Vis full versjon : Hvilke julekalendere husker du best fra barndommen?
Blåklokken
25-10-2004, 22:07
Selv husker jeg best Skomaker Andersen selvsagt, og den var best, og så husker jeg ganske godt den som het "Vertshuset den gylne hale, med tegn og tale". Tror det var det den het. Så lærte en vel litt døvespråk også. Der var det en som ristet på en krystallball tror jeg, og da så denne personen ei jente som gikk i kjole og var kongelig eller noe sånt?
Pernille og julestjernen var jo også en koselig julekalender, men tenkte mest på dem som gikk på barne-tv på NRK. Hvilke husker du best, og hvilke likte du best?
AvaAdore
25-10-2004, 22:17
skomaker andersen. punktum finale. ingen over, ingen ved siden:) tøfflus var så søt atte:)
Det må bli Jul i skomakergata. :nikker:
Synes den er såå koselig. :)
Skomaker Andersen var virkelig det beste :snill:
Men husker Teodors jul også, med den rotta som het Tassmus, den var kjempesøt :nikker:
Vertshuset den gyldne hale, kom når jeg egentlig hadde blitt litt for stor til barne-tv, og kan ikke akkurat huske at det var så bra heller.....
LilleVirre
25-10-2004, 22:43
Skomaker Andersen er den jeg likte best! Det er den jeg liker best nå og det ;)
Men Blåfjell er også fin, en del fine sanger som barn liker veldig godt.
Jeg husker best Jul i skomakergata!!!
Åhhh, jeg blir så sentimental og full av gode minner når de sender den på nrk... :rørt:
Starlight
25-10-2004, 22:50
Jul i Skomakergata uten tvil! :nikker:
Men husker også Tassmus, særlig at han står og "hopper" og sier "ojojojojoj".....
Men Blåfjell er også fin, en del fine sanger som barn liker veldig godt.
Ja, jeg gleder meg jo å sitte benket foran tv`n å se på blåfjell med jentungen, men hun husker sangene fra forrige gang den gikk.Og har tom sunget blåfjell - sanger om sommeren........
Så føler på meg at dette kan bli rimelig heftig for trommehinnene fremover mot jul.....:hodepine: :dubidua:
Skomakergata er jo selve barndommen!
...men jeg husker også godt "Vertshuset den gyldne hale" *nynner-på-den-særdeles-irriterende-kjenningsmelodien*
I år ser jeg frem til Blåfjell igjen, som jeg synes er en meget god serie - og det synes naturligvis junijenta på fem og juligutten på tre oxo... :blunk:
:klemmer:
Jul i Skomakergata, absolutt! Men husker også godt Vertshuset med den gyldne hale:nikker: (Når de gnikka på kula kom det opp en gutt/jente som hele tiden sprang etter en radiostyrt bil. Husker jeg irriterte meg grønn over at de aldri fikk tak i den.. :sur: )
Jul i Skomakergata:nikker:
Den eineste eg husker er Skomaker Andersen. Likte den veldig godt. Samboeren min snakker om Tassmus, og det irriterer meg veldig mye at eg ikkje har noe minne til noen som heter det. Men Tøfflus, han husker eg godt.
Definitivt Jul i Skomakergata. Den er så koselig:rørt:
Snurr film sier jeg bare...
..og hvem er denne karen...:Plystre:
Pernille
26-10-2004, 00:05
Fra barndommen er det helt klart Jul i skomakergata.
Men all time favorite julekalender er The Julekalender! Ingen over, ingen ved siden! Bærre lækkert! :D
GlaKatta
26-10-2004, 00:09
Men all time favorite julekalender er The Julekalender! Ingen over, ingen ved siden! Bærre lækkert! :D
Signerer denne jeg!
Jul i Skomakergata uten tvil! :nikker:
Men husker også Tassmus, særlig at han står og "hopper" og sier "ojojojojoj".....
:nikker:
Signerer denne jeg!
Skomaker Andersen er selve julestemningen!!! Den er så god og uskyldig.. de nye seriene skal være så fancy.. blir litt for mye av det gode..
Hilsen gamla... (på 25.. hehe)
Skomaker Andersen er selve julestemningen!!! Den er så god og uskyldig.. de nye seriene skal være så fancy.. blir litt for mye av det gode..
Hilsen gamla... (på 25.. hehe)
Jeg hiver meg på denne :nikker:
Skomakergata kjøpte jeg på DVD i fjor, og den skal jeg og prinsessa se om morgenen når vi spiser frokost i desember
Så får vi i både pose og sekk :yiiha:
Syns blåfjell er en fin serie og!!! Men føler at nå må det være så veldig mye "action" i alt....men for all del...den er fin med mye fin sang!!
Jeg likte også den gylne hale...
men vet dere hva jeg savner mest...... englene som var istedetfor barne tv vignetten....da var det jul for meg :juletre:
ååå....jeg gleder meg til jul :jupp:
Definitivt Jul i Skomakergata :nikker:
Syns også Blåfjell er koselig
Jul i skomakergaten. Det er faktisk den eneste jeg husker.
Men nå syns jeg Blåfjell er den aller beste :snill:
Det er nok hovedsakelig Jul i Skomakergata (har faktisk boka...) jeg husker best fra barndommen. Men hvem er nå denne Karen, og hva er det hun har i sekken sin? ;)
Husker Theodor og Eli Rygg og Tassmus også, men både den og Vertshuset Den Gyldne Hale kom etter at jeg følte meg "for stor", og var dessuten ikke i nærheten av Skomakergata. Og Julefergå var ikke bra!
Men i de siste åra har det jo være artige kalendre for voksne også, husker med stor glede første gangen de sendte The Julekalender da jeg var student! Og Nissene på låven var også veldig morsom.
skomaker andersen. punktum finale. ingen over, ingen ved siden:) tøfflus var så søt atte:)Signerer denne jeg
Skomaker Andersen er selvfølgelig den beste, men husker også Teodors jul, den var jo også ganske bra.
JUL I SKOMAKERGATEN :nikker:
Jul i blåfjell er også kos:jippi: Masse fin sang:dubidua: og kos stemning:snill:
GLEDER MEG TIL ADVENT OG JUL:juletre:
skomaker andersen. punktum finale. ingen over, ingen ved siden:) tøfflus var så søt atte:)
signerer denne :)
Akkurat som jeg skulle sagt det selv.
Skiller meg ikke særlig ut fra dere andre nei, jeg syns også Jul i Skomakergata har vært den koseligste julekalenderen :nikker:
MokkMokk
27-10-2004, 10:31
Jul i Skomakergata, ingen over, ingen ved siden. :mimrer:
Helt enig! Jul i Skomakergata er fyllt med mange barndomsminner for meg og The Julekalender samlet hele familien foran skjermen!
It`s hard to be a nissemann!
Katrinemor
27-10-2004, 11:41
Jeg husker vel aller best Jul i skomakergaten med herr Andersen og Teodors jul, men ellers så husker jeg The Julekalender. Men per idag så syns jeg Blåfjell eller Amailies jul som er best.
I år så kommer Blåfjell som julekalender på NRK1 og det gleder jeg meg til.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.