PDA

Vis full versjon : Hva sier dere oftest når folk spørr om det ikke snart er på tide med barn

Føniks
04-09-2004, 10:28
Jeg får nesten daglig spm om jeg ikke snart skal ha en til. Og at nå må jeg begynne å forte meg for jeg blir jo ikke akkurat yngre.

Jeg finner ofte på litt svevende svar som" og nei det passer ikke nå". "Har så mye å gjøtre på jobb" etc etc.

Jeg har ikke så lyst å si til folk. "Nei, du skjønner at jeg sluttet med pillen i januar men det går visst ikke så lett." Og så bryte ut i gråt.

Hva gjør dere og hvordan håndterer dere slike spm.

(Mulig denne ligger på feil diskusjon, men kanskje noen kan flytte den hvis så er tilfelle)

Malie77
04-09-2004, 10:35
Finner på litt 'svevende' svar eg også...:nikker:
Har en gutt på åtte, og har lenge fått spørsmål om det ikke er på tide med en ny snart...
De nærmeste vet at eg har problemer med å bli gravid, så de spør ikke så mye om det...
Det tar så lang tid mellom hver gang det har klaffet.... men så har det jo gått gale alle gangene...:lei_seg:

Eg pleier å si det at vi prøver, men det er ikke så lett. Ting skjer ikke på 1-2-3 her i gården... Orker ikke legge ut til alle og enhver om hvorfor det ikke går...

Lusken
04-09-2004, 10:45
Jeg pleier bare å si at det blir vel en eller annen gang det. Er ikke så ofte jeg får det spørsmålet. Noen synes nok at jeg er for ung.

CecilieL
04-09-2004, 10:47
Jeg pleier bare å si at det blir vel en eller annen gang det. Er ikke så ofte jeg får det spørsmålet. Noen synes nok at jeg er for ung.
:nikker: samme her også...

Føniks
04-09-2004, 10:51
Ja alder er kanskje en av grunnen til at folk spør meg så ofte. Kan jo hende at jeg har "glemt" at jeg begynner å bli eldre:furie: .Så da er det fint å bli minnet på det hver dag.

kreps-77
04-09-2004, 10:52
Dette virket jo veldig kjent!!!!!!!!!!!!!!!:irritert:

Har nok hørt dette spørsmålet ukentlig de siste 2 åra. Vi begynte ikke å prøve før i april i år, så det er først nå det irriterer meg å få spørsmålet. Snakk om tankeløse mennesker!:kokko:

Jeg bruker å si at man må gjerne spørre folk om de ikke har tenkt og gifte seg snart, for det er jo et valg man kan ta. Men man spør ikke folk om de skal ha barn snart. Det er ikke noe man kan bestemme selv. Man kan jo prøve, men man har ingen garanti for at man blir gravid.
Det verst som er er når folk som knapt kjenner meg spør. "Skal ikke dere snart ha et barn til, da!" (jeg har ei jente på 8 fra før). Har mest lyst til å :geip: :bokse: , men det tørr man jo ikke!!!!

Fikk et lite tips her inne da jeg meldt meg inn. Det var ei som sa: "Dersom du får spørsmålet igjen, spør om de planla nøyaktig dato for sine barn!" Det synes jeg var godt sagt!

Begynte forresten på igjen med handballtrening etter ferien (midten av august). Det første den ene spilleren sa var: "Er du her? Du har ikke baby i magen da?" :sinna: Da var det nære på voldelig tendenser hos meg!!! Alle andre sto jo samlet rundt oss, og det var neimen ikke lett å holde maska.

Tror vi bare må heve oss over slike tankeløse mennesker!:bonk:
Vi er nok mange som får slike spørsmål til stadighet, og jeg tror ikke det vil bli slutt på det. Jeg har forresten bestemt meg for at neste gang jeg får spørsmålet skal jeg se litt rart på de som spør, og ikke svare i det hele tatt! Da kanskje de fatter hvor dumt spørsmålet er!? :nikker:
Man kan jo alltids håpe.

Ha ei fin helg:klemme:

Føniks
04-09-2004, 11:10
I dag vet jeg spm kommer. I dag kommer svigermor, og hun er livredd for at hennes kjære sønn ikke skal få et eget ekte barn. For det faktum at han "bare" har en stesønn er ikke godt nok for henne.

Det blir vel en diskusjon rundt tema igjen. Kanskje jeg må krype til korset å fortelle henne at det ikke like lett hver gang.

:kryss: for at jeg ikke flyr i taket:furie: . Skal seriøst prøve å beherske meg.

Tidl. bruker
04-09-2004, 11:12
........

Thyresse
04-09-2004, 11:18
Jeg spurte om det samme for lenge siden....og fikk mange gode svar. Pernille hadde en lang liste:
Denne..?
- Vi perfeksjonerer teknikken først
- Omtrent ni måneder etter at jeg blir gravid
- Så snart ordrekontoret åpner
- Vi skal bare realisere oss selv først
- Når det blir vår tur
- Vi venter på at dine barn blir så store at de kan sitte barnevakt
- Når svigermor får førtidspensjon
- Når bien finner veien til blomsten
- Beklager, bestillingskontoret for barnebarn/søskenbarn etc. er stengt
- Så snart vi er godkjent av sedelighetsnemnda
- Når vi finner ut hvordan man gjør det
- Vi venter på at det blir tillatt med kloning
- Når det blir fred på jord
- Når egenandelen på barnehager er nede i 40 kroner
- Nei, det har vi ikke tenkt på, hvordan gjør en det?
- Vi venter til vi blir voksne.
- Vi venter på storken.
- Siden vi begge er gale, så er det best å vente.

Hekle diskusjonene kan leses i sin helhet her (http://www.snartgravid.com/plassen/showthread.php?t=11303)

kreps-77
04-09-2004, 11:32
Jeg spurte om det samme for lenge siden....og fikk mange gode svar. Pernille hadde en lang liste:

Hekle diskusjonene kan leses i sin helhet her (http://www.snartgravid.com/plassen/showthread.php?t=11303)

:skratte: :skratte: :skratte:
Her var det jammen mange forslag.
Takk for gode tips og en kjempegod latter!

Sol
04-09-2004, 11:37
Vi er hverken hemmelighetsfulle eller åpne om at vi prøver, men er allievel ikke veldig glad i at folk spør. De nærmeste venninnene spør ikke, de vet at vi prøver, og at de får vite om det når vi er godt på vei. Dette avklarte vi for en stund siden. Det hører med til historien at de fleste har barn eller er gravide for tiden.

Andre spør rett ut om det er noe på gang (ville aldri gjort det selv), og mannen svarer noe sånt som "Vi har lagt inn en søknad, men har ikke fått svar enda" eller noe i den duren...pleier ikke bli noe mer mas da :)

Vesla
04-09-2004, 11:43
Det er ikke så mange som spørr oss om det!
Er kun 23 år.......så de syns vel det er tidlig da!!

Fikk beskjed MED en SPØKETE tone, at jeg ikke kunne bli gravid enda pga ei på jobben var blitt gravid.......da var jo jeg gravid allerede....men kun 1 mnd....
også mistet jeg jo i juli....så sa ingen tinge.
Bare sa at det ble lenge til jeg skal ha barn!!
Hun som og var gravid, mistet også. :comfort:

Har hatt noen som har spurt om når jeg skal begynne.
da får de svaret at jeg skal vente litt til ja!! er for tidlig.
det de ikke vet er at jeg har sluttet på pillen siste dag i april 04......hehe
må jo lure de litt da folkens!!
de får bare vente til den dagen det skjer

snuppsa
04-09-2004, 12:24
Pleier som regel bare å slenge den rett tilbake jeg.... dere/du da????
Da kommer som regel praten inn på at nei de har jo ikke mann eller ikke vært sammen lenge nok el no sånnt... da glemmer de som regel hva de spurte om jeg tasler fornøyd videre....

Finni
04-09-2004, 15:32
Jeg får ikke spm. om vi skal ha flere, for de fleste tror enten at vi er fredige, eller så ta de for gitt at nummer tre er rett rundt hjørnet :dåne: INGEN i bygda tror meg dersom jeg sier at vi er ferdige, mens familien tror jeg er gal dersom jeg sier at vi muigens ønsker oss nr. tre.
Ingen (utenom dere) vet at vi prøver.

Jeg får faktisk oftere spm. om jeg er gravid, magen min er vel ikke helt flat :flau:
Da får de til svar at dersom jeg er gravid vet de noe jeg ikke vet.

Blondie
04-09-2004, 19:29
Jeg blir så :sinna: på folk som mener de kan spørre andre om slikt!!!
Vi får ikke disse spørsmålene, siden alle mener at vi "har gjort vårt" med 2.. Tror ikke det har falt noen inn at vi kan tenke oss flere barn!!
Blir litt sinna av deg óg jeg!

VI bestemmer dette - ingen andre, derfor blir det så innmari sykt når andre mener at de har rett til å vite hvor vi står i forhold til dette spørsmålet...

Jeg regner heller med et rabalder uten like hvis jeg skulle bli gravid - med flust av kommentarer som: "starte fotballag eller?" - "hvorfor det?" - og "har ikke dere nok da"...

:furie:

Spiralis
04-09-2004, 20:27
Kjenner meg veldig igjen. Vi har en på 2, og får mange kommentarer som "Når skal dere ha neste, da?", "Dere bør jo begynne å tenke på nummer 2 snart" eller til og med "Har dere tenkt å få et oktoberbarn neste gang også?". Hallo?:sinna: Venninnene mine vet at vi har prøvd i snart et år allerede, men det er jo ikke alle man vil fortelle det til... Blir spesielt lei av dem som spør hver gang vi treffes om vi ikke skal begynne med nestemann snart. Så jeg har vurdert svaret "ikke før etter at dere slutter å mase", jeg også...

Elsie
05-09-2004, 00:50
Til tross for at dette var et svært sårt tema for oss (UFB i årevis), så fleipet vi det bort. Sa at vi "øvelseskjørte" ennå og ikke var klare for å "ta lappen". Gikk til og med så langt at vi skaffet oss en L som vi satte i soveromsvinduet. :skratte: Vel, masekråkene holdt i alle fall kjeft så lenge L'en sto der.

Siwa
05-09-2004, 00:56
Jeg har en datter på snart 8 år fra tidligerer forhold, og flere har spurt når jeg å sambo skal starte vår egen produksjon. Men vi sier ganske enkelt at hvorfor det når vi kan øve i stede... Blir jo dårlig med :sex1: hvis jeg blir gravid..

Da flirer de det flaut bort... :nikker:

Lillemy
05-09-2004, 01:05
:nikker: samme her også...
Signerer denne - vi er " bare " 22 - og foreldrene våre forventer nok at vi venter litt.
MEN; Jeg har ALLTID gjort som JEG vil, jeg :nikker:

missi
05-09-2004, 02:58
Jeg ble masa på i tid og utide når jenta vår var ca 2år..ble det ikke flere snart???
Svarte mye ..
- Nei vi vil vente litt...

- vi husker ikke hvordan vi fikk til den forrige..så vi må øve litt til hehe.. (sagt spøkfullt til venner ...)

-Det har nå bare ikke blitt noen fler...(da hadde jeg sterk mistanke på at :storeb: 01 var underveis.. :fnis: gidda ikke si noe )

-og etter :storeb:01 kom spørsmålet igjen om vi skulle ha flere???... løy hele tiden da også..men etter 1MA og to SA er det INGEN som tørr å spør..tror de har skjønnt det :ropert: VI VIL HA FLERE!!! VI FÅR DET BARE IKKE TIL :sinna:

De skjønner at dette er et sårt tema for oss..og at to andre rundt meg er gravide hjelper ikke akkurat men er selvsagt glad på deres vegner...men sårt ..ja det er det..
Tror jeg hadde sagt klart i fra dersom folk hadde mast nå..hadde nok vært ærlig siden vi sliter litt..men egentlig syns jeg ikke folk har noe med det ..det å få barn må vel være noe av det mest private avgjørelsen et par tar (og som noen sliter med å få til).. noe personlig som ingen har noe med ..det hører til privatlivets fred..og må være lov å lyve om.. :flau:
Det mest latterlige utsagnet jeg har vært borti må være noe ei nabokone noe opp i årene sa til meg...(etter min søster hadde fått et barn og sønnen min bare var 1 1/2 år)
..."vi måtte vi skynte oss hjem og lage en til ..sånn at barna våre ble jevn gamle og kunne bli lekekamerater":blabla:
..hadde mest lyst å si ..Åhh skal forte meg hjem å ha sex med gubben ja..åhhh at jeg ikke har tenkte på det før..vi må jo få unger hver gang noen andre her i nabolaget får en sånn at de ikke blir ensomme :bonk: så dumme VI er ...at noen kan si noe sånnt :sinna: ..fatter ikke hva enkelte folk tenker med...

Men man får bare kompensere med å "juge som faan"... det er en rett som jeg stadig benytter meg av :knegg:

Tussi jenta
05-09-2004, 10:14
Her i gården fikk vi masse spørsmål og direkte masing, når vi ikke prøvde og faktisk trodde vi bare ville ha det ene barnet vi da hadde. Da var det ekstremt slitsomt for alle prøvde og få oss til og få dårlig samvittighet for det valget vi tok da om ikke og skulle ha flere barn og om hvor slemme vi var som skulle la våres datter vokse opp i ensomhet.

Nå er det ikke like mye masing lenger, selv om nesten ingen vet att vi prøver, og får vi spørsmål nå så sier vi bare att vi skal bare ha en vi.

Måne
05-09-2004, 10:23
Det er stort sett venner med barn som pleier å spørre om jeg ikke skal ha egne når jeg sitter med barna deres på fanget, og da pleier jeg å si: "Jeg liker når jeg kan levere de tilbake hvis de blir umulige." Så kan man følge opp med å gi barna deres masse kake, is, brus og liknende, kile de og løpe etter de til de er totalt oppkavet og på sukkerkick... og så gå hjem og ta en halvtimes lur på sofaen... :skratte: (kanskje ikke så snilt, men meget god måte å tydliggjøre fordelene ved barnløshet for seg selv)

Starlight
05-09-2004, 15:04
Jeg sier at vi får se etterhvert, at det er jo så deilig nå som vi har fått stor 6 åring, om vi ikke helt vet om vi vil begynne på nytt med baby, og at det ikke har noen hast.....
Løgn fra ende til annen!

Ada
05-09-2004, 16:12
Før vi begynte å "forsøke" å få barn kunne jeg bare le det bort og komme med en eller annen flåsete kommentar. Det var bare ikke aktuellt.
Nå derimot, etter at vi mistet i sommer (MA), så klarer jeg ikke det.

Var på ferie på min samboers hjemsted (der han har 1000 slektniger) en uke etter at vi mistet og på hvert eneste sted vi kom flokket damene seg rundt meg så snart min samboer forlot rommet.
Skikkelig udiskret ble det kaklet: "Skal ikke dere ha barn snart?", "Skal du ikke gjøre "svigermor" til bestemor snart?", "Hva er det med dagens unge som venter såååå lenge *sukke oppgitt*", "Nei disse Osloborgerne de har jo så mye annet spennende å finne på *himle allvitende med øynene*".
Hver gang temaet blit tatt opp kjenner jeg at jeg blir helt kald inni meg og alt stopper - klarer ikke å spøke det bort som før.
Nå har vi ikke prøvd så lenge, men jeg blir provosert over hvilken rett de tror de har på å kunne blande seg opp i vårt privatliv på den måten.

Sparky
05-09-2004, 16:31
Jeg får heldigvis sjeldent slike spørsmål, men svaret må vel bli "Barn? Oi, det hadde vi glemt!" eller "Ja takk, har du ett til overs?"

abraxas
05-09-2004, 18:48
"Ja takk, har du ett til overs?"

Glimrende :skratte:

Jeg får heldigvis ikke dette spørsmålet så ofte, men når jeg får det, bruker jeg å si at vi ikke har lyst på barn. For meg er det lettere å fremstå som en særing som ikke er glad i barn (men som har kontroll over tilværelsen) enn en særing som ønsker seg barn, men som ikke får det til (og som dermed ikke har kontroll!)

Baby_Angel
05-09-2004, 18:53
Til dei næreste forteller vi at vi prøver!
Men til andre som spør: Kor tid skal dere få barn da?

Vi skal ha barn når dere skal ha, eller når dere skal ha nummer to!
Det haster ikke ( :nikker: )
Når eg er 25!
Nei,ikkje enda!Vi skal ikkje ha sex før vi er gift:skratte:
Men egentlig så er det ikkje så mange som spør, pga eg er så ung:nikker: Men Baby_Angel mannen er en god del eldre, så han "haster" det litt med da:flau: :skratte:

Spiralis
06-09-2004, 09:10
Til dei næreste forteller vi at vi prøver!
Men til andre som spør: Kor tid skal dere få barn da?

Vi skal ha barn når dere skal ha, eller når dere skal ha nummer to!
Det haster ikke ( :nikker: )
Når eg er 25!

Jeg har vurdert å svare f.eks 4.oktober neste gang noen spør meg om det samme...

Bikki
06-09-2004, 09:36
Vi har fått dette spm. 1000-vis av ganger og vi har alltid kommet med mer eller mindre dårlige unnskyldninger.

Nå har vi prøvd i ca. 5 år og har hatt 2 IVF forsøk. De nærmeste vet om dette så de spør ikke noe særlig lenger, de vet at vi deler med de det vi vil dele med de.

Når det gjelder kollegaer og andre som tillater seg å "grafse" i vårt privatliv, har jeg begynt å si det som det er: Vi kan ikke få barn!
Jeg er rett og slett drittlei av å gå rundt grøten. En kollega spurte meg også om hvorfor jeg var sykemeldt her forleden (noe så FREKT!) Jeg sa rett ut at vi hadde mista. Jeg så at hun ønsket seg et hull i gulvet, men det frydet meg å se så blass hun ble. Hun spør nok ikke igjen.
Noen synes kanskje det er litt slemt av meg å være så direkte og fryde meg etterpå, men jeg synes faktisk det er til pass for de som "graver" i mitt privatliv.

Dana
06-09-2004, 10:29
Nå har jeg blitt så gammel at alle nye mennesker jeg møter går ut i fra at jeg har barn allerede. Dermed antar de i sin villfarelse at temaet barn er en trygg og god "samtalestarter" i litt treige jobbmiddager, på kurs og konferanser og ellers.

"Hvor mange barn har du, da?" og "Du har vel noen barn hjemme, du også", er standardspørsmål. Og jeg har funnet ut at å bare si "nei" har ekstremt mye bedre effekt enn det halvveis unnskyldende "nei, jeg har nok ikke det". Nå prøver jeg å svare bare med ett ord - og jeg elsker å se de flakkende blikkene og å føle på den pinlige pausen når jeg ikke kommer med noen forklaring, forsøker å glatte over eller skifte samtaleemne. La dem sprelle!

Ulv
06-09-2004, 11:14
bruker jeg å si at vi ikke har lyst på barn. For meg er det lettere å fremstå som en særing som ikke er glad i barn (men som har kontroll over tilværelsen) enn en særing som ønsker seg barn, men som ikke får det til (og som dermed ikke har kontroll!)
Signerer denne jeg! Et klart NEI er også veldig effektivt...:skratte:

Tidl. bruker
06-09-2004, 11:19
Lenge siden (heldigvis) noen har spurt, men jeg har i mellomtiden klekket ut svar;

Hæ? Hva? Barn? Hvordan får mann de? Har du søknadskjema? Har det ikke noe med storken å gjøre? Kna du vise meg hvordan vi får dem?

Lish
06-09-2004, 11:37
Heldigvis er det ikke så mange som maser om det, enda. Kan ha sammenheng med at jeg er 24 og akkurat ferdig med utdannelsen. Har ei søster som maser om å bli tante, men forløpig blir det bortforklart med at jeg vil ha jobb først å jeg får permisjonspenger. Må si jeg er veldig glad for at det ikke blir mast så mye om dette enda.

Fikk mange godt tips til hva vi kan svare av å lese denne tråden.

Tidl. bruker
07-09-2004, 15:36
Kom akkurat på en ny en som jeg skal bruke neste gang noen spør (veldig fornøyd med meg selv nå :flau: :nikker: ) Følgende;

" Jeg var borte fra skolen den dagen vi hadde læren om reproduksjon og befruktning"

:skratte:

Ulvemor
07-09-2004, 17:09
Jeg pleier å si at jeg har legeordre på 4-5 år mellom svangerskapene pga. bekkenløsning. Eller at jeg har en sjukdom som gjør at det antagelig ikke blir flere barn. Da holder de stort sett kjeft. :uff:

Tine
07-09-2004, 17:29
Nå har jeg blitt så gammel at alle nye mennesker jeg møter går ut i fra at jeg har barn allerede. Dermed antar de i sin villfarelse at temaet barn er en trygg og god "samtalestarter" i litt treige jobbmiddager, på kurs og konferanser og ellers.
Samme her. Jeg får alltid spørsmålet "Har du barn?". Jeg svarer bare "Nei" uten noen ytterligere forklaring. Da blir det jommen meg stille :nikker: . Mens jeg blir :lei_seg: over påminnelsen min over savnet.

Rigmor
07-09-2004, 17:37
Jeg har testa ut en ny "taktikk". Jeg svarer: Hvorfor spør du om det?:sinna: I litt agressiv tone, hvis de fortsatt prøver å få svar på sitt opprinnelige spørsmål, så fortsetter jeg bare med å svare spørsmål som: Syns du at du har noe med det? Jeg liker ikke å være ubehagelig mot folk, men hvorfor skal JEG svare høflig på spørsmål som er svært ubehagelige for meg, når det er de som spør som burde skamme seg :flau:?

Grete
07-09-2004, 17:42
Nå vet de fleste at vi ikke kan få det til på egenhånd, og at vi holder på med ivf. Det hender jo at man treffer nye mennesker eller folk man ikke har sett på mange år, og de lurer jo ofte på om man har barn.

Det er jo et ganske vanlig spørsmål, og jeg må innrømme at før jeg begynte å prøve, så spurte jeg ofte folk om det selv. :flau:

Tror det er mest en "høflighetsfrase" og slettes ikke ment for å såre noen. Møtte senest ei i helga som jeg ikke har sett på ca 5 år (om ikke mere). Etter å ha snakket litt sammen lurte hun på om vi hadde barn. Svarte pent at, nei det har vi ikke.

Snakka litt med søstera mi om det etterpå, og sa jeg hadde mest lyst til å bare svare, nei vi kan ikke få barn på egenhånd vi, men som jeg selv tenker, og som søster sa, det var jo bare et spørsmål av vanlig høflighet.

Det er noe helt annet når feks familie eller venner maser, og ikke skjønner at det er på tide å slutte, da er det lov å si ifra på en måte som kanskje vil slå litt hardere ned i vedkommende.

For min del synes jeg det er mye verre med de som prøver å oppmuntre oss, si at det går sikkert, så fort dere begynner å tenke på adopsjon så sitter den nok i venteperioden osv. Da sier jeg klart ifra, at det gjør det ikke, for her er begge egglederne potte tette, og vi har ikke sjanse til å få det til på egenhånd.

efios
11-09-2004, 13:00
Alle som maste på meg før jeg fikk T.A (2003) de hevner jeg meg på nå ved å spørre "er du gravid?" "nå er det jammen meg din tur :blunke blunke konspiratorisk:" og mange andre flotte linjer.
Ble rimelig lei av alt maset før, da svarte jeg bare "må finne noen å få disse barna med først" litt sært når alle visste at jeg hadde kjæreste... hehe.

Nå har vi akkurat begynt prøvinga så jeg håper det går fort!

Vilblimamma
11-09-2004, 13:05
sier bare: "de kommer når de kommer.."
litt kjipt nå om dagen. folk snakker.. og gjetter på
hvem som er gravid! og så var det meg, men jeg mistet..
syns folk skal passe sine egne saker! :nikker:

Tidl. bruker
11-09-2004, 15:07
Jeg har testa ut en ny "taktikk". Jeg svarer: Hvorfor spør du om det?:sinna: I litt agressiv tone, hvis de fortsatt prøver å få svar på sitt opprinnelige spørsmål, så fortsetter jeg bare med å svare spørsmål som: Syns du at du har noe med det? Jeg liker ikke å være ubehagelig mot folk, men hvorfor skal JEG svare høflig på spørsmål som er svært ubehagelige for meg, når det er de som spør som burde skamme seg :flau:?
Hurra for deg! Helt enig, tror jaggu meg jeg skal kopiere denne :nikker:

Magma
11-09-2004, 17:03
Siden jeg oftest får det spørsmålet fra kunder kan jeg ikke svare frekt på det... Så jeg gjør slik;
Smiler litt... (med munnen igjen så det blir litt mystisk/trist) og sier:

Hmmm...det er jo slettes ikke sikkert at man kan få barn....

Jeg generaliserer til Man og ikke jeg slik at dette ikke gir noe hint om hvorvidt jeg vil/ikke vil ha barn, men det får dem til å tenke at det er jo jammen sant... Dermed gjør det slik at den samme personen ikke spør igjen!

Tulla28
11-09-2004, 19:19
Jeg svarer nå bare at vi jobber med saken, men at det virker som det kan ta litt tid. De som jeg har svart dette til har ikke spurt meg om noe barn etter dette.

student31
11-09-2004, 19:41
Får spørsmål som: Dere skal vel ikke ha flere barn. Da blir det jo 3 enebarn og det er jo dumt! (Har 2 med stor aldersforskjell). Får også spørsmål som: Dere burde jo fått to tette da, så i hvertfall de har hverandre når de blir eldre! (Men når de spør hvor gammel minste barnet er, så rynker de på panna og sier: Oj, ja da er det for sent for dere i alle fall da!)

HØRT NOE SÅ FREKT!?! :sinna:

Må innrømme at: Jo visst blir jeg såret!! Er ikke alltid jeg vet hva jeg skal svare, men pleier å si at vi gjerne vil ha et barn til, men vi får se... Og at det ikke alltid blir som man ønsker her i livet...

Folk kan være så utrolig lite hensynsfulle, ja... Selv spør jeg aldri noen direkte om dette med å få barn. Da må det ihvertfall være en meget nær venninne, men da vet jeg som oftest svaret fra før...

Lykke til alle sammen!:nikker:

Cicero
11-09-2004, 21:39
Vårt standardsvar der nå (utenom i jobbsammenheng) har etterhvert blitt at ; Vi jobber med saken. :kidoki:

mooly
12-09-2004, 18:40
Akkuratt det spm. er ganske iriterende, og litt sårende, ihvertfall når man prøver. Pleier bare å si "snart", og gå over til et annet tema.

-Nemooo-
13-09-2004, 10:37
Jeg får ikke sånne spørsmål jeg... Altså, alle vet at jeg er skikkelig verpesjuk, og blir ikke overrasket om jeg blir gravid. Men mamma og pappa mener jeg har goood tid enda. De vil ikke ha alle barnebarna sine samtidig, må liksom ha noen til gode senere også... hehe...

Men, jeg gleeeder meg sånn til å bli gravid, og håper det ikke tar for lang tid! Om jeg kan bli gravid selvfølgelig...:lykke:

Katharina
13-09-2004, 11:28
Når folk spør om ikke vi skal ha barn snart svarer jeg , jo, vi har bare ikke avtalt noen dato enda.

Eller "satte dere bare av en dato dere?"

Men de fleste vet vi ønsker og prøver så det er egentlig sjeldent etter at vi ble åpne om det at vi får spørsmålet.

Mina
13-09-2004, 11:56
Fikk jammen meg mange fine tips til svar her :Puh:

Her begynner også folk å mase om vi ikke snart skal få nr. 2. Jeg har ei bestemor som er ekstrem, hun må alltid påpeke hvor "typisk enebarn" lillegutt er. HALLO!! Han er jo bare såvidt fylt 2 år! Blir så utrolig provosert av det der, vurdere faktisk å fortelle henne at vi har prøvd i 1,5 år nå. Men det hadde vel bare resultert i at hun fortalte det til hele verden..

Vi har faktisk ikke fortalt til noen at vi prøver, og ønsker å ha det sånn en stund til. De som spør får til svar at vi vil planlegge litt mer denne gangen (lillegutt kom uanmeldt!), kanskje kjøpe hus først osv. Så jeg tror det fleste har inntrykk av at vi ikke ønsker flere barn enda, og det er egentlig greit. Så får det heller komme som en positiv overraskelse den gangen vi forteller at nr. 2 er på vei!