Vis full versjon : Advendtskalender/julekalender!?!?
For å unngå masse stress tirsdag 30. november har jeg startet planlegging/innhandling til årets kalender, som skal være til min Kjære....
Gavene variere i pris, men tilsammen skal den koste rundt kr 300,-
Jeg har kommet på noen få gode ideer, men tenkte det var flere kreative sjeler her inne... Kanskje vi kunne hjelpe hverandre litt??
Mine forslag så langt er :
-Gamle julehefter kjøpt på bruktbutikk. De er billige og nostalgiske. (Fant er fra det året Isis:bryn: er født)
-Supermann boxer fra H&M+ en annen fin stram en, med striper.(Undertøy trengs alltid)
-Gavekort på frokost på senga i juleferien og niste på jobben osv.
-Har forresten også kjøpt noen baby-ting jeg kan legge i kalender, bare i tilfelle jeg skulle bli gravid før desember starter....:skratte: (Litt teit, men jeg tror neppe det skjer....)
Nå gleder jeg meg til å høre om deres erfaringer og planer....:nikker:
Tidl. bruker
20-10-2004, 11:58
Vi bruker stort sett bare godteri i adventskalenderne. :flau:
Men vi har julestrømpe som tømmes om morran julaften, så utålmodige sjeler har noe å leke med mens de venter... (Les: Lisingsmannen har noe å leke med mens Lisings lager julematen :knegg: ) I strømpene er det verdigrense på 300 spenn, og da kan det være DVD-film, tilbehør til mobiltelefon, verktøy eller mye rart fra Clas Ohlson (godtebutikk for både ham og meg :nikker: ).
Har ikke tenkt på årets kalender enda. I fjor lagde vi bare lapper til hverandre, med noe vi skulle gjøre for den andre. Massasje, lage middag, overraskelses tur, osv.
Regnbuemannen liker ikke å handle... så han har ikke lyst til at vi skal lage gavekalendere til hverandre, da kommer han ikke på noe å kjøpe sier han..
Så da kan jeg jo ikke tvinge han til det.. men jeg kan jo lage en til han uansett.
Tips til gaver i kaleder:
-kinobillett
-gavekort på massasje
-"Jeg er med på alt du vil"-gavekort :flau:
-godis
-bilblad (iallfall en slager her i huset)
-....
Shipui82
20-10-2004, 12:20
sexy undertøy (til deg selv da... :flau: ) er alltid en slager da... :fnis:
sexy undertøy (til deg selv da... :flau: ) er alltid en slager da... :fnis:
Merkelig det der med sexy undertøy, for :bryn: er jo som regel bare interessert å få det av igjen fortest mulig.. :knegg:
Klippekort på alt frå bilvask til hyrdestund... Eller ei slags kuponghefte som kan løysast inn etter behov...
Sexy bilde av deg sjøl kan jo vere morsomt :nikker:
Leiketøy til soverommet :flau:
Ditta blir nok bra! Lykke til!
- lurt å bjynde no! Blir alltids nok stress når jula nærmar seg
Takk for gode forslag!!!
Jeg koser meg virkelig med å planlegge dette... Tror nesten jeg må sette opp et budsjett...
Kinobill var helt genialt! Det er jo så koslig med julefilm...
Hei! Julekalender er knall tøft:nikker: ! Jeg og kjæresten min lagde til hverandre i fjor. Ble en ubetinget suksess! Den gaven som gjorde mest inntrykk ( og den eneste han virkelig husker...) var den som kostet meg minst. Gaven var en helkveld ilag med meg. Begynte med tre retters middag, med MASSE levende lys og rød vin, og yndlingsmaten hans, fortsatte med olje massasje foran peisen som jeg hadde tent opp i, og endte akkurat slik en sånn kveld bør slutte:humpe: . Det var en utrolig romantisk kveld.
Lykke til!
:nissefar: Julekalender er også blitt en tradisjon og en sukses her i huset.
Jeg må innrømme at kalenderen mannen lagde til meg ifjor var MYYYYE bedre enn den jeg ordnet til han!! Men etter å ha laget 4 forskjellige kalendere til barna våre (det er altså 4X24 gaver......) var jeg litt tom for ideer. Derfor ble det mest hjerteformede små sjokoladebiter, flaxlodd, kinobiletter, sokker og miniatyr flasker med brennevin/hetvin.
Men den kalenderen jeg fikk var helt fantastisk, små lapper/gavekort med masasje av ulike slag, helaften, frokost på senga, klesvask-fri i en hel uke...osv.osv...på julaften fikk jeg en fantastisk flott ring!!!! :wow:
:gave:I år har jeg tenkt til å bli ferdig med barnas kalendere tidlig, for å få tid til å utforme min kjæres. Håper å kunne putte en positiv graviditets-test i en av pakkene.....:hjerter: :baby: :kryss: :kryss: :kryss:
Guttas drømme julekalender er en kasse med 24 flasker øl (forskjellige, eller yndlingsølet), der du fester et klistremerke på korken med dato fra 1-24. Garantert en suksess for en øl-glad mann.
Ellers har forskjellige skrapelodd og lottokuponger falt i smak her i heimen. Og det kan jo hende at det er gevinst på noen av loddene....og da skal selvfølgelig de pengene brukes til en fin gave til oss damene :skratte:
Blir mest godterier i kalenderen til min kjære, men siden jeg er KKK og han vil ha bort pondusen sin må jeg vel finne på andre ting. 24 par med sokker blir vel litt drøyt da:skratte: Skal kopiere flaxlodd patenten, så blir det vel noen søte julelys, litt godteri må han jo få da... julepynt, ting til bilen, noen tegneserieblad. tja det burde vel bli 24 ting, og så kan jeg slenge på en kinobilett også!!
Hjelp, jeg har ikke laget adventskalender på flere år jeg :flau: Men nå tror jeg jammen jeg skal satse på å få laget en dette året, det var en god ide :nikker: Mange fine forslag her, og så kom jeg på en ting til... det finnes så mange fine miniatyrbøker, "Hvorfor jeg elsker deg" og "ord om kjærlighet" etc. Gleder meg allerede jeg, for dette er slike ting jeg elsker å holde på med :dubidua:
blomstermamma
22-10-2004, 23:18
Tenkte jeg skulle vise frem kalenderen jeg har laget til sambo nå! Den er uten tall og oppheng så lenge da. Har ikke bestemt meg for om jeg vil ha tallene i kronologisk eller annen rekkefølge, og opphenget har ikke kommet i posten enda.
Som kalendergaver har jeg hittil kjøpt:
Sokker
bokser
lite trepuslespill som er sånn "iqtest"
Lite målebånd med vater på.
Og så tenkte jeg å adoptere kinobilettideen, og ellers er jeg veldig åpen for forslag jeg og!
Gleder meg til jul jeg!!! :nikker:
:juletre:
Kjempeflott kalender, blomstermamma!! Både jeg og mannen har slike (hatt de siden vi var små), og jeg har tenkt å lage slike til våre evt barn. Våre er i et annet mønster, men de er i samme kategorien :nikker:
Tenker litt på å lage kalender jeg også.... Var tenkt å gjøre det i fjor, men det ble ikke noe av... Hadde jo vert artig å delt en kalender, kjøpt 12 gaver til hverandre. Hver sin dag å åpne kanskje. Jeg er så glad i gaver, at jeg hadde nesten syntes det var kjedelig om bare han fikk kalender! :knegg: :flau:
Guttas drømme julekalender er en kasse med 24 flasker øl (forskjellige, eller yndlingsølet), der du fester et klistremerke på korken med dato fra 1-24. Garantert en suksess for en øl-glad mann
Jepp, den falt virkelig smak hos mannen min i fjor, så jeg tenkte å bare kopiere den til i år :skål:
Nå har jeg kjøpt stoff for å sy adventskalender til Regnbuemannen og meg (håper han blir med på at vi lager annenhver gave). Jeg skal sy små poser.. noen i rødt stoff, og noen i rødrutet stoff.. 24 stykker. Også skal jeg pynte posene med hjerter i andre farger. Også skal alle posene henges på en snor på peishylla.. nummereres og åpnes dag for dag...
JUUUUL! Hurra!
Hi-hi, Hope-mannen ga meg en ide til gave i kalenderen i dag... Han kom ut fra dusjen og sa han savnet en hampvott (litt forfengelig mann har jeg). Så gjett hvem som sporenstreks gikk på Kremmerhuset og kjøpte hampvott til adventskalender :fnis: Dessuten kom jeg på at han liker en god sigar til cognacen sin en gang iblant, og vips; en gave til :nikker:
Nå spurte jeg gubbelure om vi skal lage adventskalender i år.... Og hva svarte han? NEI! Hvorfor det da, spurte jeg. "Fordi det er kjedelig".... Ja, ja... Jeg får lage kalender til meg selv jeg da, kanskje, eller? For en kjedelig mann jeg har da... :snurt:
Hadde jeg puttet en "blow job" i kalenderen så hadde det vært knasende likegyldig for han hva som var i de 23 andre:skratte:
Jeg er sååå dårlig på det:flau: :flau: :flau: Altså: Kanskje ikke på selve utførelsen, men på hvor ofte han får det :sparke:
Nå spurte jeg gubbelure om vi skal lage adventskalender i år.... Og hva svarte han? NEI! Hvorfor det da, spurte jeg. "Fordi det er kjedelig".... Ja, ja... Jeg får lage kalender til meg selv jeg da, kanskje, eller? For en kjedelig mann jeg har da... :snurt:Mannen min er like kjedelig så jeg bytter med en venninne:nikker:
Tidl. bruker
26-10-2004, 23:42
Hadde en fantastisk kalender i fjor, som var hengt opp i gullbånd over hele stueveggen. Mine 24 pakker var røde, hans var i gull. Skal mye til å kopiere den i år, men vi skal i allefall prøve. Dog bare en pakke om dagen, slik at vi får annenhver dag.
I fjor hadde jeg lagt i små konjakk og whiskey flasker kjøpt på tur, flaxlodd, undertøy, cd med musikkmix lastet ned og brent av meg til han, et lite spill vi begge ønsket oss (heh), et par små bøker kjøpt i London som tok for seg diverse rollespill a'la :sex1: , en del moro-ting (drops som blir blå på tunga, falskt blod etc) (man er ikke voksen før man tør og være barnslig osv). Jeg samlet gjennom hele året - skulle ønske jeg hadde vært like flink i år :niks: :flau:
Nå har jeg foresten sett noen stilige terninger på mique - du kaster dem (de lyser i mørket) og de forteller deg hvor og hvilken stilling dere skal :sex1: i. Måtte ha noen sånne, så får vi se om de blir brukt eller om man bare fortsetter å bruke innfallsmetoden. Ellers kan en finne ganske mye søtt, morsomt og billig på leketøysbutikk. Og hvem vet: kanskje man får enda et familiemedlem som kan ha bruk for lekene i løpet av neste år!? :nikker: :nikker:
Nå spurte jeg gubbelure om vi skal lage adventskalender i år.... Og hva svarte han? NEI! Hvorfor det da, spurte jeg. "Fordi det er kjedelig".... Ja, ja... Jeg får lage kalender til meg selv jeg da, kanskje, eller? For en kjedelig mann jeg har da... :snurt:
Min mann er heller ikke noe gira.. han liker ikke å handle ting og tang.. men kanskje jeg får lura han med på det likevel. Hvis ikke får vi lage kalender til hverandre du og jeg, Alibaba! :nikker:
Min mann er heller ikke noe gira.. han liker ikke å handle ting og tang.. men kanskje jeg får lura han med på det likevel. Hvis ikke får vi lage kalender til hverandre du og jeg, Alibaba! :nikker::kidoki: Det skulle vi gjort, vettu!
Så gøye forslag dere kommer med.... Jeg tror jeg snart har alle 24 gavene!:nikker: Nå mangler bare opphenget og papiret.
Blowjob-gavekort aner jeg at vil bli den mest vellykka!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.