PDA

Vis full versjon : Maling/oppussing!!! Trenger Raskt Svar

Kumilla
25-09-2003, 15:16
Hei dere! Vi pusser opp huset for tiden og driver med kjøkkenet. Hva gjør dere i tiden mellom EL og mens? Vi er jo prøvere for fullt og vet jo at man ikke skal male og lignende når man er gravid, gjelder det såpass tidlig i svangerskapet? Mistet nemlig forrige gang (MA i uke 11) og da malte jeg litt et par dager med masse lufting. ER redd for at det kan ha ført til at fosteret døde? Tror egentlig ikke det, men... Har EL nå i helga og må egentlig male mye! Har sjekket opp dette med gassmasker hos en bekjent som jobber på jernia, og han sa at det kun hjalp 10% med gassmaske. hvis det skulle være noen vits måtte man ha med luft-tilførsel, og da må man jo gå med en sånn kolbe på ryggen-koster sikkert en formue! Trenger rask tilbakemelding, er på dag 11 i syklusen nå..
Stor klem :latter:

Scorpion
25-09-2003, 20:06
Mal i vei du, og lev som om du ikke er gravid, til den dagen du blir det!
Man kan ikke holde på og gardere seg mot ditt og datt i hele prøveperioden, for da blir man :gal: til slutt.
Det er "bare" el du snakker om enda, og uansett om du blir befruktet vil fosteret leve uavhengig av deg på et så tidlig stadie.

Det er nå min mening i hvertfall :)

Tidl. bruker
25-09-2003, 22:08
Jeg har slitt med samme problemstilling i et halvt år nå, og har ingen kloke svar... Jeg har generelt forsøkt å holde meg unna sånn ca etter EL, men for all del- det har blitt litt maling likevel.

Har vært prøver i fire år og pusset opp et helt hus, og da sier det seg selv at man ikke kan unngå maling i 14 dager hver måned.

LUFT GODT!

Kumilla
25-09-2003, 22:30
:confused: Men dere ga meg deres egne erfaringer, og det var fint. Jeg er litt i tvil om hva jeg skal gjøre, skal prøve å få gjort så mye som mulig ila helga. Så kanskje jeg slipper til uka! Tror jeg snart skal innog ha meg litt :sengekos: , hehe, så kanskje det blir en :baby: Mensen kan bare :balla:
Takk for svar, dere, hører gjerne flere tanker om dette hvis noen har råd!
Stooor klem ♥Camomilla♥

Tidl. bruker
26-09-2003, 16:01
Lykke til med begge deler!;) Tror nok ikke det finnes noe fasitsvar på det du lurer på, her er det vel bare egene valg og vurderinger som gjelder.

Ha en god oppussingshelg, i alle fall!

Nova

Scorpion
26-09-2003, 19:33
Hei igjen :)

Jeg skal også male opp et soverom i helga, med oljemaling.
Har el i dag, men med god lufting ser jeg ingen problemer med det.
Selv har jeg prøvd i over 2 år nå, og tenk (!) om jeg skulle hoppa over alt mulig mellom el og mens på den tida.
Du verden jeg hadde fått mang en dauperiode :uff:

God helg :)

Synnøve
27-09-2003, 18:30
Tror ikke du skal tenke så mye på det, camomilla!
Venninda mi holdt på å pusse opp et helt hus imenst ho gikk gravid. Snakka mye med helsesøster , jordmor og lege. Alle var enige om at det var ok med maling, gjerne med enkel maske ved oljemaling, men vannmaling var ikke farlig i det hele tatt. Men lakk... det skulle ho holde seg langt unna! Ho skulle ikke være i hus som var noe nylakka! Det var visst veldig skadelig!

Håper det var til nytte! Men en regel er jo at man ikke skal ta hensyn til at man kanskje er gravid, før man står med den positive testen i handa! Da kan man begynne å leve som gravid og ta hensyn til fosteret!

Lykke til!

annemede
27-09-2003, 21:21
Tror ikke de 14 dagene har så veldig mye å si, fosteret lever jo helt uavhengig av deg da.