Vis full versjon : P-pillekluss
Lille Pirill
03-08-2003, 20:40
For et års tid siden leste jeg i KK (tror jeg det var) at hvis man gikk på noen spesielle p-piller(derblandt Jasmin som jeg går på nå) så kunne man fint hoppe over de hvite pillene, fortsette på neste pille brett og unngå menstruasjon.
Jeg er ikke glad i å ha mensen så jeg tenkte jippi å kutta ut de hvite pillene,og antall menstruasjoner jeg har hatt det siste året kan garantert telles på en hånd.
Så for litt siden leste jeg i et annet blad at det gikk greit og hoppe over mensen annenhver mnd, men noe mer enn det anbefaltes ikke :confused:
Så her sitter jeg da og har egentlig ikke peil på hva jeg har gjort.Er det noen som vet mer om dette enn det jeg tydeligvis ikke gjorde??
Jeg begynner å bli litt smånervøs for at det skal gå tid og år før menstruasjonen stabiliserer seg.Burde jeg kutte pillene nå for å ta tiden til hjelp (skal prøve til jul)??
Hjelp :beklager:
Jeg har ikke peiling på akkurat det om det er skadelig å hoppe over så mange ganger, men ville bare si at du kan jo slutte med p-piller og evnt bruke anna prevensjon frem du skal starte prøvingen. Feks kondom, Persona, Ladycomp
Men apropo det med antall mens. Det er litt rart å tenke på at for 100 år siden hadde de fleste kvinner bare et halv dusin menstruasjoner i løpet av hele livet!!
Krepsejenta
03-08-2003, 20:54
Heisan
hmm....Alt er til for å ordnes vettu :hug:
Men jeg mener å ha hørt at man ikke skal hoppe over mer enn 3 mnd når det gjelder menstruasjon... Hvis jeg var deg, så ville jeg ikke brukt pillen før menstruasjonen kom tilbake... Men det er da viktig å tenke på at du selvfølgelig kan bli gravid om dere ikke bruker andre prevensjonsmetoder da :happycry4
Lykke til!!!!
:fin_dag2:
Lille Pirill
03-08-2003, 21:13
Jeg har jo hatt noen menstrasjoner,og de kommer når jeg ikke fortsetter på neste brett med en gang. Dog noen av dem har jo vært litt "rare", men det har jo sikkert sin naturlige årsak det da :rolleyes:
Jeg er så usikker på dette, for jeg gruer meg oppriktig talt til jeg får tilbake den "ordentlige" mensen, for jeg har så fryktelig vondt under mens periodene mine :shakehead
Men så lenge mensen kommer når jeg vil den skal komme (deilig tanke til tross det der altså :kry: ), så kan det jo ikke være så altfor tilklusset der inne.Jeg tenker jo som så at eggløsninga opphører jo uansett når du bruker p-piller.Har de "fiktive" pille blødningene noe med eggløsningen å gjøre da??
Tusen tusen takk for svar. Dere er noen knuppelupper altså :comfort2:
Det finnes jo smertestillende mot menssmerter. Dessuten har jeg lest at blåbær (aminosyren i blåbæret eller noe sånt) skulle virke dempende på PMS og menssmerter.
Jeg brukte kanel (stang ikke pulver), oregano og litt ingefær som jeg kokte sammen til en slags te (5-10 min), smak den til med honning eller sukker- det funker!!! Det får blodet til å komme ut så da slipper du verken. 2-4 kopper om dagen og det smaker ikke stygt selv om det ikke høres å godt ut.
Ps! Er forresten enig med de over. Slutt med pillen nå og bruk evt annen prevansjon til du vil begynne prøvinga. Noen trenger nemlig laaang tid før de blir gravid etter p-pille bruk (bl a jeg, snufs;tok meg 19 mnd), mens andre blir gravid måneden etter de sluttet.
Lille Pirill
04-08-2003, 18:38
Tusen takk for svar alle sammen.Dere har jammen gitt meg noe å tenke på ja :idea:
Jeg skal ta det opp til høring ;)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.