PDA

Vis full versjon : Fertelitetsklinikken - Røde kors klinikken

Blomma
22-09-2003, 12:58
Hei

Må bare fortelle dere det! Vi hadde i utgangspunktet søkt IVF-behandling på Rikshospitalet og Porsgrunn sykehus. Da vi snart har prøvd i 3 år, begynner vi å kjenne at vi blir ganske utålmodige! En ting er at det tar lang tid å få barn, en annen ting er uvissheten en går med i forhold til om en kan få barn eller ikke! Jeg synes det er vanskelig å forholde meg til det, så vi har kommet frem til at vi vil ha svar så fort som mulig! Vi har derfor bestemt oss for å bruke røde kors klinikken, selv om det er privat og koster mye mer. Ringte og bestilte time i dag, så om 3 uker skal vi til den første samtalen! Sitter med mange rare tanker i hodet! Rart å endelig ha bestemt seg, og vite at vi kanskje kan få verdens beste julegave, hvis alt klaffer på første forsøket!

Vi skal til en lege som heter Nicolay Holst! Noen som har noen erfaringer med han, eller Røde kors klinikken i det hele tatt! Jeg ble iallfall tatt i mot på en strålende måte da jeg ringte de i sted! Er rolig for at vi blir tatt i mot på en veldig flott måte der...... Dette er jo spesialfeltet deres!

Åh - er så deilig at det endelig skjer noe......

Lillian
22-09-2003, 14:00
Hei

Jeg går til Nicolai Holst, han er kjempeflink, og en behagelig person.
Vi ble urtedet hos han etter 2år med leger som fortalte meg at det var min feil vi ikke ble gravide, og pga min overvekt :(
Men det var altså at min mann var steril og jeg ble gravid på første forsøk med donorinseminasjon...
Vi gikk igjennom alle tester og ble henvist videre med en gang på røde kors klinikken, de er kjempedyktige der, lykke til! :kidoki:

Blomma
22-09-2003, 14:04
Så godt å høre at du er fornøyd! Skal bli spennede å komme ordentlig i gang!

Så flott at du ble gravid da! Er det lenge siden fikk satt inn sæden?!

Hos oss er det jeg som er "problemet" i og med at jeg har endometeriose. Men i papirene vi fikk fra Røde kors klinikken, skrev de at de hadde veldig gode erfaringer med endo-pasienter. Så da er det bare å krysse fingrene, og håpe på en baby i magen snart!

Lillian
22-09-2003, 14:44
Ja han er jo 16mnd nå :)
Men vi har jo prøvd 2 ganger til nå, og nå skal jeg teste på torsdag, så hvis jeg er heldig og blir gravid igjen, skal jeg til ul hos Holst igjen når jeg er 8 uker på vei...

Lykke til

Blomma
22-09-2003, 15:01
Så heldig du har vært da som har et barn! Lykke til med testingen - dette blir spennende! Får håpe på blått kryss da!

allium
22-09-2003, 15:08
Hei,

jeg har gått på Fertilitetssenteret Røde Kors lenge, men har nå byttet gyn av ulike grunner. Selv har jeg gått til Dr. Magnus, men har også vært hos Holst flere ganger. Han er en kjempedyktig lege, som virkelig kan faget sitt. Har hørt noen som mener han kan være litt "flåsete" i sine svar, mens andre igjen har bare godord å si om han. Det er individuelt og kjemiavhengig hvordan man reagerer. :)

Nå vil jeg bare si at det heller ikke er særlig lange ventetider på Fertilitetsklinikken Sør i Porsgrunn. Fra vi sendte søknaden til vi kommer inn til samtale går det bare 6 uker. Deretter kan vi påregne å starte forsøket i løpet av en syklus eller to, bare det ikke er fullt på den syklusen man ringer inn på. Dette kan også skje på Røde Kors pga. begrenset behandlingskapasitet.

Lykke til!

Blomma
22-09-2003, 15:31
Hei Allium

Når du sier fertilitetsklinikken sør i Porsgrunn. Mener du da sykehuset - altså det offentlige! Vi har nemlig sendt søknad dit, og sjekket ventetider. Fikk beskjed om at ventetiden der nå var opp mot 6 måneder?! Hvis du kom inn etter bare 6 uker, høres jo det litt rart ut! Kanskje jeg skulle sjekket det en gang til!

Tidl. bruker
22-09-2003, 16:40
Hei!
Jeg har akkurat vært på Fertilitetsklinikken Sør i Porsgrunn.
Jeg bor nokså nærme og ga derfor beskjed om at jeg godt kunne stille opp på kort varsel dersom de fikk noen avbestillinger. De ringte meg tre uker etter at de mottok søknaden og ba meg komme dagen etterpå. Var der på onsdag. Så det gikk kjapt! (Men jeg var nok litt heldig).

Jeg snakket med dem et par ganger på forhånd for å sjekke hvor lang ventetid de hadde, og de ga meg beskjed om at jeg nok ikke fikk time før i oktober/november - noe som altså skulle tilsi 2-3 måneder fra da søknaden ble sendt.

Jeg var i alle fall veldig fornøyd!

Kjenner ikke Røde Kors, men de er sikkert dyktige og hyggelige de også.

Blomma
23-09-2003, 14:11
Er fertilitetsklinikken sør i Porsgrunn privat eller offentlig?!

allium
23-09-2003, 15:03
Fertilitetsklinikken Sør er offentlig - tilknyttet Sykehuset Telemark.

Ikke vet jeg, kanskje jeg har hatt ett lykketreff mht. å få time? Uansett skal vi nedover i morgen for samtale, så det blir spennende å høre dommen over sædkvalitet og når vi får starte opp igjen. For oss er dette søskenforsøk 1, og vi har forespurt om forsøk uten nedregulering :)

Orker ikke flere hormonbombe-runder - jeg blir MER enn gal av det :gal: :gal2: :bonk: