PDA

Vis full versjon : 1 gang med pergo

shasi_23
25-09-2003, 19:50
Hei alle sammen, skal gå i gang om fire dager med dobbel dose pergo, har ikke el selv etter masse u.søkelser og dill, ingen årsak, ingenting galt, men el uteblir bare..er det noen som vet hva som skjer fra første tablett og videre...husker knapt hvordan jeg skal ta de..til hvilken tid kommer el?noen som vet?klem fra meg:):mervink:

Elinblu
26-09-2003, 09:35
Hei!

Jeg er ingen ekspert på dette, for jeg er bare inne i min første pergomåned selv. Vil likevel prøve å svare deg! Det vanligste er at man blir bedt om å ta de første tablettene enten på mensdag 3 eller 5. Kuren varer i fem dager. Det sies at eggløsningen ("EL") kan forventes 5-10 dager etter at siste tablett er tatt, men noen har fått den tidligere. Sjøl brukte jeg Persona eggløsningstester, og det viste seg at jeg fikk EL på dag 10 etter siste tablett. (Jeg startet kuren allerede på 2. mensdag).

Hvordan tablettene helt konkret virker, vet jeg dessverre ikke. De skal jo stimulere eggløsningen, og ofte fører pergoen til at de modnes flere egg enn ellers. Pergo gis både til damer som ikke har eggløsning og til damer som uansett får eggløsning av seg selv (slik som meg), i håp om bedre kvalitet på eggene. Jeg merket ingen bivirkninger mens jeg tok pillene (hadde bare enkel kur). Da EL nærmet seg, kjente jeg tydelige EL-smerter på begge sider av magen. Vanligvis kommer de på høyre og venstre side annenhver måned, så det virker som om tablettene hadde effekt. Håper de virker på deg også, slik at du får tilbake eggløsningen!

Hilsen Elinblu