Vis full versjon : Nedre aldersgrense
Må man være 25 år når man tar kontakt med sosialkontoret første gang? Hvor mye kan gjøres før en blir 25, slik at ventetiden blir kortest mulig? det går jo fort en tid etter at søknad er sendt, og da er det litt kjipt at en først må vente til en er blitt 25 år....
RoseJenta
09-10-2004, 18:16
Må man være 25 år når man tar kontakt med sosialkontoret første gang? Hvor mye kan gjøres før en blir 25, slik at ventetiden blir kortest mulig? det går jo fort en tid etter at søknad er sendt, og da er det litt kjipt at en først må vente til en er blitt 25 år....
Kommer alltids an på situasjonen, men det er ingen aldersgrense på når man kan søke.
Jeg sendte inn min første ikke lenge etter at jeg ble 18 (Ikke at det er noe jeg vil skryte av liksom, men er man arbeidsledig og trenger hjelp, så er man det..)
Så det er stort sett å skrive en søknad og prøve..
Nødhjelps søknader skal man ha svar på innen 2dager, er det en vanlig søknad kan det vel ta opp til 2uker..
Ehhh...snakker i om samme sak? Vi er på et adopsjonsforum, og derfor er det nedre aldersgrensen for søknad om adopsjon jeg lurer på.....Ble det misforstått eller?
Tidl. bruker
10-10-2004, 12:28
Jeg vet ikke, men hvis du besøker for eksempel www.adopsjonsforum.no (http://www.adopsjonsforum.no) så er det sikker noe informasjon der. Kanskje til og med en e-mail adr du kan skrive til og spørre?
Jeg tror nok at man iallfall må ha fylt 25 år før søknadspapirene sendes til giverlandet. Dette vet de mye om på Doktoronlines forum for adopsjon (www.doktoronline.no)
(For Kina-adopsjoner er aldersgrensen forresten 30 år).
Mariell77
01-11-2004, 00:46
Kommer alltids an på situasjonen, men det er ingen aldersgrense på når man kan søke.
Jeg sendte inn min første ikke lenge etter at jeg ble 18 (Ikke at det er noe jeg vil skryte av liksom, men er man arbeidsledig og trenger hjelp, så er man det..)
Så det er stort sett å skrive en søknad og prøve..
Nødhjelps søknader skal man ha svar på innen 2dager, er det en vanlig søknad kan det vel ta opp til 2uker..
He-he, LITT feil forum kansje :fnis:
Vi startet opp adopsjonen så fort det var mulig. Regelen sier igrunnen at en må være 25 år før en kan adoptere( og det gjør man i mine øyne ikke før man får barnet i armene), men i praksis så vil det si at man må være 25 år når man sender søknaden til godkjenning i regionen du tilhører. En kan altså være ferdig med sosialrapporten før den tid.
Lykke til :klem:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.