PDA

Vis full versjon : En dag på UFB-tivoliet

Leetha
07-09-2004, 15:21
Etter en høyst spennende dag, hvor følselseslivet har fått brynet seg på både 'forventningsfull', 'ulykkelig' å 'overraskende fornøyd' i løpet av kun få timer, ønsker jeg å løse ut billetten min på UFB-karusellen. Jeg er mettet, dog ikke 100% fornøyd, av denne tivolituren.

Jeg er lei av å forsøke å ikke ha forventninger. Hos legen i dag tillot jeg meg å vise en smule positiv innstilling med ett kjekt "blir spennende dette" idet jeg klatrert opp i stolen og plasserte bena i bøylene. Tross alt burde de siste dagers ivrige selvstikking med puregon, samt de x antall tusen kroner apotekdamen ville ha for godsakene, gi grunn til å i det minste ane snev av håp om at dette ville gå veien. Ja, faktisk har jeg i min puregon-rus gått så langt som å tenke "kaaansje tvillinger?" i ett svakt øyeblikk.
Nåvel. Legen klarte på omtrent 20 sekund å rase sønder i sammen all den potensielle forventning som alikevel lå latent å håpet. Med ordene "det spørs om vi ikke må avbryte her" kjendte jeg en trang til å blunke litt ekstra for å holde ustyrlige vannmengder i sjakk bak øyelokkene.
"Jaha" var vel stort sett ordene som klarte lure seg forbi klumpen i halsen. Med ett falskt smil, å plutselig hastverk, kom jeg meg ut dørene å hjem. Hvor tårer, snørr å eventuelt annet rusk fikk fritt utløp i anstendige omgivelser, akkompagnert av riktig musikk. Like greit å få det overstått, selv om telefonsamtalen med sykehuset ennå gjensto, hvilket jeg antok ville være nok til å utløse atter en syndeflod av dette mystiske, salte, våte som øynene tidvis produserer i alt for store mengder.
Burde jeg ikke spist den frokostblandingen med papaya i? Burde jeg latt rødvinsglasset fått helt fri i helgen som var? Mens tankene raste, fattet jeg etterhvert mot til å ringe o'store'sykehus å motta dommen. Jeg hadde nå bygd opp en slags "the wall", slik at stemmen ikke skulle sprekke i løpet av samtalen.
Jeg var sikker på å høre "Å, er det deg? Vi avbryter forsøket, å prøver igjen om to måneder. Snakkes"
Istedet sier damen "Å, er det deg ja! Flotte greier dette her, sett eggløsningssprøyten i kveld, å så kommer dere hit på torsdag!"
Min bunnløse tristhet ble brått omgjort til en salig lykkestund, var det for godt til å være sant? Damen har enda ikke ringt opp igjen å sagt at hun bare tullet, så nå blir det forsøk på tordag.

Så jeg innser at billetten til UFB-tivoliet opprettholdes. Den største av premiene ligger jo enda i en av bodene å venter på oss. Å vi klarer vel noen runder til i karusellene, før premien forsvinner aldeles ut av sikte. Heldigvis er vi ikke helt alene på tivoliet, andre er også samlet for å dele tivoli-livets opp-og ned-turer.
For noen av alle dem på utsiden er faktisk tivoliet helt usynlig! Noen prøver å kikke inn, kansje lurer de litt på hvordan vi har det der inne. Hva vet vel jeg. Tross alt er det en opplevelse å være her, kun forbeholdt de få! :tøff:

Tine
07-09-2004, 15:29
Du skriver iallefall godt. Jeg vil gi deg en klem og ønske deg lykke til :kryss: . Støv kan jeg ikke gi ettersom jeg ikke har hellet med meg hittil...

Linni
07-09-2004, 16:03
hmm du har ikke tenkt å bli forfatter vell du er utrolig flink til å skrive :nikker:

Dette klarer du ting skal ikke være lett, men hvorofor så vanskelig :sinna:
Godt at det finnes noe posetivt da LYkke til og en varm :klemme:
Lykke til

Lena
07-09-2004, 20:09
Hei!

Så flott at det ble en positiv telefon:) Lykke til videre:)

Kjenner meg godt igjen i det du beskriver jeg... En skikkelig tivolitur.. de som rusler rundt utenfor gjerdet aner faktisk ikke hva de går glipp av!

:klemme:

Elinblu
07-09-2004, 20:42
Kjære Leetha!

Kjenner meg veldig godt igjen i dette, ja. Bra at det endte godt denne gangen, da! Så gjenstår det bare å krysse fingrene.

Begynner å bli temmelig småkvalm av denne karusellen sjøl, jeg. Her om dagen trodde jeg at EL hadde vært, og at alle våre "sjanser" denne syklusen var forspilt fordi jeg har blødd i to uker og det ikke har blitt noen runder i senga. Men så - vips, ble alt snudd på hodet igjen etter en positiv EL-test i går. Dagens besøk hos legen (klyver hjemmevant opp i stolen jeg også, ja :blunke: ) viste at det mest sannsynlig blir eggløsning i morgen. Og sånn går nu dagan - fra ubendig optimisme til det svarteste mørke fra den ene dagen til den andre.

Det virkelig litt til å henge med i svingene på denne karusellen! Når man omsider kommer seg av og vakler videre, småkvalm og på ustø ben, står berg- og dalbanen for tur. :urk:

:kryss: for at dette forsøket gir full uttelling for dere!

:klemme:

Gurin
07-09-2004, 21:28
Jeg vil sende dere kjempemasse lykkeønskninger, og så satser vi på at dette går fullstendig i boks !! Tvillinger ankommer ca mai/ juni 2005 , ikke sant?? :klemme: :kryss: :lykke: