PDA

Vis full versjon : Hva nå???

Abo
11-09-2004, 21:48
Heisan!!

Jeg og mannen min har prøvd i 8 måneder. Mine temperaturer er ok, med EL ca dag 14 og sykluslengde 28 dager. Lutealfase normal. I neste uke skal vi sjekke :spermie: om det er noe fart på de...Mannen min har hatt varicocele og det kan vel påvirke, nicht wahr?

Anyway, om alt er vel hos ham...Bør vi gjøre noe mer aktivt? Pergokur? Eller noe annet? Hvor lenge skal vi vente før vi gjør noe mer aktivt?

Vi lever sunt hverken røyker eller drikker - eneste jeg drikker 2-3 kopper kaffe hver dag....

Å bli gravid virker som en drøm....

Thyresse
11-09-2004, 22:09
Jeg kjenner meg så godt igjen i din situasjon. Jeg tok kontakt med gynekolog i pp9. Fikk tatt blodprøver og mannen ble sendt til andrologisk senter for sæd-kontroll. Men mirakel over alle mirakler skjedde i pp11. Og nå sitter jeg her og er 8 uker på vei. Ettersom jeg har lest her inne så er det de færreste som får starte med utredning før det har gått ett år. 80% skal jo bli gravide innen det har gått et år. MEn du kan jo allikevel gå til en gynekolog og få tatt samme sjekken som jeg har tatt, og samtidig få sjekket mannen din sine soldater. Det er jo ikke noe vanskelig prosedyre og koster ikke skjorta heller... Lykke til! Håper spiren sitter snart, på egenhånd!!!