Vis full versjon : hus??leilighet??kjøpe??leie??mongo huseier??
*kattungen*
08-10-2004, 18:00
hej:)
jeg går på vikareat og :bryn: har fast jobb, med ca 400.000. i året...
der hvor jeg jobber vil jeg tjene ca 250.000++++
har tenkt på og kjøpe\bygge hus, men vi får ikke så mye i lån siden jeg ikke har fast jobb...
nå har vi begynt og leke med tanken på en rekkehus leilighet da...
hva syns dere om det da? :undrer:
har fått vikareat fram til april, men regner med og få fortsette enten med vikareat eller fast...
vi leier nå, og er liksom IKKE fornøyde i det hele tatt....
hus eieren er helt KOKOKOKO!!!
det er to hustander som bor her i dette huset, men bare en søpplekasse, også klaget jeg til hus eieren om at vi trengte en kasse til, fordi at det blir fullt med søppel, og vi må legge vår i kjelleren og kjør på søppla selv, og betale for det....han sa han skulle ordne det...MEN her om dagen sa han at vi fikk heller resirkulere bedre, og brenne mer, for det kostet 1800 for ny søppel kasse, og det var for dyrt... :mumle:
det blir jo 900på hver hustand HVERT ÅR..... mindre en 100kr pr husleie...
fy %€#" altså...når han kommer hit neste gang( han bor ikke her) skal jeg jaggu meg :krangel: si i fra til han....
åååhhhh bli helt matt :stønn: :klask:
derfor har jeg begynt og leke med tanken på en rekke husleilighet...
det går jo ann og bo der i et par tre år, og så bygge hus da?? eller??
huff... syns dette er så vannskelig....
har dere kjere jenter noen formeninger???
dette ble jaggu litt langt... takk for at du gadd og lese...
ønsker dere alle :kryss: :klemme:
student31
08-10-2004, 18:10
Hei!
Ja, det er ikke lett å vite når man skal investere i et hus/leilighet eller ikke...
Vil bare gi et par tips om ting som kan være greit å tenke over før man tar et valg... :)
1. Om dere velger å kjøpe et rekkehus/leilighet nå, så får dere jo startet tidlig å betale på deres eget, og ikke til andre. Om et år har dere faktisk betalt bra mange penger til han dere leier hos!
2. Om dere velger å kjøpe leilighet/rekkehus nå, og du plutselig får tilbud om fast jobb med god lønn, så kanskje dere angrer på at dere ikke ventet slik at dere kunne bygge/kjøpe hus. Kanskje må dere da bli boende noen år til i leil. for ikke å måtte selge med tap...
Vel, det er ikke lett dette! Vi valgte å ta veien om å kjøpe et lite (og rimelig) rekkehus. Regner med å måtte bo her i ca. 5 år før vi kan tjene litt på å selge denne boligen. Angrer ikke på valget vårt, for vi trives godt her! Men jeg ser fram til å få oss noe større, nyere og litt hage... :)
Lykke til! :)
*kattungen*
08-10-2004, 18:14
HEJ:)
takk for svar.. det er liksom det det står på...
hadde vært kjempe fint og begynne og betale til seg selv... :nikker:
titta i avisa i sted.... sto en ende rekkehus lelighet til salgs...
visning til søndag.... uff... dette er vannskeli...
Tidl. bruker
08-10-2004, 18:26
Jeg har bodd i rekkehus, og trivdes godt med det!
LilleTrille
08-10-2004, 18:37
Vi har akkurat samme typen huseier..!!:sinna: Jeg blir så f*rbanna SPRØ av det!! Bor i et gammelt hus, taket lekker hver gang det regner, lite søppeldunker, et "halvt" vindu på badet(1 av 2 lag)...osv...osv.... Og, JADA, de SKAL ta det...Neste uke..kanskje...om de får tid.:skrik:
Jeg vet iallefall hva jeg ville gjort.. Kjøpt hus så snart vi hadde hatt råd. Rekkehus er helt greie ting, født og oppvokst i et slikt, og man betaler i hovedsak til seg selv:nikker: (Og man kan få det litt mer som man vil, og slipper dermed også å irritere vettet av seg...)
Det var min mening da..:klemme:
Har bodd i en liten to roms leilighet i snart ti år. Det var helt okei det, men nå har vi flyttet inn i helt nytt hus og har massevis av plass. Det er en fantastisk følelse å ha alt nytt. Begge har trygge og faste jobber, samt at vi tjente jo en del på å selge leiligheten kan du si :nikker: . Utrolig hva folk gidder å betale i dag. Men glad til er jeg. Nå ruller millionene ut av banken men vi klarer fint å betjene lånet vårt, men det er vel meningen og :nikker: . Jeg mener at det å invistere i fast eiendom aldri er et dumt valg.......MYE bedre enn å leie, for man betaler ned til seg selv. Lykke til med huskjøp....
Blåklokken
08-10-2004, 19:12
Syns ikke du skal bruke ordet mongo. Det er ikke et fint ord.
student31
08-10-2004, 20:56
(enig!):nikker:
Enig... :nikker:
*kattungen*
08-10-2004, 21:34
neivel...beklager visst noen følte seg støtt...
det var ikke meningen med dette innlegget....
det er sikkert mange defininsjoner på hva
man legger i ordet mongo, og jeg bruker mongo
som teit...vet det er mange som sammenligner det
med down syndrom o.l. , men det gjør i hverfall
ikke jeg... søsken barnet mitt har en hjerne skade, men
bruker ikke ordet mongo på ham for det :nikker:
men i gjen BEKLAGER om noen følte
seg støtt.
det er flere ting jeg har lest her på forumet som jeg syns har vært upassende, men jeg gidder ikke og kommentere det for det.....hva med og legge inn en forbudt ord liste??
student31
08-10-2004, 22:11
(...)jeg bruker mongo som teit...
Skjønte at det var det du mente, men synes det er fint at vi her inne reflekterer over ord og uttrykk. :nikker: Jeg er sikker på at blåklokken bare mente å gjøre deg bevisst på at du bruker dette ordet. Det er mange som bruker det uten å tenke seg om, og noen kan oppfattet det sårendel! (har selv gjort det en gang for en del år siden! Tråkket rett i salaten, som man sier...:flau: )
:klemme: til deg, Kattenfrans
Tussi jenta
08-10-2004, 23:26
Vi bor nå i vårt eget hus med 20 mål tomt, har bodd her i 2 år, men jeg trives ikke, så til neste år så flytter vi inn i helt ny rekkehusleilighet.
Gleder meg masse til og flytte og er godt i gang med og bestemme hvordan det skal se ut der.
Tror jeg ville valgt og kjøpt rekkehus med en gang, for sånn som prisene har økt i det siste, så tar det sikkert ikke mange år før dere sitter med et fint lite overskudd. Vi bor i et ganske billig hus, og når vi skal selge, så har vi bodd her i 2 1/2 år og vi regner med og få 200 000- 300 000 mer enn vi ga for huset. Da har vi pusset opp litt og, men vi har ikke brukt så mye penger på oppusing.
Blåklokken
09-10-2004, 02:59
Kattenfrans,
Ordet mongo kommer fra ordet mongolid. Selv føler jeg det er veldig tydelig hva ordet vil si. Slik ordet nigger kommer fra ordet negro. Liker ikke bruken av slike ord, og reagerte på det.
Det lønner seg alltid å kjøpe!
Så om dere ikke har råd til hus, så begynn med rekkehus, og når dere har bedre råd kan dere selge det og kjøpe hus.
Man må jo begynne et sted.
Lykke til med valget av bosted :D
Benedikte
09-10-2004, 18:44
hei! jeg mener det beste er å kjøpe....uansett... jeg har vokst opp i rekkehus og trivdes med det,men hvis du har en husleie (som det ofte er på rekkehus) i tilegg til at en skal betale på et lån må det jo være mere gunstig å bare betale på et lån på et hus som en gang blir bare ditt. Da blir jo selvfølgelig avdraget på lånet noe høyere men du gir ikke penger til borettslaget iallefall. Det mener n iallefall jeg. Lykke til uansett hva dere velger. dette blei litt rotete men men..... klem fra meg
LilleTrille
16-10-2004, 19:57
Ærlig talt jenter!! HVA dreier egentlig diskusjonen seg om?! Korrigering av andres tale/skrive-måter eller noe annet???
Jeg synes kanskje man skal holde seg litt for god til å rakke ned på andres "uttrykk" og måter å si ting på.
(Ikke vits å være så himla hårsår,-dette er tross alt en nettdiskusjon, ikke noe annet...)
Tilbake til diskusjonen igjen:
Nå har vi endelig fått kasta den MONGO bæsjen over gangen ut. Ikke noen flere sprøytenåler eller pillegalss i "oppgangen" vår nå nei...
Bare å sette hardt mot hardt, så kan det hende at det funker:nikker:
...og vi drømmer fortsatt om rekkehus.....sukk...
Klem fra LilleMongoTrille:skratte:
Blåklokken
17-10-2004, 04:44
Hvis du mente meg så syns jeg ikke at jeg verken rakket ned eller var hårsår. Ordet mongo er ikke noe pent, og det er trist å se at du bruker det også. Det er ingen tvil om hva ordet kommer av, og ordet er mongolid. Mongolide bør ikke omtales slik. For alt vi vet, så kan noen her også ha en mongolid slektning, det syns jeg vi alle skal huske på også. Det har ikke noe med å være hårsår å gjøre, jeg syns bare ikke det er et ord en skal bruke i det hele tatt, mer enn man skal bruke andre stygge ord om grupper av mennesker her på Snart Gravid.
*kattungen*
17-10-2004, 11:43
hej i gjen!
nå har vi lagt inn et bud på rekkehus leilighet....
er kjempe :nervøs:
uff.. vi leder bud runden, og de andre har trekt seg...
skal få svar til mandag...
uff...er så nervøs, så jeg trur je :spy:
hehe...
lilletrille:
er helt enig i det du skriver.... :klemme:
:klemme: til alle fra meg!
snartmintur?
17-10-2004, 12:32
:lykke:MASSE LYKKE TIL!! Blir helt gira på dine vegne!:yiiha: Budrunder er GØY!
Jeg har bodd i rekkehus noen år og det var helt fantastisk gøy! Hadde verdens beste naboer som vi fortsatt er gode venner med etter at vi nå har flyttet...
Det å leie leilighet er noe av det verste jeg har opplevd og min huseier var akkuratt lik din huseier!:sinna: (uten at jeg skal gidde bruke ordet....)
Håper alt ordner seg for dere! :klemme:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.