PDA

Vis full versjon : EL etter p-pilleslutt?

2barnsmor
25-09-2003, 14:13
Hei alle sammen!

Jeg har prøvd å søke her på forumet men finner ikke noe som kan gi meg svar. Det jeg lurer på er når EL kommer etter p-pilleslutt? skal jeg gå utifra syklusene jeg har hatt tidligere? Da har jeg jo hatt 28 dager pga pillene, nå er det 3 uker siden jeg sluttet, så hvis det stemmer kan jeg forvente mens om ca 10 dager. Dette ble utrolig klønete formulert... Jeg har hatt en del utflod de siste dagene, kan dette tyde på at EL har vært? og i såfall når kan jeg eventuelt teste? Håper at noen klarer å finne ut av hva jeg vil frem til og gi meg et svar :)

Klemmer fra 2barnsmor

Tidl. bruker
25-09-2003, 14:31
Vel, jeg sluttet på pp noenogtjuende august, og fikk 'pilleblødning' 27/8. Jeg regner dette som dag èn, og hadde EL på dag 10 (tok ingen tester altså, men etter murringer og slim å dømme kunne det ikke bety noe annet). Videre satser jeg friskt på at kroppen min går for en syklus på 28 dager - hadde dermed IKM i går.
..ingen mens, ingen symptomer, flere negative CB'er.. Vet ikke helt hva jeg skal tro nå. Det jo absolutt en mulighet for at systemet ikke er i rute enda... - vi får se.
Ser at dette overhodet ikke var svar på spørsmålet ditt, men vi er da flere i samme båt i hvert fall !
Du vet, det her med syklus etter pilleslutt er jo veldig individuelt, så det er vel ike stort annet å gjøre enn å teste til krampa (og pengebok & fornuft) tar oss ! =)

Marilla
25-09-2003, 14:40
En til i samme båt! Jeg tok min siste pille 29. august og fikk siste pillemens 2. september. Ettersom jeg ikke er vant til å kjenne etter EL eller noe som helst, har jeg egentlig ikke peiling på hvordan jeg ligger an denne måneden. Hvis jeg hadde gått på pillene, skulle jeg jo hatt mensen førstkommende tirsdag. Men hvis den ikke kommer da, tror jeg ikke jeg tør å teste med en gang. Er så livende redd for å bli skuffa. :(

Jeg tror egentlig ikke jeg er blitt gravid allerede, for jeg har ingen symptomer. Det eneste jeg kjenner, er små stikninger/smerte nederst i magen, og det har jeg hatt i mange dager allerede. Det føles som om kroppen sier at nå kommer mensen - men så skjer det ingenting. Men jeg håper faktisk at den dukker opp i neste uke, så jeg vet at ting er som de skal...

Mathilde
25-09-2003, 15:18
Hei dere!
Jeg er i samme båt som dere jeg også.

Sluttet på p-piller 5 august(etter å ha gått på det nesten i strekk i 14 år med ca.2 opphold),fikk pilleblødning 8 agust,så gikk det 28 dager og fikk mensen 5 sept.Var kjempe fornøyd og tenkte at JIPPI kroppen er igang med en gang.Regnet meg frem til at jeg skulle ha EL rundt 19 august og gikk ivrrig til innkjøp av El tester.Begynte å teste den 16 og holdt på frem til den 21,uten resultat.Hadde litt slim rett etter mensen ,men ellers så har jeg ikke registrert noe.venter IKM 3 okt (hvis syklusen er 28 dager da).Føler vel selv at jeg kanskje er alt for ivrrig og at jeg burde ha ventet til neste IKM for å se om den er stabil ,men,men jeg vil jo ha barn fortes mulig og da blir man tullerusk :gal:

Mathilde- ny meldem i går

Tassen
25-09-2003, 16:04
Det er en stund siden jeg sluttet med P-Piller. Men etter det har jeg hatt 7 sykluser/pp. (er nå i den 8.) Den første var på 28 dager (som med pillen) og neste 32 dager, og etter det har de stabilisert seg på 26-27 dager.

Jeg er ikke helt sikker, men sånn etterhvert har jeg funnet ut at jeg kanskje ikke hadde skikkelig EL før i 7.pp. Da hadde jeg masse smerter nederst imagen fra et par dager etter antatt EL og de varte til noen dager før mensen kom. (ser for meg at det er egget som har presset seg gjennom "uberørt natur"....). Så nå er optimismen stor, og jeg har kjøpt EL-tester. Er nå på dag 9 og kan ikke se at jeg har hatt EL enda.

Lykke til alle sammen.

LilleHåp
25-09-2003, 17:16
Heisann :)

Det er veldig varierende når EL kommer etter pilleslutt. Jeg var heldig med storebror og ble gravid på første runde. EL kom midt i syklusen. Det å slutte etter lang tids pillebruk, kan joi fungere som en katalysator. Har hørt at kroppen av og til blir helt forvirret og slipper to egg samtidig. Og da er jo sjansene dobbelt så store :kidoki:

Hilsen LilleHåp

Turbomamma
28-09-2003, 00:06
Jeg sluttet med pillene i midten av august, og antok at syklusen ville være normal med en gang....men jeg tok visst litt feil! Syklusen endte på 40 dager...!! :soh: Jeg hadde antageligvis el omkring da jeg trodde jeg hadde IKM... Jeg mener jeg har hatt el, pga slim og smerter.

Så svaret til deg er: El kan komme når som helst etter pilleslutt. Helt umulig å forutsi!

Tidl. bruker
01-10-2003, 13:37
Skriver om min erfaring ang pille slutt og EL jeg også!
Når vi skulle prøve å bli gravid første gang sluttet jeg med pillene i november! Hadde da tatt pillene sammenhengende i 6-7 år.
Hadde syklus på 28 dager de 4 første månedene. Fra den femte måneden ble syklusen 31 dager. Den sjette måneden etter jeg slutta med pillene hadde jeg sterke stikkende smerter i magen (Les egglederne) på ca dag 11 i syklusen! Det samme var det måneden etter. Med andre ord, min EL kom tilbake 5 måneder etter at jeg slutta med pillen, jeg hadde to måneder med EL og den satt! Mailin ble født 9 måneder senere! :klapp: Når vi skulle prøve på nr to, slutta jeg på pillene etter ca 8 måneders bruk, fikk EL med det samme og ble gravid på andre fosøk! De spirene viste seg å være nr to og tre for våres del, mistet de og nå går jeg og venter på EL igjen!

Lykke til på jakten etter EL! :kidoki: