PDA

Vis full versjon : hjelpe meg... hjelp hjelp.. (nervøst sammenbrudd..)

AvaAdore
30-10-2004, 12:41
Om 3 uker... 3 UKER.. det er bare...21 dager :angst: skal jeg og lillegutt sitte på flyet. Alle tingene skal være pakket ned eller solgt eller kastet.. :dåne:

Jeg hater flytting.. HATER!! :skremt:

:sinna:

Men det som er aller skumlest er at mannen reiser i morgen.. da drar han for å begynne å jobbe og for å finne leilighet..

Og det er laaaangt!!! men det er i seg selv ikke noe problem.. Nederland er en fin plass det, det er bare den FLYTTINGEN!!!!! :stikker:

Jeg hater flytting...

Og hvamed allt som må gjøres? Blir jeg kvitt alle møblene i tide? får jeg pakket allt? får jeg noen til å flytte inn når vi drar? kanskje vi bare skal liste oss ut og ikke legge igjen adresse? :liste: neeeeh....

Men hva med lillegutt?
Vil han lære språket fort og få masse venner og allt som hører med?

fysjameg det er stressende å flytte...

hey, hvordan selger man en bil?

dette kan bli interesannt...

Lillemy
30-10-2004, 12:43
Ønsker deg lykke til - det går nok helt sikkert bra.
Skal dere bo der lenge?

:kryss: for at dere vil trives ... Varm klem,

AvaAdore
30-10-2004, 12:45
Ønsker deg lykke til - det går nok helt sikkert bra.
Skal dere bo der lenge?

:kryss: for at dere vil trives ... Varm klem,
resten av livet er planen.. da slipper vi ihvertfall å flytte flere ganger:)

Lillemy
30-10-2004, 12:46
Oioi, spennende da ...
Syns dere er tøffe som gjør det, hvis dere ikke har familie eller noe der ?!
Du får holde kontakten med oss her inne likevel , da :nikker:

AvaAdore
30-10-2004, 12:49
Oioi, spennende da ...
Syns dere er tøffe som gjør det, hvis dere ikke har familie eller noe der ?!
Du får holde kontakten med oss her inne likevel , da :nikker:
Vell... Han har hele familien der nede. (jippi svigermor...............) og lillegutt er født der, og vi har bodd der før, så det er ikke SÅ ukjennt...

men jeg bare hater den flyttingen og pakkingen og allt det tullet...

men jeg elsker å ha nytt hus. gå å sette ting på plass...

og jeg har tenkt å benke meg her inne.. yep.. blir ikke kvitt meg så lett :skratte:

harmony
30-10-2004, 12:49
Hallo! Har flyttet syv ganger siste fem årene så jeg vet hva du mener med stress :jupp: har aldri flyttet til annet land da, men det hørtes jo spennende ut! Lykke til! Går sikkert greit med junior, barn lærer jo språk veldig fort!

Når det gjelder salg av ting er det jo mange måter å gjøre det på.... internett f.eks! Og det du ikke får solg har jeg erfart at det er mange loppemarked, fretex, brukthandler eller veldedige organisasjoner som gjerne henter! Eller du kan leie lagerplass hvis du ikke vil selge det.......

Lykke til! Vi hører vel fra deg hvordan det går? :klemme:

Finni
30-10-2004, 12:50
Hadde jeg bodd i nærheten skulle jeg kommet innom og hjulpet deg med pakkingen. Jeg har masse erfaring på området :stolt:

sett deg ned, tell til ti, og start med å tømme klesskapene for klær dere ikke bruker til daglig. Forstett inn i stuen/kjøkken og tøm skuffer og skap. Fra nå av bruker dere papptalerker ;)

Når du kommer så langt som til roteboden er du så lei at alt går i konteineren!

Lillegutt kommer til å lære språket fort, ikke bekymre deg for det.
Ellers er det ikke såååå langt til Nederland, har selv bodd i Benelux.

Lykke til :lykke:

Biler er lettest å selge dersom du gir oppdraget til en onkel....

Lillemy
30-10-2004, 12:51
Vell... Han har hele familien der nede. (jippi svigermor...............) og lillegutt er født der, og vi har bodd der før, så det er ikke SÅ ukjennt...

men jeg bare hater den flyttingen og pakkingen og allt det tullet...

men jeg elsker å ha nytt hus. gå å sette ting på plass...

og jeg har tenkt å benke meg her inne.. yep.. blir ikke kvitt meg så lett :skratte:
Ok, si fra før du reiser da :D

AvaAdore
30-10-2004, 12:52
Biler er lettest å selge dersom du gir oppdraget til en onkel....
Ja, han solgte den forrige bilen min:) meeeeeen denne må jeg nok ta meg av selv. Hele familien min liker IKKE at vi flytter... enda en grunn til nervøst sammenbrudd... men men....

Går det ann å kjøre opp til en bruktbil-butikk og si noe i retning av "hva får jeg?" :flau:

Regnbue
30-10-2004, 13:03
Vil bare ønske deg lykke til, og jeg håper du vil trives på den nye plassen!!! :klemme:

Tussi jenta
30-10-2004, 14:06
Vet ikke hvor ny bil du har, hvis den ikke er av det nyeste slaget, ville jeg lagt den ut for salg på finn.

Har selv lagt ut mange ting for salg på finn og alt har blitt solgt på noen dager. Til og med antikviteter.

Ellers lykke til med flytting, hater og flytte selv, men litt mer spesielt og flytte til utlandet.

AvaAdore
30-10-2004, 14:25
jeg har en subaru impreza -96 modell...

jeg er litt nervøs for å legge den ut på finn, for jeg vet ikke så mye om biler selv, og de som skal kjøpe spør jo masse spørsmål....:flau:

Nora ma
30-10-2004, 14:34
De fleste seriøse bruktbil butikker vil nok gi deg en grei pris. Snakk med en sånn, det gjør det jo litt enklere for deg.
Lykke til med flyttingen.

Så trist at familien ikke støtter deg med flyttingen, det ordner seg nok etterhvert.

Jeg syntes det høres kjempe spennende ut å flytte utenlands - så tøff du er! :klemme: :klemme: :klemme:

Méé
30-10-2004, 14:37
Lykke til med flytting og pakking. Føler med deg, har selv flyttet 8 ganger de siste 10 årene, inkl. utlandet. Skal love deg jeg har blitt flink til å kaste :nikker:

Hadde jeg vært deg, så ville jeg ha gått grundig igjennom ting og tang og vært kritisk til hva du skal ha med og hva du faktisk kan kaste, selge eller gi bort., og legg klær og ting i kaste- gibort- og selgehauger. Kjøkkenutstyr f.eks......der er det mye kjekt å ha, men man trenger kanskje ikke en vannkoker, te-koker osv. Vann kan kokes på gamle måten i en kjele....og så kan man heller kjøpe nytt der nede hvis savnet blir for stort. Det kan ofte blir dyrere å flytte på hvitevarer enn å selge gammelt og kjøpe nytt til ny bolig. Og tenkt den muligheten det blir til å fornye litt i klesskapet, møbler osv.:nikker:
Det viktigste er vel at lillegutt får en så myk overgang som mulig.....så ikke spar plass på flyttelasset ved å kaste hans leker .....

Jeg er kanskje litt rar....men jeg liker å flytte jeg.....men haaaater oppussingen av ny bolig. :sinna:

Og når det gjelder bil...ta den med til Nederland da vel? Dere trenger sikkert bil der nede også?

Skal :kryss: og ønsker dere masse :lykke: i nytt hjem. Vi her inne på SG er jo aldri langt unna :klemme:

Dizzy
30-10-2004, 15:50
Lykke til!! -Det høres kjempespennende ut! Familien min flytta ni ganger før jeg var 12 år, og har lovt meg selv at jeg ikke skal gjøre det samme. -Men en gang eller to tåler vel poden din!! Han er jo heldig, da - som får inn flere språk.

Når det gjelder bil - sjekk litt på nettet, så finner du sikkert i alle fall veiledende pris, så vet du någen lunde hva du kan forlange.

Spido
31-10-2004, 23:24
Lykke til med flyttinga! 20 dager er ikke så verst med tid, skal du se. Sett i gang med å bli kvitt de største og vanskeligste tingene først f.eks. på finn.no, gi til Fretex det du føler er OK nok, men som du kanskje ikke får solgt (eller ikke vilo bruke tid på), kast det som ikke er OK nok for Fretex. Få unna noen kasser om dagen med pakking, gjerne type sommerklær og sånt du ikke trenger nå. Lurt å kontakte et ordentlig bruktbilfirma. Auksjon er også en mulighet.

Dette ordner seg! :klemme:

venterpånr2
01-11-2004, 09:49
Lykke til med flyttingen!

Skjønner godt at du hater også flytte, ivertfall når du må gjøre det meste selv.
men dere får det sikkert fint der nede, og gutten deres kommer sikkert til å lære seg språket fort. Unger er veldig tilpassingsdyktige, det er verre med oss voksne...

Når det gjelder bilen deres ville jeg gått inn på finn.no, der er det muligheter for å legge ut bilen for salg med bilde.

Vi gjorde det, fikk okay pris for bilen også (bedre enn forventet egentlig..)
Ellers så ville jeg gitt vekk det du ikke vil ha til fretex, satt inn ei annonse i lokalavisa om at dere har møbler til salgs pga. flytting.

Lykke til, dere får det sikkert fint i Nederland. Og lykke til med bryllupet, det er den største dagen i deres liv (utenom det å få barn da...).

sommeryr
01-11-2004, 09:58
Hei

Ja flytting er ikke bare, bare...
Ønsker dere lykke til med flyttingen og et nytt hjem i Nederland, det må jo være litt moro å flytte til et annet land da?