PDA

Vis full versjon : Ingen eggløsning?

kris75
22-09-2003, 14:13
Hei.

Mannen min og jeg har bestemt oss for å få et barn til og begynte
prøvingen for noen måneder siden. Imidlertid har jeg som tidligere har
hatt sykluser på 31,5 dager plutselig blitt uregelmessig. Siste syklusene
har vært på henholdsvis 31,5 dager, 34,5 dager og 44,5 dager. Nå bruker
jeg eggløsningstest og har i dag (på dag 23 i syklusen) ennå ikke fått
eggløsning. Er det andre enn meg som har hatt dette problemet? Har jeg
ikke eggløsning lenger?
Er veldig redd for at jeg kan ha fått cyster på eggstokkene eller noe
slikt. Er det noen her med erfaring med det?

hilsen kris75

Skytten 72
22-09-2003, 14:38
Hei kris75!
Vi har prøvd i 14 mnd. uten hell, og jeg har aldri fått utslag på denne eggløsningstesten. Nå viser prøver tatt på sykehuset at eggløsningen ikke er 'i lage'. Dette skyldes for min del hormonelle problemer, så ikke gå rundt og engste deg for evt. cyster før du har blitt undersøkt! Har fått resept på Pergotime 50mg., dette skal sette igang eggløsningen, og vi gleder oss til å prøve det utover høsten !
Lykke til til dere!
Klem, Skytten 72

Hei.

Mannen min og jeg har bestemt oss for å få et barn til og begynte
prøvingen for noen måneder siden. Imidlertid har jeg som tidligere har
hatt sykluser på 31,5 dager plutselig blitt uregelmessig. Siste syklusene
har vært på henholdsvis 31,5 dager, 34,5 dager og 44,5 dager. Nå bruker
jeg eggløsningstest og har i dag (på dag 23 i syklusen) ennå ikke fått
eggløsning. Er det andre enn meg som har hatt dette problemet? Har jeg
ikke eggløsning lenger?
Er veldig redd for at jeg kan ha fått cyster på eggstokkene eller noe
slikt. Er det noen her med erfaring med det?

hilsen kris75

Ciao
23-09-2003, 13:27
Hvis dette er første syklus du bruker EL-tester skal du i hvert fall ikke bekymre deg ennå. Det er helt normalt å hoppe over EL av og til. Prøv igjen de neste syklusene, dersom du aldri får utslag, bør du oppsøke lege.

LYKKE TIL!

Ciao :mervink:

kris75
24-09-2003, 08:46
Hei.
Takk for svar, begge to :)
Det er første syklusen jeg prøver el-tester, ja, men jeg innbiller meg at jeg ikke hadde el sist syklus heller. Hadde i hvert fall ikke noen av de vanlige tegnene som jeg bruker å ha. Nå er jeg på dag 25 i syklusen så nå gir jeg snart opp testingen for denne gangen. Jeg har forresten fått time hos legen til uka så det blir spennende å se hva hun mener.

En annen ting. Det blir jo ganske dyrt å teste seg måned etter måned, og så mener jeg at jeg har hørt at det går an å bruke Persona testpinner uten monitor for å sjekke eggløsningen. Det vil jo i så fall være mye billigere enn de andre testene jeg vet om i hvert fall. Er det noen her som har prøvd?

hilsen
kris75 ;)

Mistral
24-09-2003, 08:55
Det blir jo ganske dyrt å teste seg måned etter måned, og så mener jeg at jeg har hørt at det går an å bruke Persona testpinner uten monitor for å sjekke eggløsningen. Det vil jo i så fall være mye billigere enn de andre testene jeg vet om i hvert fall. Er det noen her som har prøvd?

Ja, og jeg er kjempefornøyd! Rimelige, praktiske og lette å lese av.

Her (http://www.pernille.info/persona.htm) finner du en utmerket beskrivelse av hvordan du bruker dem.

Lykke til!

kris75
25-09-2003, 08:45
Tusen takk :)

hilsen Kris75