Vis full versjon : Ang pergo
Jeg skal til legen i mrg. for en sykemelding, og tenkte jeg da skulle ta opp dette med pergo. Noen som vet om det er mulig å få det uten å ha vært hos gynekolog først? Mens man venter på time?
Jeg tror ikke jeg har eggløsning i det hele tatt...
Klem fra Monen
Jeg har vært gravid 4 ganger (har 3 barn 1SA)
Og alle gangene har jeg blitt gravid første mnd som p-pille slutt.
Men denne gangen går det tregt. Har tatt el tester i mange mnd og kun fått positivt utslag 1 gang. Jeg snakket med min lege om dette og det ble etter det tatt blodprøve på dag 21 i syklusen. Konklusjonen av den var som ventet, at jeg ikke hadde el.
Jeg har derfor fått pergo nå og skal starte med den i neste syklus.
I og med at jeg har blitt gravid raskt med samme mannen 4 ganger, og at det er påvist at jeg ikke har el, fikk jeg pergo uten at det ble "krevd" sædprøve av rosemannen.
Var i 8pp da jeg fikk det.
Er veldig veldig spent nå.
Var litt redd for å nevne pergo til legen min, for jeg trodde kanskje de ikke ville hjelpe noen som har flere barn så raskt. Men det var heldigvis ikke et tema i det hele tatt.
Må legge til at jeg var på gyn pol for 3 mnd siden for en etterkontroll etter konisering, og at jeg tok opp dette med at jeg ønsket å bli gravid da. Derfor ble jeg "sjekket" der og alt så bra ut fysisk så langt de kunne se. Derfor slapp jeg unna ventetiden med å få komme til gyn. pol.
Lykke til. Vi må få høre hvordan det gikk!
Hei!
Vi har nå prøvd i 3 år. På blodprøvene fant de noe galt, og legen tror det er pco. Derfor blir jeg sendt videre til gynekolog. Men det tar jo så laaaaang tid! Derfor skulle jeg gjerne begynt på pergo så lenge..
Jeg fikk mensen i dag, har ikke hatt det siden desember. Og etter det jeg har skjønt skal pergo startes på dag 5 i syklusen. Så siden jeg ikke vet når mensen kommer neste gang...Hadde det jo vært greit å prøve. Spm. er om jeg får lov. Jeg vet ikke så mye om dette her, men føler likevel at jeg vet mer enn legen min......... :(
Lykke til!
Klem fra Monen
Det skader ikke å spørre hvertfall...
lykke til..og så må vi få rapport fra legen i morra.. hehe
Villevilde
04-08-2003, 10:18
Tror egentlig at en må ha UL for å få pergo..., men det er muligens avhengig av legen du kommer til. De vil som oftest sjekke at alt ser greit ut først, men dersom du forteller at du har sjelden eller aldri EL skulle jeg tro at du kunne få pergo. Krysser fingrene for at det ordner seg.
Jeg fikk ikke pergo...Og ikke noen annen hjelp heller. Har vært hos legen 3 ganger nå på 2 uker, og i går begynte jeg å grine.... Etter lenge sier legen: "Er det det at du har så lyst på barn...?" Hun kan jo ikke ha skjønt noen ting....
Klem fra Monen
Jeg skjønner godt at du er frustrert. Jeg har bare prøvd i 14 mnd og tror jeg blir tullete. Hadde en MA i april og mistet eggløsningen. Bestilte etter 4 blødninger uten EL time hos privat gynekolog på Volvat. Kom inn etter 3 dager og begynte på Pergo samme dag jeg hadde vært der. Dette var i går. Er nå kjempespent.
Så hvis jeg var deg og ikke har tolmodighet til å vent, ville jeg bedt om kopi av prøvesvarene dine og tatt de med til privat gyn.
Håper det klaffer for dere snart og at dere får utredet dette fort.
Klem
Jeg skjønner godt at du er frustrert. Jeg har bare prøvd i 14 mnd og tror jeg blir tullete. Hadde en MA i april og mistet eggløsningen. Bestilte etter 4 blødninger uten EL time hos privat gynekolog på Volvat. Kom inn etter 3 dager og begynte på Pergo samme dag jeg hadde vært der. Dette var i går. Er nå kjempespent.
Så hvis jeg var deg og ikke har tolmodighet til å vent, ville jeg bedt om kopi av prøvesvarene dine og tatt de med til privat gyn.
Håper det klaffer for dere snart og at dere får utredet dette fort.
Klem
HELT ENIG!
Oi...så fort? Ble litt fristet til det nå, ja...
Men, hvis jeg ikke har henvisning, blir det ikke mye dyrere da? Jeg kan vel ringe til den andre gynekologen også, og be henne sende henvisningen til Volvat?
Hvor mye kostet det, da?
Klem fra Monen
*kremt*..Glemte å si: LYKKE TIL, Mozach!! :klem:
Hei igjen Monen!
Ja det er dyrt på Volvat og det hjelper ikke med henvisning. Time hos gynekolog inkl. ultralyd koster på Hamar kr 675,- Jeg er bare så utolmodig at jeg ikke klarer vente på vanlig henvisning osv. Du kan jo og sjekke om det er private gynekologer der du bor med avtale. dvs at de ter imot henvisninger og dermed blir det ikke så dyrt. Og deretter be legen sende henvisningen dit, men mange av de private med slik avtale har like lang ventetid som feks gynekologer på sykehus. Håper dette ordner seg i en fei for deg :)
Klem Mozach
675 kr er jo dyrt nok, men jeg trodde det var nærmere 1000, jeg. Så det hjelper jo litt...I morgen er det 1 uke siden henvisningen er sendt, tror jeg skal vente en uke til for å høre om når jeg får time. Er det lenge til så drar jeg heller til Volvat...;) Det som er dumt er at for å slippe så lang ventetid på Volvat får jeg mest sannsynlig mannlig gynekolog.
Jeg skjønner ikke hvorfor ikke legen kan ordne noe, for det jeg har nå, er IKKE mens! Blør noen timer og så er det stopp. Så blør jeg litt meste dag igjen. Og så er det stopp.. sånn har det holdt på siden fre/lør!
Det sier seg jo selv at det ikke er normalt, og da burde jo legen reagere...? :gal2:
Klem fra Monen
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.