Vis full versjon : alkohol?
:???: Bare ett lite spørsmål,har dere sluttet å drikke etter at dere begynnte med prøvinga?har hørt at det er lurt...?
Jeg har ikke sluttet, men drikker ikke veldig ofte ...
Jeg er svært måteholden etter at vi startet prøvingen. Har vel aldri vært den som er hardest på flaska etter at jeg ble litt etablert. Har selvfølgelig ikke glemt mine "glansdager" da jeg kunne bøtte nedpå det ene og det andre :blush: . Jeg begrenser meg til et par glass vin når jeg drikker....og det blir vel maks to ganger i måneden. Etter å ha :sex1: som gal rundt EL i håp om at en soldat skal fullføre oppdraget ... :fert: .... så er jeg svææært forsiktig med alkohol....men ettersom :tante: har vist seg å plage meg måned etter måned, er det kos å svelge ned skuffelsen met et glass eller to med rødvin.
Jeg drikker veldig sjelden nå ja. I "prøvetider" (fra ca en uke før EL til jeg får mensen) drikker jeg ikke hverken kaffe eller alkohol. -Kanskje et lite glass vin eller en tynn latte for ikke å gjøre venner mistenksomme, men that's it.
Jeg står veldig steilt på at man skal leve så godt som normalt i prøvetida, dvs litt alkohol i lystig lag må til. Når det for meg tar så lang tid som det tar, er det deilig å kunne leve et så avslappet liv som mulig. (det er klart, hvis man ikke klarer å leve uten flatfylla hver helg er det kanskje ikke noen god ide å lage barn)
Jeg står veldig steilt på at man skal leve så godt som normalt i prøvetida, dvs litt alkohol i lystig lag må til. Når det for meg tar så lang tid som det tar, er det deilig å kunne leve et så avslappet liv som mulig. (det er klart, hvis man ikke klarer å leve uten flatfylla hver helg er det kanskje ikke noen god ide å lage barn)
Signerer denne jeg. Hadde hatt et kjedelig liv hvis vi ikke kunne tatt noen glass vin i lystige lag når prøveperioden har vart i 2 år! Nå fester ikke vi akkurat ofte, men har nok vært beruset noen ganger siden prøvetiden startet ja...
Drikker lite nå i prøveperioden ja, men koser meg med et glass rødvin en gang i blant. Venter på TR etter SA og har vore forsiktig m :sex1: denne tiden (snart 6 uker siden nå). Tok en test før jeg skulle på vorspiel i helga, men ble til at jeg ikke drakk så mye selv om den var negativ.
Sier meg enig med det Indra sier!!
Gulltopp
29-09-2004, 10:00
Har heller ikke vært noe utpreget festmenneske etter at vi flyttet sammen. Mye koseligere å tilbringe helgene sammen med min kjære eller gode venner enn på en nattklubb der det ikke går an å prate sammen. Det er sånt jeg gjør når jeg er på jentetur! :fnis: Når :tante: er til stede tar jeg meg et glass eller to med god samvittighet. Ellers drikker jeg bare når svigermor tvinger i meg likør eller noe. Av og til får jeg følelsen av at hun mistenker oss for å være prøvere og prøver å teste meg med alkohol... :skratte:
Jeg drikker svært lite nå. I lutealfasen (før jeg tester negativt :( ), drikker jeg ikke.
Tommeline81
29-09-2004, 12:47
Jeg drikker når jeg vil,ikke noe sjeldnere enn før. Hvis jeg sier nei til en fest så får jeg bare tilbake:Er du gravid eller? Ganske irriterende,angrer på at jeg fortalte til noen at vi prøver.Er student så blir jo noen studentkroer på meg. drikker vel ca annenhver helg. Men den dagen jeg tester :Positiv: så er det null alkohol,dermed basta.Synes man skal leve normalt selvom man prøver.
Shipui82
29-09-2004, 12:49
Drikker ikke alkohol mens vi prøver, men nå er det meget sjeldent jeg drikker i det hele tatt. Har nesten ikke drukket siden før jeg møtte sambo, siden han ikke drikker. Da blir det heller til at vi koser oss hjemme eller hos venner, i helgene, uten alkohol.. Og det synes jeg er minst like koselig :elsker:
Jeg drikker alkohol når jeg har lyst til å drikke alkohol.
I begynnelsen av prøveperioden var jeg kanskje litt mere forsiktig mellom el og mens, men nå som vi har holdt på i over 2 år, ja da tenker jeg igrunnen lite på det.
Håpefull73
29-09-2004, 13:07
Jeg drikker sjelden alkohol, men har en stor forkjærlighet til vin.. Og får jeg sjansen, drikker jeg fort opp en flaske eller to.. :nikker: Men, det blir så uhyre sjelden, at jeg tror ikke det er noen fare for å skade et eventuelt foster. Jeg er helt enig med Måne i at man må prøve å leve et så normalt liv som mulig i prøvetida. Ventetiden for mange av oss er rimelig lang:sinna: , og da er det greit å kunne leve normalt uten å måtte passe seg for alt mulig.
Nå er ikke jeg blant de som drikker alkohol i stor grad, men nei jeg tar meg gjerne at glass vin i ny og ne. vet jo aldri hvor lang tid dette kan ta heller.
Drikker ikke alkohol i det hele tatt i pp. Drikker svært sjeldent ellers også. Har også fått beskjed av legen at jeg skal holde meg unna alkohol pga helsemessige årsaker.
Drikker i det hele tatt lite alkohol til vanlig... det hender at det dukker opp noen anledninger og det blir litt mer, men det er absolutt ikke ofte.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.