Vis full versjon : Pergo og persona
Har akkurat startet med min første pergokur, og tenkte i den forbindelse å prøve persona testepinner for første gang. Når bør jeg begynne å teste med disse? Er helt analf mht til dette, jeg..:gal2:
Når kan jeg forvente el? Var det noe med 5 - 10 dager etter siste tablett?
Heisann :)
Jeg begynte å teste allerede dag 1 etter Pergo, men de 2 gangene jeg har gått på Pergo før har jeg fått positiv Persona på dag 7 etter siste tablett. Er i dag på dag 5 etter siste tbl. og personan har gått fra veldig svak teststrek til lik som kontrollstreken i dag, så jeg regner med at personan blir positiv i morgen eller fredag. så var jeg deg ville jeg nok begynt 2-3d etter siste tbl for å ikke gå glipp av noe, er litt herlig med personan som har 8 tester :uff: Lykke til :kidoki:
Pulsatilla
24-09-2003, 12:07
Jeg har gitt opp å bruke persona de syklusene jeg har brukt pergo. Vet ikke om det er hormonene i pergoen eller om det er kroppen min som går helt i spinn, men da jeg testet med Persona på første pergosyklus, fikk jeg positive resultater i en uke i strekk (med noen negative innimellom).
Det vanlige er at eggløsning kommer 5 til 10 dager etter siste tablett, ja. Så begynn å teste f.eks tre dager etter så burde du finne eggløsningen. Selv om jeg ble veldig forvirret av mine testeresultater i pergosyklus...
Jeg startet å teste første dag etter siste tablett og fikk positivt dag 1 og 2 etter siste tablett. Hadde da El på dag 3 etter siste tablett. Jeg tok pergo fra dag 3 i syklys.
Har vanligvis sykluser på bare 22-24 dager. Så for meg skulle det være vanlig med El mellom dag 10 og 12 i syklus.
Klem Mozach
Jeg har en syklus på 27-28 dager og begynte med pergo på mensdag 2 denne måneden. Tok den siste tabletten på dag 6 og begynte å teste rundt dag 10. Fikk positivt utslag på dag 14 og 15, noe som betyr at EL kom en dag seinere enn vanlig denne gangen.
Det er sikkert lurt å ta hensyn til din normale sykluslengde når du bestemmer deg for når du skal starte å teste. For mange tror jeg eggløsningen kommer litt senere enn normalt når de går på pergo. I tillegg spiller det nok en rolle hvilken dag i syklusen du starter kuren på. Hvis du begynte på dag 5, er det kanskje en god idé å starte testingen allerede dagen etter at den siste pillen er tatt. Blir persona-pakken tom, kan du jo starte på en ny...
For øvrig merket jeg veldig godt denne måneden at eggløsningen var under oppseiling. Smertene i sidene var tydeligere enn vanlig og kom i tillegg på begge sider.
Lykke til!
Takk for svar! :klapp: Jeg har ikke regelmessige sykluser, dessverre, så jeg har ikke et fast skjema for når el skulle ha kommet. Syklusene de siste mnd har ligget på 5-6 uker.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.