Vis full versjon : Hva ønsker du deg til jul?
Tidl. bruker
31-10-2004, 22:11
Det nærmer seg jul - og jeg vet at dersom vi ikke får skrevet en fyldig ønskeliste ender vi opp med småblomstrete duker i rosa og mintgrønn, samt "morsomme" krushunder og blomstervaser som ikke matcher seg selv en gang :urk: .
Problemet er bare (og dette er egentlig ganske :kokko: å skrive) at vi har alt vi trenger. Og mere til. Slekta krever uansett sine ønsker. I fjor prøvde vi oss på "gi penger til en humanitær organisasjon". Siden vi er i det de kaller etableringsfasen ville de ikke høre snakk om slikt (sitat) "tull". Så vi trenger hjelp! Orginale ønsker, nyttige oppfinnelser vi ikke visste fantes, ting du/dere ønsker deg - kom med det.
Men: hadde det hjulpet ville det stått kun en ting på ønskelista mi i år: :magen:
Vi er og i den situasjonen at vi har det meste. De to siste årene har vi ønsket oss penger slik at vi kunne kjøpe en skikkelig ting - hadde noen stoler vi ville ha.
I år ønsker vi oss og penger - de er øremerket ferie. Vi har heldigvis familie som forstår dette.
Det nærmer seg jul - og jeg vet at dersom vi ikke får skrevet en fyldig ønskeliste ender vi opp med småblomstrete duker i rosa og mintgrønn, samt "morsomme" krushunder og blomstervaser som ikke matcher seg selv en gang :urk: .
Problemet er bare (og dette er egentlig ganske :kokko: å skrive) at vi har alt vi trenger. Og mere til. Slekta krever uansett sine ønsker. I fjor prøvde vi oss på "gi penger til en humanitær organisasjon". Siden vi er i det de kaller etableringsfasen ville de ikke høre snakk om slikt (sitat) "tull". Så vi trenger hjelp! Orginale ønsker, nyttige oppfinnelser vi ikke visste fantes, ting du/dere ønsker deg - kom med det.
Men: hadde det hjulpet ville det stått kun en ting på ønskelista mi i år: :magen:
Ja, finner du på noen ting eller får gode tips vil jeg gjerne vite! :nikker:
Skal holde øye med siden..... og kommer jeg på noe smart skal jeg sende inn! Har du noen hobbyer da? Ellers kan du ønske deg aroma-terapi eller hudpleie eller sånt skjemme-bort-seg-selv ting.....
SeptemberSol
31-10-2004, 22:25
Oi.. heldig dere er som har alt dere trenger (så kan du kanskje sette "gaver til veldedige formål (=SeptemberSol)" på ønskelista da:knegg: )
Her i gården er det utrolig mange ting på ønskelista, spesielt på vår felles ønskeliste. (F.eks. dobbeltdyne -inspirert av en tidligere diskusjon!)
I et snev av egoisme nevner jeg kun min personlige ønskeliste her, eller iallefall deler av den:
- parfyme
- Ulvang ullundertøy
- skifeller
- nye ski, skisko osv.
- hodelykt
- abonnement på KK
- gavekort på undertøy
- treningstøy evt. gavekort fra sportsbutikk
- 45l ryggsekk
- morgenkåpe
- bøker, CD'er, DVD'er
- Elisabeth Arden Eight Hour Cream
- spa/massasjetime...
- ... og jeg kunne holdt på i en evighet!
Starlight
31-10-2004, 22:29
Hvis dere spiser en del ris, anbefaler jeg på det sterkeste en riskoker hvis dere ikke har det.
Genialt, bare hell i vann og ris, skru på og den gjør seg selv uten å bli brent. Holder seg varm i 2 timer også.
Skjønner ikke lenger hvordan jeg klarte meg uten!!
Oj, jeg ønsker meg masse :hyper:
Men som du sier, man har det meste......etter vi giftet oss så mangler vi ikke noen ting av pyntegenstander og kjøkkensaker ihvertfall....desto bedre, jeg kan ønske meg ting til baaaare meg :woohoo: .
Jeg ønsker meg :
Spa behandling (samme om det er massage eller ansiktsbehandling...deilig blir det uansett )
Parfyme, kremer og hudpleie produkter i litt dyre merker......
Abonement på Nemi, illustrert vitenskap, Det nye o.l
Cd`r - musikk er alltid supert
Middag for to for meg og min kjære, eller sammen med den som gir gaven (kjempe kos, har fått det flere ganger)
Dvd`r - til kalde vinter-kvelder.
Gavekort på IKEA, kjempebra, man trenger alltids noe fra IKEA....
Vin
Dusjforheng som matcher badet
Dette var noe fra min ønskeliste...:flau:
Men uansett så blir jeg som regel glad for gaver, om det er noe jeg ønsker meg eller ikke :nikker:
Jul er gøy :dubidua:
Fryktelig vanskelig, enig i det. Både mamma og svigermor har begynt å spørre hva vi ønsker oss. Mamma synes vi bør velge oss et porselensservise, så hun kan begynne å kjøpe det til oss. Da slipper jo jeg å finne ut ting jeg ønsker meg hver gang...
Føler at jeg har det meste, men noe må man jo komme på, så man slipper før nevnte duker og rare pynteting...
- Parfymen min kan jeg jo ønske meg
- Brødrister
- Bøker
- Riskoker (bra tips!)
- Pizzaovn (bordvariant)
- X-box-spill
- PC-Spill
- DVD'er
- cd'er
- Penger til kunst
- Penger til digitalkameraet jeg har lyst på
- Bokskap
- Spisestuestoler
- Sofabord
Lykkeliten
31-10-2004, 23:39
*En ny rompe
*Ulvang sokker
*En ny jobb
*Mer av serviset "New Wave"
*Ny sofa med sjesalong
*Masse fra Black Design
*Klær
*Vintersko
*En valp (men da vil nok Doodles flytte ut..)
*Øredobler
*Forlovelsesring
*En ny rompe
Ja, søren den glemte jeg å ta med på lista mi.......:knegg:
(sammen med nye lår, ny mage og en stor dose kondisjon.......)
*En ny rompe
Den som er så fiin (les: avataren) *fniiis* :lol:
*Forlovelsesring
:ropert: DOODLES!! *hint* *hint*
Det er sikkert mye vi trenger, men jeg føler også for å være litt egoistisk her, så jeg setter kun opp min ønskeliste:
* Ulvang ullundertøy
* Ulvang ullsokker
* Kul skijakke
* Kul skibukse
* Nye skisko, kobinert telemark
* :baby: i magen
* Ny deilig parfyme
* Ny tøff dun jakke
* Calvin Clein dogneri bukse
* Kule sko
Har sett mange av ønskene mine, jeg, men desverre er prisen på dem ikke helt realistisk med det vi har å rutte med... Må nok finne meg et par billigere alternativer..:sukk:
Men så kommer de vanvittige ønskene:
*Ny sofagruppe
*Ny sofa v/TV
*37" flatkjerm på vegg
*tilhørende glasshyller til video++
*dusj hjørne på badet nede
:flau: :sukk: :flau: - dette er det jeg skal prøve å spare til... men kanskje lotto nissen er snill med meg i år???
venterpånr2
01-11-2004, 10:13
Samler dere på noe slags servise da? Vi brukte også å få ting vi ikke trengte til jul, helt til jeg fant et servise (dyrt var det også...) som jeg ønsket meg. Mannen min skjønner ikke hva vi skal med serviset, og da lurte jeg på om han ville ha flere rosa duker eller lysestaker (da ble det stilt da :D ).
Eller hva med også få søsken og foreldre til å gi dere penger? Det kan høres kjedelig ut, men fortell dem at dere har alt dere trenger, og har lyst til også ha dere ei langhelg ilag en eller annen plass. Og siden det koster tja...6000 forventer dere ikke å få en tur betalt med noen da. Men dere har da fått en tur med alle sammen..
Når faren min ble 50 år spleiset vi alle søskene på turen hans slik at han og kona (hun er ikke min mor) kunne komme seg til syden, og det var bursdagspresangen hans (han visste ikke om dette da).
Hva med at dere sier til søsken og sånn at dere vil gjerne at noen kommer også vasker hos dere hver 2.uke i 2 måneder. DET er jo en fin julepresang, og for de som skal gi dette koster det bare littegranne svette og strev.
En kan no få :hodepine: av hele jula da..ivertfall presangene.
Lykke til med ønskelista, håper du har fått noen gode tips her inne.
Jeg ønsker meg snille barn. Gjerne et par sykker. :nikker:
Mandarin
01-11-2004, 10:28
Jeg ønsker meg en ting, og det er at spiren som er i magen min nå fortsatt bor der til jul :kryss: ....
Supermamma
01-11-2004, 10:28
Oi.. heldig dere er som har alt dere trenger (så kan du kanskje sette "gaver til veldedige formål (=SeptemberSol)" på ønskelista da:knegg: )
Her i gården er det utrolig mange ting på ønskelista, spesielt på vår felles ønskeliste. (F.eks. dobbeltdyne -inspirert av en tidligere diskusjon!)
I et snev av egoisme nevner jeg kun min personlige ønskeliste her, eller iallefall deler av den:
- parfyme
- Ulvang ullundertøy
- skifeller
- nye ski, skisko osv.
- hodelykt
- abonnement på KK
- gavekort på undertøy
- treningstøy evt. gavekort fra sportsbutikk
- 45l ryggsekk
- morgenkåpe
- bøker, CD'er, DVD'er
- Elisabeth Arden Eight Hour Cream
- spa/massasjetime...
- ... og jeg kunne holdt på i en evighet!
Signerer dette her jeg!! Siden jeg nå skal flytte til finnmark er det mye på denne lista som hadde passet meg bra.....
Men siden jeg får to lenestoler, ny sjenk, lamper, hyller, kjøkkengruppe, og gulvteppe
+
Ett flott hus å ha alt sammen i, så har jeg sagt til "superpappaen" at jeg ikke trenger noe mer. Hans respons til det var at siden jeg er meg og han elsker meg så høyt må jeg få ett eller annet likevel:flau: .
Gjett om jeg er bra forelska nå da!!!! hehe
sommeryr
01-11-2004, 10:32
Hvis dere spiser en del ris, anbefaler jeg på det sterkeste en riskoker hvis dere ikke har det.
Genialt, bare hell i vann og ris, skru på og den gjør seg selv uten å bli brent. Holder seg varm i 2 timer også.
Skjønner ikke lenger hvordan jeg klarte meg uten!!
Riskoker hørtes smart ut ja!
Elektrisk varmepute ( god å bruke på vinteren) fikk jeg en jul, og den brukes MYE!
Ellers har jeg vel ikke så mange ideer....pleier å ha problemer med å vite hva jeg ønsker meg, men etter jul kommer jeg på mange ting jeg skulle hatt!
Ps Dolci!
Hvor får du tak i Calvin Clein dongribukse?
Har vært i alle butikkene i Bogstadveien, men ingen har det lenger......
:flau: Takker for hjelp!
:hviske: Maia: Har Doodles tatt noen av hintene nå? :blunk:
Jeg ønsker meg egentlig også fint lite, men en langhelg med :bryn: står høyt på llisten.. Jeg ønsker meg jo også alltid gavekort på bøker, cder, klær o.l.
Egentlig har jeg alt jeg kan ønske meg (bortsett fra positiv test :mumle:)
Lykkeliten
01-11-2004, 12:59
:hviske: Maia: Har Doodles tatt noen av hintene nå? :blunk:
Tror ikke han har vært innom enda nei.. :uff:
Så forresten Robinson i går hvor han ene endelig fridde etter en måned på en øde øy med en gjeng raringer.
Hintet til Doodles om at kanskje jeg måtte sende ham avgårde til en øde øy for at han skulle få ut fingeren.
Vel..den traff meg rett i trynet "Ja!" sa han!! :dåne:
Når det gikk opp for han hva han hadde sagt ble han litt redd ja.. Prøvde fortvilet å gi meg et kyss - men ertende sa jeg at han visste hva svaret nå ville bli om han noengang skulle spørre!! :mumle:
Til og med moren hans mener vi må få giftet oss nå i tilfelle adopsjon.
Vi er ganske gode på å spleise halve familien på store, ordentlige ting. Særlig til mannen min, for da kan jo jeg administrere den surrete slekta hans! :uff:
Ellers er det jo greit å ha et servise å spare på, jeg er på jakt etter et penservise vi kan begynne å ønske oss. :)
Aha, nå skjønner jeg hvorfor mamma bestandig er så snar til å dra frem den katalogen med Hardanger-bestikk når vi er hjemme!!
Tror jeg også skal putte riskoker på ønskelisten min...
Ellers så blir det:
Forlovelsesring, kan jo alltids håpe at han tar til vettet snart. (både verpesjuk og giftesjuk!! Stakkars mannen min...:skratte: )
Smykker
gryter med teflonbelegg
tilbehør til kjøkkenmaskinen min
turutstyr/ fiskeutstyr
eget hus
ordentlig jobb til mannen min
bodyshop ting!!
:baby: i magen
tror det var de viktigste, ellers så er det mye som er nevnt tidligere
Jeg ønsker meg regelmessige sykluser jeg...
Og et frieri, ja.. :nikker: (æsj at aldri bettymannen er her inne for å se da..)
Penger, så vi kan få råd til prøverør i Finland!
Ønsker meg bare en baby i magen...
og hardangerbestikk (Anita)
joggebukse
black design ting,
osv..
Baby_Angel
01-11-2004, 22:11
Ønsker meg ikkje så mykje eg, men finner da mange gode råd her inne da:nikker:
:baby: i magen, blir test dag rundt 24 desember:kryss:
Lang weekend
Smykker
Klær
Black-Desing
Ting til huset
Penger
Mp3 spiller
++ masse mer
:ropert: Snart Gravid nissen??? Er du her??:flau:
:skratte:
:dikter:" Kjære snille :nissefar: "
"Jeg vet at du har masse å gjøre oppe på Nordpolen, så jeg skal ikke be deg om så veldig masse.
Jeg har egentlig det jeg trenger i livet mitt, en flott familie og snille dyr, men ett ønske har jeg likevel til deg;
Det er å kunne få tilbringe resten av livet mitt sammen med mumfie:bryn: , og at vi får flotte barn.
Håper du får masse grøt til jul og en koselig jul sammen med nissemor.
:klemmer: fra mumfie"
anne karin
02-11-2004, 18:12
:fnise: Dere altså!...
Jeg ønsker meg en Quick Kutz ( Scrapbook- greie)
Parfymer
jerngryte
noe greier til serviset mitt... ehmm... vårt....
Stekset i hardangerbestikket
flere sølvgafler
Aromaterapi
Lyst til å beg. å samle på juleserviset til Willary and Bosch..... (eller åssen i huleste sdet skrives)
:baby: Seff...
Ny tv. kanne
Ehmm..... Ja....
[QUOTE=anne karin] Lyst til å beg. å samle på juleserviset til Willary and Bosch..... (eller åssen i huleste sdet skrives)
QUOTE]
Måtte løpe og hente en tallerken for å se hvordan det skrives: Villeroy & Boch var det visst... :blunke: Jeg samler nemlig på Cellini fra den nevnte leverandør. Vi fikk en del til bryllupet vårt i fjor, men jeg ønsker meg flere deler til jul.
Ellers så har Eva Trio (tror jeg) kommet med en sånn urteplante-potte som visstnok skal holde liv i urteplantene litt lenger enn et døgn. Høres genialt ut synes jeg. :nikker:
Det var de materielle ønskene, ellers så slutter jeg meg til Mandarins ønske om at spiren i magen min fortsatt bor der til jul.:kryss: Det er selvfølgelig det viktigste av alt akkurat nå.
Jeg fant ut no mer da ...... :hyper:
Alle sesongene med "friends" på dvd
Og alle sesongene med "sex og singelliv" på dvd!
Ja, det ønsker jeg meg absolutt! :woohoo:
Jeg er på leit etter et servise å samle på, men har ikke helt greie på dette.
Mamma sa jeg måtte leite meg ut et som jeg likte, slik at dem kan kjøpe av litt og litt til Jul og bursdag. Men hva liker jeg??? Liker litt gammeldags stil, noen som vet hva jeg bør se etter da?
Min milde ønskeliste:
Mer av hardangerbestikket Anita (har til nesten 10 personer, og har aldri brukt det :flau: )
Lamper
Gryter
Duker
Opptikk til kameraet mitt og et større minnekort
Gammle pyntesaker (elsker antikk)
Brettspill
Bamser
Sengeteppe
Tepper
Nisser eller julepynt
Et nytt kose pledd, kattene arva det gammle
Gavekort av alle slag
+ masse masse mer
Drømmelista:
Ny seng (Den hvite "antikk" senga som dem har på Møbelringen) :jupp:
++nattbordene, speilet og komoden.
Sengetrekk til dobbeldyna + laken
Ny sofa
Gulvteppe til stue og spisestue
Nytt spisebord og stoler
Nye gardiner til hele huset
En Singapura pus eller en schæfer valp
For å komme i julestemning
http://www.cabaretdiosa.com/Mp3_Folder/mp3list.html
http://www.the-aborigine.com/aboriginal%20xmas/aboxmas.html
http://www.shadric.com/christmas_album_is_coming.htm
Helene Harefrøken
04-11-2004, 11:09
Her var det mange gode ønsker, fikk inspirasjon til å skrive en ønskeliste. Nå blir sikkert de andre som har tenkt til å kjøpe gaver til meg/oss glade for jeg pleier aldri å vite hva jeg ønsker meg når det plutselig er jul. Her er min ønske liste da ganske inspirert av mange her :
"1001 filmer du må se før du dør" boka
Vanlige gensere, det er jo nesten håpløst å finne(har nok trange topper!)
Varme hansker
Dobbeltdyne
Undertøy
Bøker
Riskoker
Friends på DVD
Spisestuestoler
Øredobber
Vinter jakke
Tv kanne
Duker til spisestue - og stuebordet ikke rosa og mintgrønne
Julepynt (syntes det er så koselig å pynte til jul)
Trivial Pursuit
Teppe til å ha under stuebordet
Penger til stuegardiner
Datakabel til tlf'en min
Oi den blei lang :fnise:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.