jeg like glad, for både jeg og samboeren min har et sterkt sterkt ønske om barn. Har hatt det lenge.

Jeg håper bare alt går bra. Vet ingen ting enda.
Lykket til til andre i samme situasjon ihvertfall. Føler med dere. :kryss:

Skal prøve å forholde meg positiv ihvertfall. :) Det hjelper jo ikke å være engstelig hele tiden heller, selv om det er veeeeldig enkelt å ramle inn i "synd på meg selv" mørket..
Nå ble jeg kanskje en smule poetisk.. hehe

pusia
03-09-2004, 16:23
Jeg dro på volvat, og fikk satt opp time til lapraskopi med en gang..
Har PCO! Fikk positiv test, plutselig, 3uker før operasjon, men mistet
i går/dag,
så nå gleder jeg meg til operasjon, og får regelmessig eggløsning!!!

Det jeg ville si, er at offentlig sektor er utrooolig treige, men drar du
på privat-klinikk, noe dyrere, får du en HELT annen hjelp!!!
Lykke til!

Hva er volvat og lapraskopi?

to_snart_tre?
06-09-2004, 00:18
Heia...

Jeg har selv samme problemet med veldig uregelmessig mens.. har hatt det 1 gang siden april (en uke ut i bryllupsreisen!!!!).
Men et tips som jeg har fått, og venner av meg har selv brukt når de ikke har fått hjelp hos legen, er akupunktur.. Det hjelper på å få regelmessigheten tilbake, både med mens og eggløsning.. Jeg har bestillt time, og skal ha første behandling 20. september..
Ring nærmeste akupunktør og bestill time du også.. Alt er verdt et forsøk bare for å få :baby: i :magen: , eller hva?