Vis full versjon : angående prøverør
bamsemor
03-08-2003, 23:05
er det noen som kan fortelle om hvordan de følte seg i forhold til bivirkninger på medisinene under ivf forsøket :fin_dag2: :)
Heisann
Har nettopp vert igjennom 1.forsøk. Men ble dessverre ikke gravid. Har nettopp hatt mensen :( Av medisinene jeg gikk på, så har jeg omtrent ikke hatt noe bivirkninger.
Jeg har hatt et forsøk tidligere, men ble avsluttet før jeg kom til uttak. Da gikk jeg på nesespray. Merket egentlig ingenting. Vond smak i munnen litt etter at jeg tok den var alt. Så gikk jeg på gonal-f, heller her ingen bivirkninger. Er nok veldig individuelt dette med bivirkninger.
I dette siste forsøket gikk jeg på puregon. Det eneste jeg merket var at jeg ble veldig øm rundt navelen der som jeg satt sprøytene. Ble mange stikk etterhver. Brukte noe som heter Cetrotide, som også skal inn med sprøyte. De siste dagene før uttak kunne jeg kjenne oppblåsthet og menslignende smerter. Ellers merket jeg ingenting, heldigvis.
Håper jeg snart kan få begynne med et "fryseforsøk". Har noen fine egg i fryseren :thumbs:
Tar forsøkene i Bergen, forstår at kanskje du også gjør det, eller??
Selv har jeg prøvd i over 4 år. Leste et annet innlegg fra deg at dere var prøvd i 6 år. Er ganske lenge det. Synd at det skal være så vanskelig for mange...
Ønsker deg hvertfall lykke til...
-agnethe- :wave:
Hei bamsemor :wave:
Jeg var igjennom et forsøk før påske. Jeg merket ikke noe særlig til bivirkninger. Jeg tok Suprecur og Puregon. Jeg synes alt gikk lekende lett helt til eggene ble tilbakeført. Da synes jeg at jeg merket bivirkninger + at psyken svingte veldig fra positiv tenkning til negativ.
Ønsker deg lykke til
Julie
Heisann!!:wave:
Har vert igjennom 2 icsi forsøk,og har brukt synarela spray,og Gonal-F sprøyter..
1 forsøk,hadde jeg ingen bivirkninger annet enn at jeg ble overstimulert.
2 forsøk fikk jeg,noen av bivrkningene i meget mild grad.Litt ustabil i humøret:gal:og kjempe trøt...:sleep:...Dette forsøket ble avbrutt etter uttak pga at ingen av eggene ble befrukta,så nå er vi i gang med 3 forsøk..Sprayer på 2 dagen,og jeg håper at bivirkningene holder seg borte denne gangen også....hehe..:rolleyes:Svir endel mer i nesa denne gangen da...usj....;)
Lykke til videre!!!:vinker:
Hei Bamsemor!
Jeg tok Suprecur nesespray og Gonal-F ved alle mine 3 forsøk.
Eneste bivirkningene jeg hadde var hetetokter av nesesprayen, ellers merket jeg ingenting.
Jeg har en venninne som reagerte kraftig på nesesprayen - hun ble rimelig utålmodig og det var ikke mye som skulle til før hun sprakk av sinne :-)
Hun er nå lykkelig gravid etter sitt 2. forsøk og jeg er lykkelig gravid etter mitt 3. forsøk.
LYKKE TIL MED FORSØKET!!!
Klem fra Effie (12+5, på besøk fra SM)
Hei alle jenter!
Er det noen bivirkninger av progesteron sprøytene vi får dagen før innsett, og samme dag som eggene blir satt inn? Lurer også på om det er noen bivirkninger av crinone gel.. :flau:
:klemme:
LilleMy69
28-01-2004, 13:24
Hei Will!
Jeg fikk ingen bivirkninger hverken av sprøytene jeg fikk eller av gelen etter mitt første ICSI forsøk.
little my
03-02-2004, 21:11
Lurer også på om det er noen bivirkninger av crinone gel?Dytter opp denne jeg, da jeg lurer på om det er noen med erfaringer ved bruk av crinone gel..?
:yiiha: Medsøstre!
Når det gjelder den gelen så syns jeg den er litt merkelig. De første dagene jeg brukte den, så kom ingenting ut. de siste to dagene har det kommet litt ut.. ganske ekkelt spør du meg. Attpå til så har jeg fått en soppinfeksjon.. fatter ikke helt hvordan jeg har klart det men.. kan det være en bivirkning?? :kryss: for oss alle
:klemme:
little my
04-02-2004, 17:15
fått en soppinfeksjon.. fatter ikke helt hvordan jeg har klart det men.. kan det være en bivirkning?? :undrer: det står jo om vaginal irritasjon da. Har også merket dette med "lekasje", ikke kjekt nei! Men :lykke: til, will!
sakset dette fra felleskatalogen ang. Crinone:Bivirkninger: Hyppige (>1/100): Endokrine: Ømme bryster. Øvrige: Tretthet, somnolens, hodepine. Mindre hyppige: Urogenitale: Vaginal irritasjon, irritasjon på applikasjonsstedet. Øvrige: Småblødninger.
er det noen som kan fortelle om hvordan de følte seg i forhold til bivirkninger på medisinene under ivf forsøket :fin_dag2: :)
Hei
Holder på med søskenforsøk nå. Men var gjennom 2 forsøk når vi fikk førstemann. Gikk på Synarela nesespay og gonal-F sprøyter. Under det første forsøket merket jeg ingen ting, ikke mannen heller. Andre gang merket jeg ikke så veldig mye, men det gjorde mannen:) Lunten var litt kortere. Så det er veldig induviduelt fra person til person og fra gang til gang. Satser på skikkelige bivirknier nå, så går det kanskje bra:lol:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.