Vis full versjon : Panikkalder... Baby NÅ!
Når er egentlig tiden inne for å få panikk fordi man ikke har fått :baby: ennå?
Grunnen til at jeg spør er at jeg begynner å kjenne litt av den følelsen. Jeg fyller nemlig 25 om få dager. Tidligere tok jeg det som en selvfølge at jeg naturligvis skulle være mor til minst ett barn innen jeg var 25. Det skal holde hardt! :lei_seg:
Synes det er trist... Leste på diskusjonen her som handler om alder. Ser at det er flere her som er yngre enn meg som både er 2- og 3-barnsmødre. Sukk...
Jeg vil ha :baby: nå!!! Andre som kjenner at panikken begynner å komme krypende?
Når er egentlig tiden inne for å få panikk fordi man ikke har fått :baby: ennå?
Grunnen til at jeg spør er at jeg begynner å kjenne litt av den følelsen. Jeg fyller nemlig 25 om få dager. Tidligere tok jeg det som en selvfølge at jeg naturligvis skulle være mor til minst ett barn innen jeg var 25. Det skal holde hardt! :lei_seg:
Synes det er trist... Leste på diskusjonen her som handler om alder. Ser at det er flere her som er yngre enn meg som både er 2- og 3-barnsmødre. Sukk...
Jeg vil ha :baby: nå!!! Andre som kjenner at panikken begynner å komme krypende?
Jo takk, men hadde jeg vært 25 hadde jeg absolutt ikke hatt panikk enda. Jeg er snart 34 og fortsatt barnløs. Det kan ta tid det er helt sikkert...
Ikke meningen å fornærme andre som har strevd lenger enn meg altså... håper ikke du tolket det sånn!
Håper du lykkes snart! :nikker:
Begynner å bli lettere panisk, jeg også, men det var først da jeg ble 30 for et knapt år siden at jeg begynte å føle at det hastet. Vi har nok helt ulike utgangspunkt; jeg har aldri drømt om å bli en ung mor. Hadde egentlig sett for meg 29 som den optimale alder for å bli mor, og jeg var 28 da vi begynte å prøve. Nå er jeg snart 31 og begynner å føle at jeg drar på åra, ja...
Jeg brukte lang tid på å bli klar for barn, og tidvis er jeg fortsatt i tvil - selv om jeg for lengst er etablert som bitter sliter etter over to år med stadige kræsjlandinger. Jeg har forståelse for at 25 kan føles gammelt hvis man alltid har ønsket seg barn tidlig og kanskje drømmer om mange barn. Men rent fysisk er du jo veldig ung, da, og har god tid på deg! (Og ifølge legene er jeg ikke så utgammel, jeg heller :knegg:.)
:klemme:
Jeg har forståelse for at 25 kan føles gammelt hvis man alltid har ønsket seg barn tidlig og kanskje drømmer om mange barn. Men rent fysisk er du jo veldig ung, da, og har god tid på deg! (Og ifølge legene er jeg ikke så utgammel, jeg heller :knegg:.)
Du har nok rett i at det kommer litt an på hvilke forventninger man har/har hatt. Har drømt om å bli ung mor jeg ja...
Men det er da vel håp for oss enda!! :nikker: Lykke til! :lykke:
Ikke meningen å fornærme andre som har strevd lenger enn meg altså... håper ikke du tolket det sånn!
Håper du lykkes snart! :nikker:
Neida, jeg forsto det:nikker: Og barneønske kjenner ingen alder tror jeg. Jeg var den absolutt første i jente-gjengen som ønsket meg barn, og jeg er den eneste i jente-gjengen som fortsatt ikke har lykkes.
Men som Elinblu skriver. Du har god tid selv om det skulle ta tid å bli gravid - Jeg håper du lykke snart! :lykke:
Jeg skulle ha 2 før jeg fyllte 30.. Her er jeg.. Snart 31 og ikke ett steg lenger.:nikker:
Panikk.. Ja... Det kan man trygt si..:skratte:
Jeg skulle ha 2 før jeg fyllte 30.. Her er jeg.. Snart 31 og ikke ett steg lenger.:nikker:
Panikk.. Ja... Det kan man trygt si..:skratte:
Hmm.. ja, da er vi i samme båt! Selv om du er eldre enn meg.. så er vel panikken den samme. Siden mine ønsker var :baby: før jeg ble 25.
Man blir nesten litt rådvill til slutt... vet liksom ikke hva som skal til for å lykkes.. Vi får bare håpe på det beste for oss alle!
Tidl. bruker
13-09-2004, 17:51
Jeg begynner å føle at jeg får dårlig tid nå, har også passert 30.
En så lenge går det vel nokså bra siden en stor del av vennekretsen enten har veldig små barn eller ingen barn (ennå).
Har heller aldri drømt om å være ung mor (selv om jeg la p-pillene på hylla da jeg var 25:flau: , det er jo nokså ungt egentlig).
Men jeg ikke akkurat drømt å bli en veldig voksen mor heller. Hadde vært kjekt å få det til i løpet av et par år nå.
Jeg var 24 når jeg fikk go jenta vår og vi ønsker nå at vi hadde ventet litt, men angrer det ikke. Nå er vi klare for nr to...og håper den sitter snart!!!
Panikk?:knegg: Jada, flere ganger de siste par årene, og det har jo ikke blitt bedre av at "alle" rundt har fått seg en :baby: eller to. Er 27, og tror jeg klarer å holde den store panikken unna til jeg næremer meg et litt rundere tall. Har jo satt som mål å ha minst en :baby: innen de 30....
Så nå er vi spent på hvor lang tid det tar før :baby: er i magen!!
Hilsen jsv
Jeg ble mamma første gang når jeg var 20 og tror nok med fordel at den opplevelsen kunne vært utsatt til jeg var nærmere 30.
Misforstå meg rett - vi angrer ikke et sekund, men man tjener på å være mer voksen selv når man får ansvaret for en liten :baby:
Skjønner tankene om at du hadde sett for deg selv som ung mor, men hva er egentlig en gammel mor da?
Det henger nok ikke alltid sammen med alderen... :blunke:
:klemmer:
Jeg føler vel ikke noe panikk akuratt er jo bare 24 år ennå og har ett barn fra før som jeg fikk da jeg var 19 ville kansje følt litt hvis jeg var nærmere 40 att jeg kansje følte att det hastet litt men i dag er det jo veldig vanlig å vente til man er over 30 å vel så det når man begynner første gangs gravide som er rundt 35 er ikke så uvanlig det nei
Kjenner til den følelsen. Er selv 27 og har altid sagt at jeg ville ha barn når jeg var 25, men har fortsatt ingen barn. Prøver å si til meg selv at jeg ikke trenger å få panikk, ikke enda.....
Tanken på barn var ganske fjern for meg opp gjennom 20-årene, men da jeg bikket 30 begynte mannen min og jeg å leke med tanken. Nå var vi så heldige at vi det klaffet raskt, men jeg tror ikke jeg ville fått panikk før etter laaaang tids prøving. Da jeg var i tyveårene var jeg ikke klar for barn overhode, men folk er jo så forskjellige.
Skjønner tankene om at du hadde sett for deg selv som ung mor, men hva er egentlig en gammel mor da?
Tenker at det henger litt sammen med alderen også jeg. Nå som jeg snart er 25, så tenker jeg at hvis jeg hadde fått et barn som 25-åring, så ville ungene mine vært 25 når jeg er 50. Det er akkuart samme aldersforskjell som på meg og foreldrene mine. Hadde ikke villet at det skulle vært større forskjell. Hvis mamma og pappa hadde vært 35 da de fikk meg.. så hadde de vært 60 nå.. det ville jeg syntes var litt mye, når jeg er 25 år. Nå er jeg eldst i søskenflokken jeg da... så det har vel mye med det å gjøre også. Hadde jeg vært yngst hadde saken vært en ganske annen sikkert....
Men.. alle må vel finne ut hva som er rett for seg selv. :kryss: :lykke: for oss alle!!!! :klemme:
Kjenner til den følelsen. Er selv 27 og har altid sagt at jeg ville ha barn når jeg var 25, men har fortsatt ingen barn. Prøver å si til meg selv at jeg ikke trenger å få panikk, ikke enda.....
Akkuart sånn som jeg har det da... Ser jo at unge folk her inne sier at de ikke vil anbefale å få :baby: når en er for ung. Men for meg tror jeg det ville vært perfekt å vært mor nå... innen fylte 25 år. Men siden jeg fyller om noen dager.. så får jeg glemme det. Det nye målet får bli å få en spise i magen mens jeg er 25! Går for den jeg! :lykke:
Man må alltid sette seg mål og håpe på det beste...
"Always aim for the moon... even if you miss, you'll land among stars"
Glad for å ha dere jenter! :nikker:
Du er da ung og sprek..25 er ingen panikkalder!!!
Babyen kommer nok skal du se:nikker:
Det er rart med denne tiden. I vente av barn renner dagene ut mellom fingrene våre. Som flere er inne på her, Regnbue, fysisk har du mange år foran deg. Men klart man kan kjenne panikkfølelsen lell. Tiden går jo.
Selv har jeg vel aldri rukket å føle noe panikk over manglende barn pga alder. Men det har sikkert med en pause mellom de 2 første årene jeg prøvde og til nå dette siste året. Har begynt på det 4. prøveåret nå. Jeg er nærmere 31 enn 30 år nå, og vi vet vi ikke greier det på egenhånd. Det er på en måte ingen vits å få panikk. Jeg har alltid adopsjon i bakhånd (for foreldre skal vi bli - på den ene eller andre måten) og der er aldersgrensen enda høyere enn kroppens egen grense.
Skjønner akkurat hvordan du har det (er 24år), selv om jeg skjønner at de som er eldre synes det kanskje er litt latterlig. jeg vet at typen ikke vil ha barn på 2-3 år enda, og når jeg tenker på det får jeg helt hetta! Jeg har lyst til å begynne etter jul jeg!! :nikker: Jupp!
Lykke til, håper du får det som du vil snart! med en :baby: i magen!
:klemme: fra meg
Jeg er av dem som har ønsket meg mange barn, og hvertfall 1 barn før fylte 25.
giftet meg da jeg var 25, og barnehåpet var nesten slukket innen jeg var 26. nå er jeg snart 28. men håp det har jeg, en gang må det bli vår tur og. ønsket er ikke lenger mange barn, bare ett!! kjære natur, gi meg hvertfall 1 barn!!!
panikk, å ja
Starlight
19-09-2004, 02:22
Jeg har liksom sett for meg at jeg skulle ha fått de barna jeg skulle ha før jeg ble 30.
Nå er jeg 32 om få mnd, og vi er fortsatt ikke i mål.
Førstemann fikk vi når jeg var 25, en grei alder egentlig, ihvertfall for meg, men nestemann lar vente på seg....
Hadde vi fått det til da vi begynte å prøve, da var jeg 28, hadde planen min gått i boks, men sånn ble det altså ikke.
Merker ett snev av panikk innimellom ja, begynner å føle at jeg snart er for gammel til å få flere barn.
Men det som skjer det skjer, og jeg er uansett takknemlig for det ene barnet vi har fått!
Håpefull73
19-09-2004, 11:21
Men rent fysisk er du jo veldig ung, da, og har god tid på deg! (Og ifølge legene er jeg ikke så utgammel, jeg heller :knegg:.)
Vi er ikke så gamle, Elinblu!! Men, panikk, JA DET HAR JEG!!!!:nervøs: :angst:
Skjønner akkurat hvordan du har det (er 24år), selv om jeg skjønner at de som er eldre synes det kanskje er litt latterlig. jeg vet at typen ikke vil ha barn på 2-3 år enda, og når jeg tenker på det får jeg helt hetta! Jeg har lyst til å begynne etter jul jeg!! :nikker: Jupp!
Lykke til, håper du får det som du vil snart! med en :baby: i magen!
:klemme: fra meg
Bra du skjønner! :klemme:
Vi er kanskje ikke så gamle i andres øyne... men alt avhenger av våre egne forhåpninger vet du..
Send meg gjerne en pm hvis du vil! O'søster i nøden! :rørt: Hehe..
Det må gjerne andre gjøre som kjenner seg igjen i min stuasjon også!!! :nikker:
:kryss: til dere
Som en av gamlingene (34 hehe) mener jeg jo at du ikke har grunn til panikk ennå ;) MEN hvis du har lyst på barn, og en partner som er enig - sett i gang!
Hadde regnet med å få barn før jeg fylte 30 selv, men av div. grunner ble det ikke noe prøvestart før jeg var 30, og vi håper nå på å graviditet via IVF i høst......Hvis man har holdt på en stund uten å få det til - er det greit med en utredning og litt hjelp fra helsevesenet, det er så slitsomt når :sex1: = lage :baby: og man MÅ til akkurat den tiden osv. osv. Og panikk, joda been there done that!
:klemme: til deg og :lykke: til!!
Lis
Vilblimamma
21-09-2004, 16:47
Jeg har ikke panikk.. pga meg, er jo igrunn ung, snart 22..
men mannen derimot.. er 10år eldre!!!!! :hake:
oioioi - det er ikke gammelt det heller da....
bare i mitt hode, tenk om det tar noen år.............
hvis atte, tenk om... 32år er ingen alder!!!!!
men jeg kan ikke vente til 32.. da er mannen 42....
og jeg vil ikke bare ha en!!!!!
JO LITT PANIKK!!!kan noen fortelle meg at jeg har goood tid?
Panikk i en alder av 25 ?? :niks: (http://www.snartgravid.com/plassen/misc.php?do=getsmilies&wysiwyg=1&forumid=76#)
Synes du er altfor ung til å kalle det panikk.. Men baby-klar kan du selvfølgelig være :nikker: . Dersom dere er like klare begge to, er det ingen grunn til å vente. Min erfaring sier derimot at mannfolka gjerne ønsker å vente enda noen år, helst til rundt 30?
Jeg er 34, :bryn: (http://www.snartgravid.com/plassen/misc.php?do=getsmilies&wysiwyg=1&forumid=76#) 35
- kjenner panikken brer seg oftere og oftere, spesielt dagene etter at den forb**** :tante: (http://www.snartgravid.com/plassen/misc.php?do=getsmilies&wysiwyg=1&forumid=76#) kommer.
Synes du er altfor ung til å kalle det panikk.. Men baby-klar kan du selvfølgelig være :nikker: . Dersom dere er like klare begge to, er det ingen grunn til å vente. Min erfaring sier derimot at mannfolka gjerne ønsker å vente enda noen år, helst til rundt 30?
Minst babyklar i allefall! :nikker: Og mannen er klar, så da er alt bare vel og bra! Go :spermie: ! Go :spermie: ! sier jeg bare! Hehe...
Jeg ble gravid som 24-åring og følte da at jeg var alt for ung og at det var for tidlig. Men jeg tenkte at "dette er min eneste sjanse" (visste allerede da om at jeg hadde problemer eggløsningene og hadde sluttet med prevensjon for to år siden) og jeg rakk egentlig aldri å få panikk for at jeg ikke skulle bli mor en gang.
Nå derimot, drøye 7 år senere og med ny mann som ikke har barn fra før, kjenner jeg at klokka tikker som aldri før, og jeg har ordentlig panikk for at jeg ikke skal klare å få flere barn. :angst: :angst:
Alle oppfatter nok alderen forskjellig..
Jeg er snart 35 og har en sønn på 2,5.. så jeg har jo blitt litt roligere nå!!
Vi har akkurat begynt å prøve igjen nå på nr. 2.
Vi er en gjeng mammaer som fortsatt møtes av og til for å få skravle litt og her er alderen på 45,43,40,39,35 og meg på 34 så de aller fleste her kan jo ta det veldig med ro mht panikk ennå.... :erte: he,he.. selv om jeg er enig i at de to eldste iallefall er litt gamle... men jeg har jo ikke noe med å avgjøre hva andre skal/burde gjøre. (Vi alle har barn på snart 3)
Jeg hadde ikke de store planene om å få barn før jeg traff mannen min, så jeg har egentlig ikke tenkt på panikk... selv om jeg nå skjønner at det liksom er en medfødt egenskap for oss jenter å være en mamma:elsker:
Er iallefall utrolig takknemlig for lille gullgutten min og håper jo på en liten baby snart..
Nå etter at vi begynte prøvingen så er jo det eneste som betyr noe den berømte datoen hvor tante kommer.....:sinna:
Lykke til, alle sammen :kryss:
Sunshine*
23-09-2004, 20:45
Jeg har sagt at når jeg er 25 skal jeg ikke ha flere unger. :Plystre: Men får jo se da om noen år hva jeg sier :flau:
Jeg er 23 å har to, men vi begynte jo også tidlig. Men jeg synes ikke alder skal stresse deg. Å heller ikke hva andre har gjort, kanskje du ikke var klar for unger før nå :nikker:
Lykke til, snart har du nok en liten :baby: i magen
Melonina
23-09-2004, 22:01
Godt sagt! :nikker:
anne karin
23-09-2004, 22:58
Hehe... Ja, panikk og panikk fru blom! Jeg skulle IKKE ha barn jeg om jeg ikke allerede hadde født min første innen fylte 25 år! Den 26. oktober er den "magiske" dagen da jeg faktisk fyller 25. Har jeg barn enda? Næææhæi!!!.... Og tross for SA`n så hadde jeg heller ikke klart å føda et barn inne jeg var 25 år! Men, men... Livet er fullt av overraskelser gitt!... Hehe... Og det er normalt å ikke ha ban når man er 30! Før ble du jo virkelig beskuet om du ikke hadde hatt kulmage ved den alderen!... Nei, tidene forandrer seg dere! Og jeg tror ikke du skal ha panikk! Det KAN ta tid å få det til, men det er bedre å være sikker på den man gjør og sette barn til en trygg verden i stedet for en utrygg en!...
Men lykke til alle sammen! Det ordner seg for snille jenter har jeg hørt!...
Anne Karin
Tidl. bruker
24-09-2004, 14:24
Barn i "ung" eller "gammel" alder er vel et definisjonsspørsmål. Gjennomsnittsalderen for førstegangsfødende stiger stadig, og det er et tegn på at folk setter utdanning først, noe som er et klart pluss.
Panikk er kanskje litt tidlig, men babyklar kan du godt være en stund. :knegg: Jeg var også klar 1 1/2 år mens vi prøvde på nr. 1. Dessverre lot det vente lenge på seg. Nå i ettertid skulle jeg faktisk ønske at vi hadde ventet litt og blitt mer voksne, modne og trygge på oss selv før vi satte i gang med barn. Jeg var nesten 24 da førstemann ble født. Selvsagt angrer jeg ikke, men hadde jeg fått velge nå, hadde jeg ventet litt. Da er forholdene optimalt tilrettelagt også, både økonomisk og praktisk sett, i tillegg til at man vet mer hvem man er og hva man ønsker.
Når det er sagt tror jeg å gå på hormonell prevensjon som P-piller hele den perioden kan være skadelig mtp framtidig barneproduksjon. Jeg ville valgt andre metoder hadde jeg visst det jeg vet om prøving nå...
Lykke til uansett når :baby: kommer!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.