PDA

Vis full versjon : tårer og råd

smayli80
18-09-2004, 12:56
Hei, jenter!

kanskje det er bare jeg som er ine i en følelsesladet periode, men jeg feller en tåre både nå og da av det jeg leser her inne. Det å bli gravid, og forbli det i 9mnd er visst ikke like selvsagt som jeg har innbilt meg...

vi er nå inne i vår tredje pp, og krysser fingrene for at det skal gå denne gangen.

Følgte et råd om å prøve apukuntur, noe jeg gjorde for første gang igår. Fekk flere råd fra fysioterapeuten som jeg tenkte jeg kunne dele med dere:

-noe av det viktigste en kan gjøre når en vil bli gravid, ifølge han, er å ikke tenke på det!! Slapp av, og la naturen råde. Han satt flere nåler på "avslapningspunkt" på kroppen min.
-vil en prøve akupunktur, noe som forbedrer blodsirkulasjonen i livmoren(slik jeg skjønte det), bør en gjøre det 2 ganger i uken i to uker. En gang varer en halv time..(jeg betale 300 for en gang)
-masser ytterkanten av fotbladet, dvs fra lilletåen mot hælen. Dette skal visstnok også være bra for livmoren! :nikker:

Så, slapp av jenter og få mannen til å massere føttene deres! :vilha:

Linni
18-09-2004, 14:37
Takk for tipset.

Jeg vil bare trøste deg med å si at 20-25 prosent blir gravide HVER mnd og mellom 70 og 80 prosen er gravide innen 6 mnd :)

Men jeg vil ta med det med å masserefoten, høres veldig fint ut, men HUSK IKKE massere ANKELEN da de brukere dette til å starte en fødsel og da kan forosake en abort,

annalovinda
18-09-2004, 17:27
....vil en prøve akupunktur, noe som forbedrer blodsirkulasjonen i livmoren(slik jeg skjønte det), bør en gjøre det 2 ganger i uken i to uker. En gang varer en halv time..(jeg betale 300 for en gang)

Dette varierer. Jeg gikk en gang i uken i et halvt år,og var der ca 5 kvarter (1 t + 15 min) pr gang. Det kostet 350 - 400 kr avhengig av hva vi gjorde.