PDA

Vis full versjon : Snart jul:danser:

Malene
24-10-2004, 20:43
DET ER SNART JUL JENTER:yiiha:
I år er det vi som skal stå for maten, og feiringa skal vi har her. Hjemme i vårt nye hus :nikker:
Jeg er vant med ribbe med tilbehør, og samboeren er vant med pinnekjøtt og stappe.
Ser ut som både hans foreldre og mine kommer. Derfor trur jeg det blir både pinnekjøtt og ribbe :sikler:
Men hva skal jeg finne på ellers i jula:undrer:
Hva pleier dere å ha i julen?
:juletre: :nissefar:

Columbine
24-10-2004, 21:03
Hos oss er det kalkun som gjelder! :sulten:

lady79
25-10-2004, 12:18
ÅJAAAAAAAAAAAAA

Jul snart ja :nikker:

Jeg gleder meg..det er den beste tida på året!!!

Vi skal ha pinnekjøtt julaften (for da står jeg for maten) også skal vi ha torsk 1 juledag (for da skal gubben stå for maten).:sulten:

Tror dessverre ingen kommer på besøk julaften i år :sukk:

men håper på besøk i romjula ivertfall :)

Vi feirer hjemme hos oss selv hvert år fra i fjor, så kan heller folk komme på besøk til oss!!

I romjula ellers har vi gjerne lammestek, laks, svinestek o.l på nyttårsaften pleier vi ha kalkun :nam:

Noen som vet om de pleier å lage en jule diskusjon her inne?? En egen diskusjon-side mener jeg??

Tussi jenta
25-10-2004, 12:18
Koselig og se at det er andre som gleder seg til jul og.

Her har vi ribbe, pølser, kjøttkaker, rosenkål, rødkål, surkål, grønnsaksblanding og sefølgelig poteter og brun saus. og til dessert har vi iskake fra isbilen. Og sefølgelig må vi ha julebrus til maten.

På kvelden spiser vi kaker, har alltid kransekake og sjokoladekake og ellers masse småkaker. Også har vi overflod av frukt og godteri.

Nå kom jeg i skikkelig julestemning og som jeg gleder meg.
Det eneste rare i år for våres del er at vi skal feire julaften på lille julaften, siden søsteren min med barn og gubbe reiser til syden tidlig på julaften.

Beate
25-10-2004, 12:24
denne diskusjonen vekket både julestemning og ikke minst MATLYSTEN!!!
hos oss vil nok svigermor stå for sjefsrollen hva mat og selskaper angår og det passer meg veldig bra siden det er føste jul med dem:)
tror jeg må hente meg noen knekkiser;) :mumse:

Spido
25-10-2004, 12:53
Lillejulaften feires hos pappa: Maten varierer, det er søstra mi og jeg som bestemmer. Noen ganger har vi vært på hytta. Har hatt alt fra skinkesteik til wok. I fjor var det jeg som lagde maten, da ble det ytrefilet av svin med fløtesaus m/brandy, løk og dijonsennep. Til og med Farmor ble impet!

Julaften hos mamma: Ribbe fra "frittgående gris" (fantastisk god og ikke så feit), medisterkaker, sosisser, mandelpoteter, saus laget på kraft fra koking av bayonneskinke, svisker, samt en familietradisjon: salt potetgull (til og med oldemor serverte det. Kjempegodt med brun saus!). Øl og akke eller rødvin til. Og multekrem til dessert, namnam...

Førstedag er det familiebrunch med min mors og stefars familie, før det er familiemiddag med min fars familie hos en av onklene eller tantene mine.

Ellers er det jo en annen viktig ting jeg må få med meg: Tre Nøtter til Askepott og Reisen til Julestjernen!
:juletre:

Flow
25-10-2004, 13:37
Jeg gleder meg også til jul. I år skal vi være til mamma og pappa på julaften, de har også spurt svigers om de vil komme. Vi bytter på å ha kallaset.

Maten på julaften består av pinnekjøtt med poteter og kålrotstappe, hjemmelaget karamellpudding til dessert og småkaker og snoop resten av kvelden.

Ellers i jula spiser vi bla ribbe, lammelår, lutefisk osv:nissen:

Regnbue
25-10-2004, 15:34
Her er det ribbe med tilbehør på julaften!

JUUUL! Jeg digger det!!!! :ktorn:

I dag har jeg kjøpt meg masse koselige julestoffer i rødt og røderuter og greier, så nå skal jeg sy hjerter til vinduene, treet og julestrømpet.. også skal jeg sy en adventskalender til Regnbuemannen: 24 små røderutete poser med sløyfe om nummer på som skal henge i et bånd på peishylla...

HURRA for JUUUL! Viiiiii! :juletre: