Vis full versjon : En begynnelse iallefall......
Linnemor
19-09-2004, 16:01
Hei
Siden vi har prøvd i snart to år faller vi vel under denne kategorien. Jeg begynner nesten å tro at det rett og slett er en mening med at det ikke skal skje oss. Samboern min har fått henvisning til Riksen for å sjekke:spermie: men for å være ærlig tror jeg ikke det ligger der. Jeg sliter med uregelmessige sykluser, vet faktisk aldri når jeg har eggløsning. Har prøvd med eggløsningstester, men jeg har aldri fått positivt resultat.
Er det forresten noen her som har erfaring med å :tempe:?
Hei Linnemor og velkommen inn hit på dette forumet.
Du har nok helt rett i at en sædprøve i allefall er en begynnelse. Det er jo greit å få svar på hvordan det ligger an.
Dumt at du aldri helt har klart å finne ut av eggløsningen din. Når det gjelder temping startet jeg selv med det for tre år siden og trives veldig godt med det. Jeg hadde også uregelmessige sykluser den gang, men det har heldigvis bedret seg veldig etter endel runder med akupunktur og diverse hormonkurer.
Selv fikk jeg veldig god oversikt over syklusen min med temping. Jeg bruker programmet Ovusoft som hjelp, men det finnes også ett annet program FF (FertilityFriend). Du finner oss igjen i tempeklubbene litt lenger ned på siden.
Ønsker dere lykke til med utredningen. Og kom gjerne med flere spørsmål ang. temping. Det finnes mange jenter her inne som har skikkelig peiling.
Men har du vært til utredning? Hvis ikke: Kom deg avgårde!
Har akkurat vært til utredning selv, og har tatt diverse prøver, det er visst mye som kan være feil mht hormoner etc. Syklusene mine er lange og ujevne, så jeg har fått resept på pergotime som i hvert fall skal hjelpe på eggløsningen (som går litt tregt hos meg). Ellers er det mye legene har i bakhånd som kan hjelpe, så ikke se så mørkt på det!
Lykke til!:kryss:
Linnemor
24-09-2004, 13:22
Nei jeg har ikke vært til utredning. Har kun tatt blodprøver. Legen min har hele tiden sagt at det ikke er unormalt å vente 1,5-2 år. Dessuten mener legen at det er "bedre" å få sjekket mannen først så kanskje jeg hadde slippet å gå gjennom så mye (???). Er derimot ganske sikker på at det ligger hos meg da. Samboren min har dessuten et barn fra før og jeg sliter med uregelmessige sykluser så det er vel ganske klart hvordan det ligger an. Anyway, nå har han hvertfall "gjort sitt" så nå skal jeg bestille legetime til uka. Kommer til å kreve videre undersøkelser. Hvis ikke er det store sjanser for at jeg skifter lege.
P.S. Samboern min fikk beskjed på rikshospitalet at de sender svar til legen hans, og det vil ta ca 14 dager. Kankje jeg skal vente med å bestille legetime til svaret foreligger?
Hei!
Det er så lang ventetid for å få time hos gynekolog, så jeg hadde bestilt time med en gang, og heller avbestilt senere hvis nødvendig.
Selve timen hos gynekologen tror jeg bare varte ca 20 minutter for min del, da hadde han foretatt kontroll med ultralyd og fått svar på det han lurte på. Blodprøvene tok jeg rett etterpå. Jeg sliter også med uregelmessige sykluser og "motvillig" eggløsning, da skal pergo være perfekt, og jeg fikk resept der og da.
Om ikke annet, så er det godt å få en lege med seg på laget!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.