Vis full versjon : Når bør en gjøre noe?
Viste ikke helt hvor jeg skulle legge denne diskusjonen så jeg starter den her.
Vi har nå prøvd aktivt i 6 månder nå og det ser ikke ut til at det det går denne månden heller. :sukk:
Jeg har relativt regelmessige sykluser og bruker tester til å finne el. Er rimelig sikker på at vi treffer der. Har og forsøkt de fleste tipsene som blir gitt, (pute under rompa, grapefrukt juice, spise sundt , trene osv)
Når bør vi gjøre noe mer og hva er egentlig neste steg?
Er det fastlege det er bedt å ta dette opp med eller finnes der noe sentre??
Hadde satt stor pris på å få svar fra noen som vet litt mer om dette enn meg.:klemme:
Jeg er nok ikke så sikker på om jeg vet så veldig mye mer om dette en deg, men jeg vet ihvertfall det at det er lurt å ta seg en tur til en gynekolog. Der kan du få svar på ganske mange av spørsmålene dine. Da jeg var til GU for ca. et halvt år siden sa hun at de ikke satt i gang noen spesielle hjelpe tiltak før det var går 1 år,men det er sikkert forskjell på dette..
Uansett så må du ha lykke til :lykke: :lykke: :lykke:
Hold oss oppdater da :nikker:
Hilsen Tinka
Håpefull73
17-09-2004, 14:40
Hallo,
Jeg har akkurat begynt på utredning nå. Det første man gjør, er å ta kontakt med fastlegen. Der får dere sammen en avtale hvor legen går gjennom den videre gangen med dere. Vi skal dit på tirsdag etter snart 2 år med prøving. :yiiha:
Hvis du ikke er over 30 år, tror jeg ikke du kommer inn til utredning før det har gått et år uten resultater, men du kan jo prøve, da!!:kidoki:
Lykke til videre!!:lykke:
Eller hvis du vil ha hjelp NÅ, kan du kontakte en privat. Da får du de undersøkelsene du vil, bare du betaler for det.
Linnemor
19-09-2004, 14:30
Hei
Tror ikke blir sett på som unormalt og gå 6 mnd uten å lykkes. Selv fikk jeg beskjed av legen om at jeg kan regne med opptil 1 -1,5 år som "vanlig", såfremt du ikke er over 30 år. Jeg har selv gått snart i 2 år uten å bli :gravid: så vi er såvidt i gang med utredning.
Lykke til:-)
Hei hei...
Det er helt normalt å gå i 6 mnd uten å lykkes..mange som sliter lengre enn det.
tror nok det er viktig å slappe av og jo mer :sex1: jo større er sjansen:fnis:
Hør med legen din om utredning..
Håper iallefall at du blir gravid om ikke lenge!!!!!:lykke: :lykke: :lykke:
Så fort man blir utålmodig :nikker:
Her har du jo fått en del gode tips!
Jeg drakk litt slimløsende hostesaft da jeg ble gravid sist:flau:
Kansje du kan prøve det?
Bare drikk litt rundt eggløsning.
Lykke til videre :lykke:
Heisan.
Kjenner meg så godt igjen i det du skriver. Jeg har prøvd i 9 mnd uten resultat, og har også regelmessige sykluser, sover med en pute under rompa og har brukt en liten formue på el-tester...
Men så langt uten resultat!
I juni, etter nok en skuffelse da tanta kom :sinna: , var jeg overbevist om at det var noe galt med meg, så jeg bestilte time til GU. Legen tok hormonprøver, og sjekket at alt var som det skulle der nede :flau:
Jaffamannen måtte også levere sædprøve, for å være sikker på at det ikke var han som var problemet. Nå må vi vente til etter jul før vi får videre utredning.
Hvis du kontakter fastlegen din kan han jo så smått begynne utredningen slik som de gjorde til meg. Du blir nok ikke henvist videre før det har gått et år....men det er jo mange prøver som fastlegen kan ta, så får du ihvertfall noen svar :nikker:
Lykke til, :kryss: for at det blir en fruktbar høst :lykke: :lykke: :lykke:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.