PDA

Vis full versjon : Barn med en som har barn fra før

Tassen
04-08-2003, 02:43
Hei :wave:
Vi holder på å planlegge å få et barn, mitt første og hans fjærde. Jeg er litt bekymret for dette med å få barn. Jeg er litt engstelig for at han ikke skal synes at jeg gjør riktig. Han har jo massevis av erfaring. Jeg er vel litt gammeldags og tenker at det er jo kvinnen som skal lære mannen det å ta seg av små barn, men hos oss blir det motsatt. Og så er jeg redd for at han ikke skal synes at det er noe spesielt når jeg blir gravid, han har jo vært med på det tre ganger før.

Vi har snakket masse om dette, og han er jo kjempesnill, og sier at det vil være veldig spesielt for ham å få barn med meg, og at han kun vil hjelpe og støtte meg, og at vi skal gjøre det sammen. Det har vært veldig viktg for meg at også han ville få et barn til, at det var noe han også ønsker.

Men vi har det utrolig fint sammen, og han støtter meg gjennom mine "tror at jeg er gravid" perioder. Og han vil så gjerne at jeg skal bli gravid.

Er det andre her med erfaringer fra dette området?

:confused2

Babe
04-08-2003, 10:38
Hei :)

Har ikke erfaring samme vei, men jeg har 2 barn fra tidligere.
Er skilt fra pappan dems og de bor annenhver uke hos oss og faren sin.
Jeg og min samboer (har bodd sammen i snart 4 år) har lyst på barn sammen.

Så til saken; jeg føler at det å få barn er unikt, det er like verdifullt og spesielt uansett hvor mange det måtte være. Og selv om jeg har opplevd dette før med en annen mann, så føler jeg at dette på en måte blir "nytt" for meg også....har jo aldri fått barn med denne mannen.

Så bare kos deg du; du gjør slik som er riktig for deg , du er jo en kvinne med de urinnstinktene det medfører ;) det kommert til å gå bra :)
Det er jo flott at han har erfaring da, selv om du er "gammeldags" og vil lære ham så er jo dette ett valg du allerede har gjort........

Tassen
04-08-2003, 20:31
Takk for det. Jeg skal prøve å ikke være så redd for alt!!

Tinarina
04-08-2003, 22:40
Til Tassen;

Jeg er også sammen med en mann som har 2 barn fra før. Og jeg var også svært bekymret for at han skulle "glede" seg så mye osv..., over den vi ville få isammen. Jeg gnagde veldig på dette en laaaang periode. Men jeg tror jeg tok tiden til hjelp, og etter mange nok "overbevisninger" fra mannen om at hver graviditet er spesiell - og noe for seg selv, - har jeg endret syn. :) Jeg følte ille på det at han har vært gravid 2 ganger før. Da sa samboeren min en ting som har limt seg fast i hodet mitt; "Ja, men jeg har aldri vært gravid med deg". Og det er jo helt sant! Så nå har jeg roet meg med at det blir nytt, - det blir like spesiellt (kanskje mere også - fordi vi har strevet så lenge - og blitt modnere i mellomtiden.)

Øsnker deg Lykke Til med tankene dine, uansett!

Klem fra meg. :comfort2:

Tassen
05-08-2003, 01:30
Godt å høre at det også er andre som har litt tanker rundt dette.

Lykkeliten?!
06-08-2003, 23:02
Hei!

Min nå, ektemann har også et barn fra før.

Har tenke tankene både du og Tinarina beskriver...Har tenkt på når han og sin eks skal bli besteforeldre, muligens før jeg og han blir det, og mange andre "dumme" tanker:p

Men det var tankene før vi fikk vår datter sammen, det er ikke tanker jeg tenkte når vi var midt oppe i det:)

Å snakke med min mann har vært den beste medisinen!!!

Lykke til, dette går bra:kidoki: