Vis full versjon : julepynt!
Tussi jenta
16-10-2004, 15:17
I dag var jeg og så på en juleutstilling, med masse fin julepynt. Skulle ønske jeg hadde hatt masse penger og kunne kjøpt med meg alt hjem. Det er jo så utrolig mye fint. Fikk kjøpt en ting da og det var en kjempestor reinsdyr bamse, den skal få ligge under juletreet og passe på alle julegavene. Men til da så har datteren min adoptert den, bare går og koser den og kaller den for udyret, for hu mente det var det samme som reinsdyret.
Kjøpte også en 6 pakning med julebrus etterpå, elsker julebrus, men bare den ekte fra Hamar, Lillehammer bryggeri. Mmmmmmmm.... gleder meg til i kveld.
Også gleder jeg meg masse til jul, skal nok se at jeg begynner og pynte allerede 1 desember, hvis ikke før.
:kalle: :julegave: :nissen: :lys: :nissefar: :juletre: :snømann:
:fnis: Du er verre enn meg du! :dulte:
:flau: Jeg begynner å pynte 1 desember hvert år jeg:flau: Setter frem 1 :nissefar: hver dag som en julekalender
Tussi jenta
16-10-2004, 16:02
Får da også legge til at julepynten gjerne står framme helt til februar.
Blir nok ikke å kjøpe noe særlig mer julepynt i år, nei.. Ikke begynner jeg å pynte skikkelig til jul før rett før julaften.. Blir så fort lei om det står fremme i lang tid.
Har forøvrig begynt med en ny tradisjon da.. Kjøpte meg ei kjempefin julekule i fjor som kommer i fornyet utgave hvert år (den jeg kjøpte i fjor var 2003-modellen), slik at jeg kan kjøpe ei kule hver jul. Den finnes også i bjelleform, men syns det ble litt mye med begge deler. :)
:flau: Jeg begynner å pynte 1 desember hvert år jeg:flau: Setter frem 1 :nissefar: hver dag som en julekalenderNei, så kult!! Blir du fryktelig lei deg dersom jeg "stjeler" den idèen?! Må bare kjøpe meg et drøss med nye nisser først.....:sparke:
Nei, så kult!! Blir du fryktelig lei deg dersom jeg "stjeler" den idèen?! Må bare kjøpe meg et drøss med nye nisser først.....:sparke:
Så klart jeg ikke blir det. Kjøp deg mange fine nisser du og sett dem frem en etter en:nikker:
BeibiMeibi?
17-10-2004, 00:11
Hei Jenter!
Så artig da... Jeg pynter også 1 des hvert år... Det er no såååå koselig, misunner litt amerikanerne og deres pynte vaner til jul... :) Det ser no fint ut da.....
Siden dere prater om nye tradisjoner, så skal jeg også begynne med en ny en denne julen. Så det på en eller annen såpe serie... klisje aktig, men det var koselig ... :flau:
Der hadde vært familiemedlem hver sin spesielle jule kule, som var skrevet/ malt på navn på. Og hver kule var forskjellig... Da tenker jeg f. eks mine foreldre, søsken, barn + svigers, mannen min sine søsken.. osv.. Og selfølgelig mannen min, jeg og våres barn.. Og når familien øker, så ny kule på treet... Og når noen dør ( uff...) , så har en et skikkelig vakkert minne.. Julen er jo bl. annet til for samhold med familien.. Koselig? :klemme: (ikke det med at noen dør selfølgelig....., men dere skjønner... )
Noen som har hørt om denne tradisjonen eller? Eller er jeg helt soft no? :juletre:
Og når noen dør ( uff...) , så har en et skikkelig vakkert minne.. Julen er jo bl. annet til for samhold med familien.. Koselig? :klemme: (ikke det med at noen dør selfølgelig....., men dere skjønner... )
Uff, unnskyld, men :lol: Er jo ikke morsomt da, men måten du skrev det på.. hehe
Ja, jeg har hørt om den tradisjonen. Kan fort bli et amerikansk tre om du har stor familie :blunke:
BeibiMeibi?
17-10-2004, 00:37
uff... ja, ble litt rart... he, he.... Men jentene her tåler vel litt :drikkele:
Hei Jenter!
Så artig da... Jeg pynter også 1 des hvert år... Det er no såååå koselig, misunner litt amerikanerne og deres pynte vaner til jul... :) Det ser no fint ut da.....
Siden dere prater om nye tradisjoner, så skal jeg også begynne med en ny en denne julen. Så det på en eller annen såpe serie... klisje aktig, men det var koselig ... :flau:
Der hadde vært familiemedlem hver sin spesielle jule kule, som var skrevet/ malt på navn på. Og hver kule var forskjellig... Da tenker jeg f. eks mine foreldre, søsken, barn + svigers, mannen min sine søsken.. osv.. Og selfølgelig mannen min, jeg og våres barn.. Og når familien øker, så ny kule på treet... Og når noen dør ( uff...) , så har en et skikkelig vakkert minne.. Julen er jo bl. annet til for samhold med familien.. Koselig? :klemme: (ikke det med at noen dør selfølgelig....., men dere skjønner... )
Noen som har hørt om denne tradisjonen eller? Eller er jeg helt soft no? :juletre:
Akurat dette satt jeg å tenkte på også :nikker: Det er jo en koselig tradisjon da:)
Du har sett det i I GODE OG ONDE DAGER :nikker: såpeserie som jeg følger med på:flau:
BeibiMeibi?
17-10-2004, 13:36
Ja, det stemmer... det er den serien... :nikker: Fulgte med mye før, men nå ser jeg ikke så ofte... Men føler at hvis jeg ser en fridag, så er dem ikke kommet så langt likevel.. Det er fordelen med disse eviglange seriene... Så no er det bare kjøpe inn julekuler, glitter og maling - og begynne jula :advent: he, he...
Om noen år, vil jeg ikke ha glitter eller kuler på juletreet i det hele tatt! Bare hjemmelaga julepynt som de tre barna mine har laget til mamman og pappan sin. Vi skal alle sammen dra i skogen og hugge juletre, vi kommer sikkert til å småkrangle lenge før vi bestemmer oss for akkurat DET treet. Når vi kommer hjem, pynter vi det sammen, mens vi koser oss med kakao, hjemmebakte småkaker og julemusikk.
Å... håper det blir sånn en dag :nikker:
Tussi jenta
17-10-2004, 19:05
Om noen år, vil jeg ikke ha glitter eller kuler på juletreet i det hele tatt! Bare hjemmelaga julepynt som de tre barna mine har laget til mamman og pappan sin. Vi skal alle sammen dra i skogen og hugge juletre, vi kommer sikkert til å småkrangle lenge før vi bestemmer oss for akkurat DET treet. Når vi kommer hjem, pynter vi det sammen, mens vi koser oss med kakao, hjemmebakte småkaker og julemusikk.
Å... håper det blir sånn en dag :nikker:
Det der hørtes veldig koselig ut. Sånn vil jeg og ha det, bortsett fra treet da, siden jeg er allergisk. Hos oss får vi heller ta en tur ut i boden etter plastikk treet.
Gleder meg masse til jul jeg også! Men julebrus er fy fy før desember! Det samme gjelder julemarsipan og andre ting.
Men det er lov til å lage julepynt i god tid... (for det har jeg begynt med :flau: )
Så hyggelig med flere som gleder seg til jul. Trodde jeg var fryktelig tidlig ute. Men jeg må innrømme - har vært bortpå julemarsipanen alt, jeg da......
Og i år har jeg kjøpt sånne søte små Snipp og Snapp'er til juletreet. Ikke no' juletre uten to røvere som Snipp og Snapp. Skulle bare ønske jeg hadde en Pluto også..... Gjerne en virkelig en....
Men er dessverre allergisk mot Plutoer.:kalle:
petronella
18-10-2004, 20:34
Jeg er av den typen som ALDRI blir lei av julen. Det er noe med stemningen, lukten som brer seg i huset av kongerøkelse og julekaker, til og med stresset har sin sjarm !
Første søndag i advent står jeg klar med kasser på kasser med julepynt. Rød teip i vinduene og mange søte nisser i alle størrelser og varianter pryder skap og vinduskarmer.
Jeg begynner å pynte etter at ungene er lagt, da tenner jeg på peisen, heller i et glass med rødvin og så koser jeg med å pynte. Når ungene våkner neste dag, er de helt i ekstase ! "Det er nissemor som har vært og pyntet slik at julenissen skal føle seg hjemme når han kommer innom på julaften" får jeg da fortalt. At juleforberedelsene ofte er preget av stress er jo ikke til å stikke under en stol - men jeg har rett og slett sluttet å stresse, det hjelper jo ikke ! Som en TV-psykolog ville sagt : "How's that working for U ?" ;)
Det er ingenting som er så koselig som å gå forbi hus og se julestjernene som henger i vinduene rundt en !
Ahhhhhh -Jeg gleder meg !!! Og det er sannelig ikke lenge til heller !!
:lys::lys::lys::lys:
Jeg er av den typen som ALDRI blir lei av julen
Støtter denne jeg!!! Julen er FANTASTISK! Jeg er som en unge hvert eneste år jeg!! :juletre:
Men det beste er jo egentlig forberedelsene da. Digger både handlingen, bakingen og pyntingen jeg. Også romjula.. når stilheten senker seg og man bare kan slappe av sammen med familie og venner...
Gleder meg! VIII!!!!
Er enig i at det er kjempekoselig å gå tur ute når alle husene har stjerner og staker i vinduene :advent:
Desember kom snart!!! Tante stikk av! Hehe..
Shipui82
18-10-2004, 22:45
Julepynt er gøy! Har allerede kjøpt masse julepynt jeg... :Plystre:
Og i år har jeg kjøpt sånne søte små Snipp og Snapp'er til juletreet. Ikke no' juletre uten to røvere som Snipp og Snapp. Skulle bare ønske jeg hadde en Pluto også..... Gjerne en virkelig en....
Men er dessverre allergisk mot Plutoer.:kalle:
Tussi, hvor fant du Snipp og Snapp? Sånne vil jeg også ha!
Flow, jeg tror jeg kommer til å kopiere julekalenderen din og ordne med en julepynt hver dag!:lys:
Er det forresten noen som vet hvilken julekalender som går på NRK i år?
Heldigvis så liker jeg ikke marsipan, så marsipangrisene kan gjøre hva de vil for min del, klementinene derimot......:sikle: Der kan jeg ikke styre meg rett og slett!!
Eier ikke skamvett foran et klementinfat:flau:
I
Kjøpte også en 6 pakning med julebrus etterpå, elsker julebrus, men bare den ekte fra Hamar, Lillehammer bryggeri. Mmmmmmmm.... gleder meg til i kveld.
Må bare skyte inn: Det er bare en ordentlig julebrus.. Og det er Arendal bryggeri sin gule! Den er fabelaktig god, og det jeg er vant til fra jeg var liten..
Selges kun på Sørlandet da, så jeg er jo helt desperat når jeg kommer nedover til mine foreldre for å feire jul.. Vil bare drikke julebrus.. Og jeg hamstrer faktisk litt og tar med meg til Oslo igjen!:fnis:
Ellers er jeg også glad i julen, men jeg liker den best når den ikke varer for lenge.. Føler den er litt "hellig", og for meg blir den mer spesiell når jeg ikke lar den vare for lenge..
Dvs at jeg boikotter julemarsipan før 1 desember, prøver å lukke øyne når jeg går forbi julepynt før 1 desember, og lukke ørene når det spilles julesanger før 1 desember.
Hmm, betyr vel egentlig at tallet er 01.12 det.. :flau:
Pynter først til advent jeg da, og så julepynt når det nærmer seg styggelig..
Søt tråd forresten!
Shipui82
19-10-2004, 08:59
Må bare skyte inn: Det er bare en ordentlig julebrus.. Og det er Arendal bryggeri sin gule!
Neida, for det er Mack Julebrus som er den ordentlige julebrusen! :erte:
Tror egentlig det kommer helt an på hvor man er oppvokst jeg...:dulte:
Har nok også startet litt på forskudd i år. Kjøpt et par presanger alt, men ikke noe pynt. Vi vet enda ikke om vi kommer til å bo her til jul, siden vi ser på hus. Pr. i dag ser det ut til at det blir en 3. jul i leiligheten, men ting kan snu fort. :nikker:
Min kjære sier at jeg er den mest julete personen han kjenner. :fnis: Jeg pynter nok litt helt i slutten av november, sånn at det er julestemning fra 1.desember av. Men ettersom han drar til Sunnmøre og jeg til Trøndelag i jula, så har vi ikke juletre og bare litt pynt. Rød løper, rød og gullfarget pynt, lys, etc.
Jeg liker ikke annet enn heimelaga marsipan, og det gidder ingen å lage, men det er ikke så farlig. Begynner vel å småspise mandariner i november (det henger sammen med at man ikke spiste mandariner før i eksamenstida da jeg var student) og drikke Dahls julebrus, om jeg får tak i. Imidlertid bor jeg i Oslo, og her selges ikke den. Jeg må derfor få opplyse andre trøndere på Østlandet om at Hamars Julebrus lages etter samme oppskrift (har inside information om dette fra bryggeriet som produserer begge)!! Ikke noen reklame altså, men det er kjipt å ikke få tak i julebrusen "sin"...:flau:
Da jeg var lita hadde vi ungene vårt eget tre med julepynt vi selv hadde laget. "Voksentreet" var pyntet med kun rød pynt og halmfigurer, samt glitter. Tror kanskje ikke mamma var så glad i glanspapirkurver og lenker - og det har vel jeg arvet. Regner med jeg kommer til å holde på en lignende tradisjon om jeg selv får barn. Men jeg vil i det lengste fortsette å dra "heim" til jul, klarer ikke å se for meg jula noe annet sted enn heime hos mamma med all familien rundt. Spørs hva :bryn: sier til det, da...
hmm...
Jeg er da av typen som ALDRI blir lei av selve jula og stemninga osv, men som HATER julepynt..
Synes det finnes så mye STYGG julepynt..
X'n til min bror pyntet noe så helt sinnsykt til jul, 1desember.. samlet på no sånn "månebarna" serie, og jeg lover deg, innbyggertallet i den månebarnfamilien tar snart igjen Norge!!! Fikk helt noia jeg.. overalt var det en nisse, et månebarn eller noe juledill!! uff.. :grøss: kunne ikke gå på do uten at minst 30månebarn stod der og så på en.. :iiik:
Liker litt mer diskre og koselig julepynt jeg.. Ikke sånne Cola-julenisser og neon lys. Pynter vel ganske lite i forhold til mange, men jeg er da av den mening at jeg synes det er finest "less is more" er det ikke det de sier a? :blunke:
Elsker Trio sin julebrus jeg, den de har i Porsgrunn og områdene rundt.. Det er julebrusen m stor J for meg... :nikker: Men den er fy fy å drikke før jul...
Samme med andre julebruser og julegodt.. Det er jo halve moroa å gå og glede seg.. :dubidua:
Melonina
19-10-2004, 16:40
(det henger sammen med at man ikke spiste mandariner før i eksamenstida da jeg var student)
Hvorfor ikke Spido???
Veeeeldig nysgjerrig naa....
Kjøpte juletre pynt på IKEA i dag. MYE griselekkert. Jeg skal bare pynte med rødt og gull på treet i år, det blir såååå fint. Takk og pris for at Pusa-mannen ikke så hvor mye penger jeg brukte der i dag :D
Synes det er sprøtt at jula begynner i butikken allerede nå, men sånn er nå samfunnet blitt.........Kjøpepress og kjøpepress.......
Er utrolig glad i jula jeg også og i år skal vi som alltid ha jule-verksted et med barn og et uten.
Det er bare SÅ kosli, med klipping, liming, pepperkaker og gløgg og julesanger.
Og grøtfest er også en tradisjon hos et vennepar, det blir liksom ikke jul uten tradisjonene.
Å, nå merker jeg i hele meg at jeg gleder meg til pepperkakehusbygging og MASSE GLØGG!
:advent:
Hvorfor ikke Spido???
Veeeeldig nysgjerrig naa....Fordi det lukter eksamen, vel... ;) Der jeg studerte kom ikke mandarinene før da, så det ble en slags ekstra førjulsstemning når vi kunne kjøpe med oss mandariner og julebrus bort til leseplassen. Og så hadde vi noe å trøste oss med mens vi leste, og kunne drømme om jula som ikke var så langt borte, bare på andre siden av eksamen...
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.