Vis full versjon : Eggløsning med to egg?
Hei!
Jeg er usikker på hvilket forum dette spørsmålet egentlig hører hjemme i, så jeg prøver meg her. Hvis man får toeggede tvillinger, må det jo ha løsnet to egg samtidig. Et dumt spørsmål, kanskje, men løsner det da to egg fra samme eggstokk, kommer det ett fra hver side eller er begge deler mulig?
Hilsen Elinblu
Pulsatilla
19-09-2003, 09:47
Hei!
Jeg er usikker på hvilket forum dette spørsmålet egentlig hører hjemme i, så jeg prøver meg her. Hvis man får toeggede tvillinger, må det jo ha løsnet to egg samtidig. Et dumt spørsmål, kanskje, men løsner det da to egg fra samme eggstokk, kommer det ett fra hver side eller er begge deler mulig?
Hilsen Elinblu
...la den i eggløsningsforumet jeg ;)
Forøvrig tror jeg beggge alternativene er mulig, det er jo flere egg som modnes på begge sider hver syklus, men etterhvert tar ett over og dette hemmer de andre - hvis to egg (eller fler) har kommet like langt så kan de modnes og slippes begge to, jeg mener dette er uavhengig av om de sitter på samme side eller ikke. Men helt bombesikker er jeg ikke. :blush:
...la den i eggløsningsforumet jeg ;)
Eh, jeg lette og lette etter det forumet, men så åpenbart ikke skogen for bare trær... :blush:
Forøvrig tror jeg beggge alternativene er mulig, det er jo flere egg som modnes på begge sider hver syklus, men etterhvert tar ett over og dette hemmer de andre - hvis to egg (eller fler) har kommet like langt så kan de modnes og slippes begge to, jeg mener dette er uavhengig av om de sitter på samme side eller ikke. Men helt bombesikker er jeg ikke. :blush:
Tusen takk for svar! Grunnen til at jeg spør, er at jeg vanligvis bare har EL-smerter på den ene siden. Det har helt konsekvent vært høyre og venstre side annenhver syklus. Dette er min første syklus på Pergo, og denne måneden har jeg hatt EL-smerter på begge sider. Det er høyre eggstokk som "står for tur" denne måneden, men stikningene er klart tydeligst på venstre side. Håper det betyr EL på venstre side (eller begge), for min høyre eggleder er dårlig. Håper også at dette tyder på at jeg reagerer positivt på Pergoen!
Da jeg gikk på Pergo og Gonal-f modna jeg to store egg på høyre side. Det var også tre-fire egg i venstre eggleder, men de var ganske små. Da jeg hadde eggløsning håper jeg at begge de to "gode" egga ble løsnet, jeg vil så gjerne ha tvillinger! Jeg mener ganske sikkert at det kan løsnes ett egg fra hver eggstokk, men jeg er heller ikke 100% sikker.
Lykke til!
Villevilde
19-09-2003, 10:47
Jo, da.. Det stemmer som de sier her... En kan fint ha modning av egg på begge sider og EL fra begge sider. Har opplevd det selv jeg... Grunnen til at jeg vet dette er fordi jeg har tatt UL for å følge utviklingen og satt EL sprøyte... Har da hatt ett egg på hver side en av gangene... Så det går fint an. (dette var etter pergo kur)
hei hei... ja det er fullt mulig det. jeg er selv tvilling og vi er toeggede... vi er begge jenter, men mamma er ogsa tvilling (toeggede), men der er det gutt og jente saa da maa de jo vaere fra to egg :D
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.