Vis full versjon : Gleder meg til jul jeg!
Har en tilståelse: Jeg er helt julefrelst, og har allerede gledet meg til jul i lange tider! :lys:
Er det andre som har det sånn? Synes bare den høytida er sååå koselig! (Ikke minst med forberedelsene og forventningene på forhånd) :advent:
I år skal jeg og mannen ha eget juletre i det nye huset vårt for første gang også! Gleder meg veeeeeeeeldig! :juletre:
Er jeg litt sprø eller? :gal2:
Uansett.. jeg har tenkt å begynne å lage koselige ting til jul, for å få utløp for galskapen. Tenkte å sy noen engler...
Er det noen som har hyggelig oppskrifter på juleting (ev. vet om noe på nett)? Er intr. i både pynt til treet og ellers....
(Og ja.. jeg vet jeg er tidlig ute.. men ikke mobb meg for det... :flau: )
Ja, jeg er julefrelst jeg og... Det negative må være bekymring for julegaver osv... Penga flyr voldsomt fort da... :flau: Som regel handler jeg på salg, lenge før jul, og da jula kommer synes jeg det ble så knuslete, at jeg handler litt til... ERGO så blir den dyrere, enn det strengt tatt ville blitt !! :flau:
Jeg elsker nisser, noe jeg må ha arva av mora mi... Særlig de Bonner nissene er flotte (obs! ikke krigsmaling!)...
Ellers så har vi hjemmelaga kalender, og jeg elsker å se spenninga i øya på sønnen min...
Tror kanskje julestria er det værste for UFB ere dessverre, det var iallfall det for min egen del... Julen fikk en ny mening igjen, med unger i bildet ... Håper alle på SG, har baby i magen innen den tid !! Det er mitt julegave ønske i år !! :klemme:
Tidl. bruker
17-09-2004, 13:53
Har en tilståelse: Jeg er helt julefrelst, og har allerede gledet meg til jul i lange tider! Er jeg litt sprø eller? :gal2:
Neri, du er ikke sprø! Jeg har det likedan; jeg har begynt å glede meg til å få lov til å glede meg til jul! Har altid vært julemenneske diluks, og det smitter over på alle i mitt nærvær!
Har absolutt ikke tenkt å mobbe deg jeg, Regnbue, er også temmelig "julete" av meg. Må innrømme at jeg ikke er så veldig opptatt av de sju sortene, vasking av tak og vegger osv., og får litt hetta av julenisser i butikkvinduene i oktober, men den gode, lune stemningen kan jeg godt starte ganske tidlig med. Tips til juleting? Tja, i forfjor laget jeg julekalender og julestrømpe til Mikkamannen. Stor stas! (Må nevne at han SNEKRET en julekalender til meg i fjor. Diger, blytung sak :knegg: )
Hei!
Så glad du er i jula, kan tenke meg det er koselig hos deg i juletider!! Tenk når du får en liten :baby: som etterhvert tar del i juleforberedelsene også! :)
Tidl. bruker
17-09-2004, 13:59
Hei!
Så glad du er i jula, kan tenke meg det er koselig hos deg i juletider!! Tenk når du får en liten :baby: som etterhvert tar del i juleforberedelsene også! :)
Uff, ikke si det! Jeg lengter meg gal etter en sånn en å lage jul for.....Håper i det minste å ha en i magen til jul....
Gleder meg også veldig til jul!
Nå som høsten har kommet med sine regnværsdager og sure vind så synes jeg det er kjempefint å tenke på at det går mot jul.
Pleier ikke å være så flink til å starte tidlig med gaver, men skal prøve å begynne litt før i år. Forberedelser med baking + julekaldender til meg og mannen hører med! Og fri i romjulen er alltid veldig kos, med mange hyggelige sammenkomster.
Syntes julegaveønsket til Gurin var veldig fint :nikker:
Prøvende
17-09-2004, 14:03
Hei!
Jeg er helt enig i at julen er en veldig fin tid. Utrolig koselig er det!Ingen mobbing her, nei!
Før jul ifjor var jeg så heldig å ha en uke fri. De gikk jeg noen turer i skogen og fant noen morsomme røtter, kongler, steiner og grabar. Så tok jeg meg en tur på Panduro Hobbybutikk, og vips hadde jeg noen fine dager der jeg lagde egne juledekorasjoner og lysestaker. De ble skikkleig fine altså! Nå ligger de i en eske på loftet, og jeg er ikke like sikker på at granbaren er like fin nå til jul, men hyggelig var det ihvertfall.
:nissefar: til deg
Uff, ikke si det! Jeg lengter meg gal etter en sånn en å lage jul for.....Håper i det minste å ha en i magen til jul....
Du får nok Luciapiken din, skal du se... :kryss: for at det går raskt!!
(eller en liten svenn, da ;) )
:klemme:
Jeg elsker julen! :nikker: Dessverre så har svigermor 60-årsdag på samme dag som Jesusbarnet fyller år, så hun vil at vi bare skal feire bursdagen hennes og heller ta julaften-feiringen en annen dag....det blir jo ikke helt det samme da. :sukk:
Tidl. bruker
17-09-2004, 14:11
Du får nok Luciapiken din, skal du se... :kryss: for at det går raskt!!
(eller en liten svenn, da ;) )
:klemme:
:klemme: ååhhh...håper virkelig det! Ellers blir det utredning :lei_seg:
Ja, jeg er julefrelst jeg og... Det negative må være bekymring for julegaver osv... Penga flyr voldsomt fort da... :flau: Som regel handler jeg på salg, lenge før jul, og da jula kommer synes jeg det ble så knuslete, at jeg handler litt til... ERGO så blir den dyrere, enn det strengt tatt ville blitt !! :flau:
:Plystre:
Elsker selve jula jeg også, men vi dropper elegant alt det religiøse rundt "midtvintersblotet" vårt, og fråtser i julegaver, julemat, julekalendere, nisser, grøtfester, julefilmer og Frank Sinatras, Elvis & Co.' s julesanger og TID med familien. Liker best romjula med lange Settlers-kvelder, tradisjonsrikt is-skulptur prosjekt og svigerfars hjemmelagde karameller. Og en god stabel DVD'er som må sees :)
- Jynx
Oj, gjett om det hørtes koselig ut å feire jul hos dere!!! Samboer`n min og jeg er ikke så fryktelig opptatt på julekvelden, forresten... :Plystre: bare for å nevne det, liksom? Sånn i fall dere har veldig lyst på noen flere gjester ;)
Tussi jenta
17-09-2004, 14:40
Jeg elsker også julen. Elsker spesielt og pynte til jul, har allerede ganske mye, men ønsker meg mye mer.
Kjøpte faktisk noen julegaver i går. synes det er veldig greit og være litt tidlig ute.
Den julen her skal vi feire julaften lille julaften sammen med familien min, vet ikke hvem vi skal feire selve julaften med, blir enten venner eller familien hans.
Gleder meg til de begynner og selge julepynt, så kan jeg kjøpe litt mer.
Takk for det :) Dere må bare komme, men det blir kun servert ribbe her i huset til julemiddag, hvis det duger? ;)
- Jynx
JA!!! JA!!! JA!!! Jeg tar med masse kaker!!!!!!!!!!! :)
Hei alle dere andre julegale!
Bra jeg ikke er alene! :klemme:
Synes ikke det er stress med julegavene heller jeg forresten. Jeg digger å rusle rundt i byen når julegata er tent.. og det er pynt og trær og nisser over alt... koselig det ja!
Må jo innrømme at jeg elsker jula her og, men synes at det kan ta litt av litt for mye stress i butikkene og sånt.
Men jeg gleder meg til pyntingen og julekaker
og JULE MIDDAG :klemme: :nikker:
Juli-jente
17-09-2004, 17:36
Jeg er også julefrelst!:flau:
Det er ikke julens glade budskap som gjør det, men det at familien alltid har roet ned og vært sammen i julen.
Mine foreldre brukte alltid masse tid sammen med oss på juleforberedelser, handling, matlaging, kakebaking osv..
Og når julen kom senket roen seg.. Og vi spilte spill, hørte på musikk, leste juleblader, så på tv.
Mamma hadde alltid pepperkake-verksted med oss, og vi laget alt mulig i pepperkake-deig.. Skikkelig moro for oss som barn..
Etter at jeg ble voksen og flyttet hjemmefra setter jeg så utrolig stor pris på julen og samværet med familien..
Jeg bor i Oslo mens resten av familien bor i Norg-Norge.. så annen hver jul når vi er nordover utfører jeg mitt vanlige juleaften-rituale...
Står opp grytidlig og henter strømpen som pappa har laget (barnslig... jeg??.. Nææææ.... Er bare pappas lille jente enda... og så har jeg en lillebror som mener at alle skal ha strømpe.... :bryn: lo fælt da han så at vi hang opp ullsokker med snop i på stekeovnen...:skratte: :skratte: )
Så ser vi på disney-filmer på sofaen under dyna.... og spiser frokost..
Så er det Askepott som står for tur..
Etterpå hentes alle gavene frem fra gjemmestedene og legges under treet..
mmmmmmmmmmmmmmmm...
Jeg gleder meg til jul.....:nikker:
ja, det e helt herlig med julefeiring! har allerede begynnt å handle inn julegaver. får ikke tid til å lage noen i år tror jeg.
stor juleklem til dere alle :klemme:
Elsker julen, og begynner gjerne forberedelsen nå i beg. av Okober. (ikke å pynte, da). Lager masse julepynt, og selger litt på si...
Det er en fantastisk tid vi går inn i nå, og jeg storkoser meg.
Noen ideer til julepynt/ting får du mye fra Panduro katalogen, og deres blad Hobby ideer. (Det selges også i butikken)
Ellers har du jo Tone Finnanger sine bøker, liker best den første juleboken hennes.
blomstermamma
17-09-2004, 19:09
Ååååå... Jeg ble så glad for denne tråden jeg ELSKER jueln. Har gledet meg lenge og har begynt å kjøpe litt julegaver. Og igår så bestilte jeg en kalender jeg skal begynne og sy på og så har jeg allerede klar to gaver til kalderen til blomstergutten min! Ååå som jeg gleder meg.
Og i år skal vi feire julen hjemme får besøk av svigermor og svigersøster da. Men det blir bare koselig. Gleder meg til å kjøpe juletre, bake julekaker, lage ribbe for første gang. Dette må jo bare bli en bra jul. Og så har jeg funnet ut hva jeg skal gi til blomsterpappa. Noen som vil vite? Tenkte jeg skulle kjøpe biletter til rem konserten i februar og gi de sammen med den nye rem cd'en som kommer. Høres det bra ut eller?
Jeg elsker julen. Er så kjekt med alle forberedelsene.
På selve julekvelden er jeg helt i 100, akkurat som en liten unge:flau:
Bare 3 måneder igjen nå :dubidua:
Hehe! Artig at jeg har fått igang en skikkelig julegalskap her inne.. Er nok ikke bare meg som er hekta nei! :) Artig det!
Da kan vi jo bare holde hverandre oppdatert etterhvert som vi kommer på nye jule-ideer! :nikker:
PS: Er det forresten noen som har ideer til julegave til sin kjære? Alltid vanskelig synes jeg...
Og så har jeg funnet ut hva jeg skal gi til blomsterpappa. Noen som vil vite? Tenkte jeg skulle kjøpe biletter til rem konserten i februar og gi de sammen med den nye rem cd'en som kommer. Høres det bra ut eller?
Hørtes ut som en bra gave ja! Noe sånt er jo litt fint for dem som har alt.. Har heldigvis tre måneder på meg til å finne på noe ennå da.. :flau:
Har nesten like store forventninger som jeg hadde når jeg var liten gleder meg veldig. Alt er så koselig med innkjøp av gaver å gå til julegaveåpning, så begynner jo julekalenderen på barne tv det er en veldig spesiell tid
Thyresse
17-09-2004, 21:54
Jeg elsker også julen!!! Har mange tradisjoner hjemmenfra.
Har faktisk startet med å samle på juletre-kuler. Kjøper en når jeg er på ferie, tenker det blir koselig når vi kan henge de på juletreet vårt...og samtidig minnes om de stedene vi har vært sammen....
MEn du Sparky....synes heller at svigermoren din kan utsette dagen sin med en dag.....julaften er det liksom noe magisk over. Kan ikke flyttes den.... forstår jo at hun og har lyst til å feire bursdagen sin og bare ha bursdag, men det burde hun ha gjort for minst 50 år siden..... ømtåelig tema forstår jeg...
Æsj, er egentlig kjempeglad i julen til vanlig, men i år har jeg istedet begynt å grue meg til glatte veier (og det allerede i september :gal: ). I tillegg skal jeg ut i praksis noen uker før jul og regner med å måtte ta en del vakter i helligdagene, så alt i alt er julegleden litt overskygget i år. Men gleder meg selvsagt til maten. Alt et matvrak gjør hele året er å glede seg til jul, så .. :sparke:
Tenkte jeg skulle kjøpe biletter til rem konserten i februar og gi de sammen med den nye rem cd'en som kommer. Høres det bra ut eller?
Det hørtes VELDIG bra ut!!
Vil på konsert eg og!!!!! Elsker REM....:hjerter:
Og eg elsker julen, men ikke alt stresset.... pengesluk... liten tid....
Men å pynte, bake, pakke inn gaver, lage julekort, hente juletre...ikke minst pinnekjøtt...!!
Og så må det være snø! Ellers så blir det ikke skikkelig jul...
Gleder meg....!!
Er helt julefrelst jeg også! :juletre: Må inrømme at jeg har begynt å glede meg til jul allerede. Det aller kosseligste er juleforbredelsene, og førjulstemmningen.
ÅÅÅ ja!!!
Julen er så koselig! Særlig hvis det snør..kommer liksom ikke i helt julestemning hvis det ikke er snø.
Spise god mat sammen med familien, pakke opp gaver, lage frokost sammen og spise den foran peisen mens snøen daler ned.
Pynte juletreet:juletre: Se hvem som får mandelen i grøten...
Oj som jeg gleder meg til jul!!!!:klemme:
Jeg gleder meg veldig til jul! Men gruer meg til å begynne julegave innkjøpene for jeg er så ufattelig dårlig på gaver :sparke:
Jeg aner aldri hva jeg skal kjøpe til noen og føler at jeg ender opp med crap hvert eneste år :sukk:
Og så har jeg selvsagt stoooore enooooorme planer hvert år om at "i år skal jeg begynne å kjøpe julegaver gooood tid i forveien" og de planene går stort sett alltid i vasken.
Men, jeg har tenkt å se meg om etter en julekalender som jeg kan lage til T.A, noe i filt tror jeg, for den som jeg broderer går rett vest (ikke enkelt). Og hva jeg skal kjøpe til sambo??? Det store spørsmålet i år igjen.
Men, pyntinga til jul, den gleder jeg meg til, og alle koselige juleselskap!
Ikke sprø i det heletatt! Jeg har begynt å glede meg jeg også!
Jeg gleder meg til sneen kommer også. Liker ikke dette guffne høstværet. Enten får det være sommer eller vinter. Så nå gleder jeg meg til alt blir hvitt.
Det er litt kjipt med alle pengene som raser ut i forb. med gaver og greier. Blir alltid litt nervøs for det. Jeg har så mange å kjøpe til... Skal vel egentlig bare være glad for det da... det betyr jo at jeg har mange jeg er glad i :nikker:
Men apropos idèer til noe å lage: Ta en tur i skogen og plukk med deg mose, kongler, små kvister etc. Og en liten bit av et tre. Du kan også bruke en ved-kubbe som ikke er kløyvet. Skjær av en liten plate av kubben og dander mose og greier oppå. Konglene sprayer du med sølv eller gullspray som fåes kjøpt i alle hobby butikker. Der får du også kjøpt små nisser og sånne små greier til å ha lys i (det som er øverst på en lysestake på en måte... skjønnte dere det?:flau: ) Og vips så har du en home made jule lysestake:nikker:
[QUOTE=Thyresse]Jeg elsker også julen!!! Har mange tradisjoner hjemmenfra.
Har faktisk startet med å samle på juletre-kuler. Kjøper en når jeg er på ferie, tenker det blir koselig når vi kan henge de på juletreet vårt...og samtidig minnes om de stedene vi har vært sammen....
QUOTE]
Hei! Får du kjøpt juletrekuler overalt hvor du er da? Og hele året? Finnes det mange forskjellige, slik at du husker hvor du kjøpte dem? (Jeg har et par pakker meg kuler fra IKEA jeg da.... :flau: )
Åååååja, elsker julen. Bare så synd at den blir så kort i år, bare en helg liksom.
Men førjulstida er jo vel så koselig, med baking og prøvesmaking. Bare det ikke blir stress. :advent:
JA!!! Vil ha jul, NÅ!!!
-Men har en del eksamener først. Kunne vi bare hoppet glatt herfra til etter eksamenene hadde det vært greit med jul, ja.
JA!!! Vil ha jul, NÅ!!!
Hehe.. julegalskapen tar overhånd! :skratte:
Spør igjen jeg: Er det noen som har forslag til gave til sin kjære? Gjerne noe annet enn en ting.. kanskje en opplevelse/overraskelse?
Nyperose
21-09-2004, 11:37
Åååååå ja julen. Har gledet meg siden jeg var ferdig med sommeferien. Vi har nettopp flyttet inn i nytt hus og har laget en fin plass til juletreet. Gleder meg så mye....den deilige stemningen......ååååå 94 dager til julaften, men det er dagene mellom 1. advent og julaften som er de beste, synes jeg.
Åååååå ja julen. Har gledet meg siden jeg var ferdig med sommeferien. Vi har nettopp flyttet inn i nytt hus og har laget en fin plass til juletreet. Gleder meg så mye....den deilige stemningen......ååååå 94 dager til julaften, men det er dagene mellom 1. advent og julaften som er de beste, synes jeg.
Vi har også nettopp flyttet inn i nytt hus.. og skal ha juletre for første gang. Hurra!
Er enig med deg at advent kanskje er det beste....
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.