PDA

Vis full versjon : Julegaver...allerede...?

prusiluskan
12-10-2004, 16:42
Snart er det jul igjen....

Nå blir det kaldere og kaldere for hver dag som går og før vi vet ordet av det så daler det ned store,søte snøfiller over landet vårt... og vi kan begynne å lage mange fine:kalle: :nikker:

Og plutselig kommer jammen meg jula og vi må pynte :juletre: så :nissen:har noe fint å legge pakkene under.

Selv om vinteren er veldig lang og til tider veldig kald så gleder jeg meg litt oxo....spesielt til snømann-laging og pakker :julegave: under treet..:flau:

Jeg liker å være tidlig ute med planlegging(sikkert et "gen" vi prøvere har...:nikker: ) og vil i den anledning starte en tipse-hverandre-om-hva-vi-kan-gi-bort-til-jul-diskusjon. Heng dere på da jenter!:nikker:

Og i samme slengen så kan vi jo oxo dele meninger om julekort,julebrev eller ingen av delene......
Jeg for min del skriver gjerne både julekort og julebrev,noe jeg både setter pris på å gi bort og å få selv. Synes det er hyggelig å få julehilsener jeg....små og store..korte og lange...:flau: Det er noe eget å krype nedi sofa'n med pleddet godt rundt seg og kooose seg med kort og brev......synes nå jeg da....:flau:
Hva synes dere?

Shipui82
12-10-2004, 16:51
Er gøy med jul!! :juletre:

Julegaver / julekort har jeg imidlertid ikke begynt å tenke så mye på enda.... Aner ikke hva jeg skal kjøpe til :bryn: til jul.. :undrer:

heie
12-10-2004, 17:31
Her har vi allerede kjøpt inn 5 julegaver å har resten under kontroll.

tips:

Høyang kjeler
Rosendahl karaffel til vann eller vin
stavmikser
hardanger bestikk
Service(hvis de samler på det)

mumfie
12-10-2004, 17:39
Det er så morosamt atte!!!

Gleder meg masse til å handle inn :julegave: , men jeg lurer virkelig på hva jeg skal kjøpe til min kjære mann!!!:kyss:

Gulltopp
12-10-2004, 19:01
Er ferdig med halvparten av gavene allerede, jeg... :flau: Har noen ideer til hva jeg kan gi Gullgutten også, men han er innom dette forumet rett som det er, så det sier jeg ikke hva er. :knegg:

I fjor begynte vi å skrive julebrev. Det føles liksom naturlig nå da vi bor sammen og opplever så mye i løpet av et år. Setter stor pris på både julekort og julebrev, men det verste jeg vet er kort det bare står "God jul og godt nyttår!" på.... Fatter ikke vitsen med å betale porto bare for noe sånt. :snurt: Men det er nå det jeg synes... :Plystre:

Åh... Nå fikk du meg til å glede meg til jul.... :flau: :skratte: (Selv om jeg kan betakke meg for snøen riktig ennå.... Gruer til å begynne å måke innkjørselen igjen.... :()

~Lilla~
12-10-2004, 20:20
Åh, jeg elsker julen!!! :julegave: Jeg kjøper ALDRI julegaver før i desember. Jeg liker å kjøpe nesten alle gavene på samme dag. Rusle rundt i byen, masse mennesker,julemuskikk i alle butikker... deilig. Dessuten ber jeg aldri butikkene pakke inn gavene. Når jeg kommer hjem tømmer jeg alle posene på senga, beundrer alt det pene/kule/fine jeg har kjøpt, og fantaserer over hvor glad mottakerne blir. Så bruker jeg en ettermiddag til å pakke alle gavene inn. Personlig innpakking er kjempe-gøy. Jeg bruker alt jeg kan finne fra garn, hyssing, silkepapir, cellofan, tøyrester og tre-esker, til vanlig pakkepapir. Det hadde vært morsomt å lage noen julegaver, men... jeg er ikke så flink :flau: Derfor tar jeg det igjen ved innpakkingen !!

:ktorn: NÅ begynte jeg å glede meg til jul :ktorn:

Tenk så deilig det hadde vært å være gravid nå i julen jenter?

irja
12-10-2004, 20:24
Har begynt å tenke på julegaver. Prøve å starte tidlig i år. Er så lei av å bruke opp hele lønna før jul på gaver :nikker:

Prøver også å finne ut hva jeg skal ønske meg.Vi trenger INGEN TING!! Så de siste årene er det kun sorte sokker med motiv på min ønskeliste :sparke:

Vet ikke hva jeg skal kjøpe til sambo... Det er like vanskelig hvert år :nikker:

Gleder meg masse til å se :juletre: med masse :julegave: under. Må ALLTID åpne en liten gave før alle de andre.Er som en liten unge som ikke klarer å vente :flau:
Også så utålmodig jeg blir når alle skal bruke så lang tid på å spise da..:vente:

Lara Croft
12-10-2004, 20:29
Fingertrøbbel :sparke:

Lara Croft
12-10-2004, 20:29
Jeg syns noe sjarmen og poenget med og handle julegaver er og handle når det virkelig ER JUL. Når julepynten henger i gatene..juletrær som lyser opp..lukten av julekaker og ribbe..få store snøflak i håret..ta en kakao med krem i på en koselig kafe.. *drømme*

Så nei, jeg handler ikke gaver før jeg før desemberlønna i midten av desember!

Lykkex3
12-10-2004, 20:32
Jeg er glad i julen, men jeg kjøper aldri gaver før i desember. Elsker å tusle i Bogstadvn når mørket har falt på! Handle litt gaver og ende opp på en koselig cafe med et glass rødvin.... Åh det er en deilig følelse!!

Men mest av alt, gleder jeg meg til snøen faller, slik at jeg kan ta frem telemarkskiene mine og suse nedover bakkene:elsker:

efios
12-10-2004, 20:35
Jeg syns noe sjarmen og poenget med og handle julegaver er og handle når det virkelig ER JUL. Når julepynten henger i gatene..juletrær som lyser opp..lukten av julekaker og ribbe..få store snøflak i håret..ta en kakao med krem i på en koselig kafe.. *drømme*

Så nei, jeg handler ikke gaver før jeg før desemberlønna i midten av desember!
Det er jeg enig i, men jeg tror vi skal handle nesten 40 gaver så om jeg starter nå så skal jeg alltids ha noen å kjøpe i desember også, tror jeg. Greit å ikke bruke absolutt hele lønna si før jul på gaver (som en nevnte i et tidligere inlegg) og å slippe stresset!

MEN, kommer jeg til å klare å begynne nå? Eller er jeg like flink til å utsette som jeg var i fjor..:sparke:

jsv
12-10-2004, 21:23
Gleder meg til jul allerde jeg!! har begynt på julegavene også, men jsv-mannen er vanskelig å finne på noe til, i år som i fjor. Eneste trøsten er at han sliter med å finne gave til meg også. :sparke: Denne julen har jeg også fri, siden jeg jobbet julen i fjor, jobber nyttårshelgen i steden.

Gaver... Tja er i rute foreløpig, er sikkert en lite tanke slem nå, men jeg syns det er godt å være mest mulig ferdig med gavene i desember slik at jeg kan sitte på kafe med vennene mine og slappe av og se "alle" andre stresse rundt. Og så er det så godt å slippe å bruke hele desemberlønnen på gaver. Litt blir det jo, men det meste er liksom gjort, og det er deilig.

RoseJenta
12-10-2004, 21:31
Jul i år kommer til å være stusslig tror jeg..
Vi blir sittende her i Svergie mens hele familien er hjemme og feirer..
Første julen jeg ikke bor hjemme, og første julen jeg ikke er sammen noen familie medlemmer..
Enda mer merklig da er at det blir kun meg og RoseMannen på bursdagen min også, siden jeg alltid er vant til å ha mamma der.. (Ja, jeg er litt mammajente enda.. :flau: )

Men jeg må jo finne ut hva man kan kjøpe i gave til folk, og det er like vansklig hver gang.. Spesielt samboeren, siden han ALDRI kan si hva han kunne ha tenkt seg, og han er vansklig og handle til..
Men tror jeg skal starte tidlig i år, så har jeg faktisk penger til å reise hjem til nyttår :D Gleder meg til å se familien igjen da!

Regnbue
12-10-2004, 21:54
Er ferdig med halvparten av gavene allerede, jeg... :flau:

Er nesten det jeg også... :flau:

Maria-B
13-10-2004, 00:50
Har gledet meg til jul leeeenge jeg....beste tida av året, koser meg masse da. Og ekstra gøy blir det i år, første gang jeg skal pynte til jul i eget hus :D Julegavene må jeg se å få begynt å handla inn, har ca 30 gaver å shoppe...sparer alltid noen til desember da, er ikke noe som er så koslig som å gå i julegata..helst med litt snø, aller best liker jeg å handle når det er kvelds åpent...er ekstra koselig når det er bare lys fra julelysene i gata.

B@by6.
13-10-2004, 01:15
Nei har ikke tenkt så mye på den enda. http://forum.lavkarbo.no/images/smilies/rolleyes.gif (http://forum.lavkarbo.no/misc.php?do=getsmilies&wysiwyg=1&forumid=16#)

Synes det er vel tidlig enda, men men det er meg da.
Liker julen, men synes folk stresser for mye med hele greia jeg.
Så her blir det nok ikke noe gave kjøp før i desember, som Vanlig. http://forum.lavkarbo.no/images/smilies/eek.gif (http://forum.lavkarbo.no/misc.php?do=getsmilies&wysiwyg=1&forumid=16#)

Gulltopp
13-10-2004, 09:52
Synes det er koselig å bare ha noen gaver igjen til desember, jeg. :nikker: Får klaustrofobi av å gå i byen i førjulstida.... :nervøs: Det er så mye annet koselig å bruke tida til i desember. Men alle må jo gjøre det som de synes er best da. :kidoki: Jeg pleier å lage en stor fotokalender til familien min til jul der jeg bruker mest mulig morsomme bilder av tantebarna mine og andre familiemedlemmer. Bilder som er tatt i løpet av året og som er kjempeflotte å se på i det nye året. :) Åh...jeg gleder meg til jul, jeg... Sukk...
:elsker:

Finni
13-10-2004, 10:03
Jeg elsker jul, og juleforberedelser :D

Har noen gaver i boks, andre er ferdig planlagt, mens noen plasser på gavelisten min står tomme.

Liker å være fredig med de fleste gavene før desember, kos å bare gå å shoppe litt, og slippe stresset rett før jul. Da kan jeg heller være med Mamma og hjelpe henne å stresse ;)

Siden jeg har et stort ønske om å bli gravid før jul dette året, og siden jeg er planleggngs freek, har jeg store planer om å være stort sett ferdig innen kvalmen og bekkenløsningen setter inn. (håper jeg må stormhandle de neste tre ukene)

Jeg sender ca 45 julekort hvert år. Jeg sender bilde av ungene og skriver en liten personlig julehilsen på hvert kort.
Jeg elseker og å fåkort og julebrev,av alle slag. Noen har tenkt på oss!!

Dizzy
13-10-2004, 10:17
Jeg elsker jula, og har kjøpt inn rimelig mange julegaver allerede, og har bra kontroll, tror jeg.

-Det eneste hinderet for meg er fem eksamener som skal bestås før jul...
:leppe: :bælje: :au: :leiseg: :cry: :hodepine: :sukk:

Cemaka
13-10-2004, 10:24
Jeg gleder meg veldig til jul, det eneste negative i år er at jentene mine skal være hos faren sin på julaften, så her hos meg og min familie skal vi feire jul med de på lillejulaften med pakker og god mat for dem. (vi andre skal selfølgelig feire med god mat og pakker på julaften)

Jeg har begynt å kjøpe noen julegaver, :julegave: hvis jeg har funnet noe fint når jeg har vært ute å handlet så har jeg kjøpt det. Men de fleste kommer jeg til å spare til siste del av november og desember. Jeg får skikkelig jule stemningen når en er ute å handeler, julemusikk, julelys, julepynt etc. :juletre: Det er så koselig. :nikker:

Tidl. bruker
13-10-2004, 11:34
Flere jule-elskere her! :juhu: Eller rettere sagt - juleforberedelse-elskere! :knegg:
Jeg starter alltid i god tid, tenker mye og planlegger. Kan også handle på januarsalg for neste års julegaver dersom jeg finner noe passende. Det gjorde jeg i januar i år da det var opphørssalg på en lekebutikk! :stolt:

Ellers har jeg sluttet å kjøpe dyre, fancy gaver til folk. Barn får stort sett klær, siden de har for mye leker fra før, og klær blir det alltid bruk for. :nikker: De voksne får mer fantasifulle ting som "gavekort" på en 3-retters middag hjemme hos oss. ;)

I år blir det hjemmelagede, litt stilige engler og nisser fra Panduro! :kidoki: Da kan jeg starte tidlig med julestemningen, en god kopp høstflørtte, fin musikk på CD eller en såpeopera på TV og lage flotte gaver som jeg vet blir satt pris på! Våre foreldre og den generasjonen har alt de trenger, og vel så det. Gaver som blir laget med omtanke opplever jeg som den beste gave. Er ikke akkurat snakk om dorullnisser heller da! :p

Til mann tenkte jeg kanskje et felles gavekort til oss begge, på en SPA med lunsj først eller noe sånt. Unne oss noe SAMMEN, ikke nødvendigvis en "ting" han skal bruke alene. Tror tid sammen er noe av det viktigste vi tenker på, med eller uten barn hjemme. :hjerter:

Tidl. bruker
13-10-2004, 12:13
De voksne får mer fantasifulle ting som "gavekort" på en 3-retters middag hjemme hos oss. ;)
Den ideen stjeler jeg med en gang! Kjempefint til foreldrene våre, som typisk "har alt".
Ellers bruker vi å lage gaver selv, og begynner derfor i god tid. Til hverandre finner vi på litt ekstra, men har som regel laaange ønskelister, så det er aldri noe problem. Vi er visst litt julebarnslige begge to. :nikker:

Blondie
13-10-2004, 12:33
:hviske: Er jeg den eneste som hisser meg opp over julemarsipan i oktober og julenisser i kjøpesentra nå om dagen?

Her er det ikke jul før 1. desember, men da kommer juleservicet og nisser og engler frem også.
Jeg er nødvendigvis ikke så fan av julen, men det er herlig å se det glitre i barneøyne hele desember... :rørt:

Gulltopp
13-10-2004, 13:31
:hviske: Er jeg den eneste som hisser meg opp over julemarsipan i oktober og julenisser i kjøpesentra nå om dagen?
Nope...én ting er å lage ting hjemme og å handle gaver i god tid... Men de trenger da ikke kalle det julemarsipan før i slutten av november (hvis de absolutt må selge den marsipanen for at det skal lønne seg) - eller stille ut nisser og ting og tang, heller.... Liker det dårlig. Blir jo pådyttet julestemningen så tidlig at det knapt er mer igjen til jula virkelig kommer. :nemlig:

Tidl. bruker
13-10-2004, 13:38

Nope...én ting er å lage ting hjemme og å handle gaver i god tid... Men de trenger da ikke kalle det julemarsipan før i slutten av november (hvis de absolutt må selge den marsipanen for at det skal lønne seg) - eller stille ut nisser og ting og tang, heller.... Liker det dårlig. Blir jo pådyttet julestemningen så tidlig at det knapt er mer igjen til jula virkelig kommer. :nemlig:
:nikker:

Nei til julemarsipan og julebrus før 1. desember!!!!!

Blondie
13-10-2004, 14:12
:nikker:

Nei til julemarsipan og julebrus før 1. desember!!!!!

med ropert, så noen kan høre det:
:ropert: NEI TIL JULEMARSIPAN OG JULEBRUS FØR 1. DESEMBER!

Hope63
13-10-2004, 21:24
Jeg er nesten ferdig med julegaveinnkjøpene jeg :flau: Jeg begynner også gjerne på januarsalget, hvis jeg kommer over noen godbiter. Ellers strikker jeg litt gjennom året, og i år har jeg kjøpt en del ting på Netthandelen, der har jeg fått tak i kjempefine gaver til en råbillig penge :nikker: Har ikke handlet til mannen enda, men vet hva jeg skal handle: ski og munnspill. Så når desember kommer, kan jeg bare konsentrere meg om rundvask, julebakst og julekort-skriving... Syns adventstiden er så koselig, og mannen elsker jul, så pynting av tre og nisser rundt om i huset er det han som står for :nikker: