PDA

Vis full versjon : svar på clearblue klage

rosen
04-08-2003, 10:44
Skrev inn her tidligere at jeg skulle ringe å klage på clerarblue testene. Jeg har tatt flere som har hatt disse irriterende "peace" tegnene. Altså at det blir strek i kontrollvinduet, - strek i test vinduet, med et <tegn over den vannrette.
Skrev en mail til clearblue og her skal dere få se svaret.
Det er sikkert mange av dere som har hatt lignende problemer, så nå får dere hvertfall vite at peace tegn er et negativt reslultat:(
Synes jeg fikk et positivt og seriøst svar:

Hei

Takk for Ditt mejl vedrørende Clearblue Graviditetstester med "peace"-tegn. Det var leit å høre om Dine problem og vi beklager den ulejlighet det intrefffede har medført.

Et test er korrekt utført hvis det vises en strek i Sluttvinduet inne 10 minutter og ser ut som på billedet i bruksanvisningen. utfra hva Du skriver, tester Du også på helt korrekt måte. I tillegg til minustegnet (-) i Resultatvinduet, har Du også fått et "peace"-tegn.

De "peace"-tegn Du har sett er den måten en del tester løper på. Vi vil forsikre Deg om at disse strek ikke påvirker resultatet, men vi forstår at det kan ha årsaket missforstand ved avlesing av resultatet og vi sender våre oppriktige unskyldninger for dette.

Vår Kvalitetskontroll-avdelning er bevisst om fenomenet med "peace"-tegn, og har vedtatt forholdsregler for å eliminere dette.

Testet har gått igjennom omfattende prøver, både interne såvel som externe. "Peace"-tegnene kunne også observeres ved de interne prøvene, men forekomsten var ekstremt lav og kompromitterte ikke testresultatene. I tillegg til dette, inkom det ingen rapporter om dette fenomen ved de externe prøvene.

Vi har forståelse for at Din tiltro til vår produkt har svekkets, men vi vil ennå en gang forsikre Deg om at testresultatene kan avleses uansett nærvær av et "peace"-tegn.

Vi vil takke for at Du har gjort oss oppmerksomme i denne saken, og sender Deg to Clearblue Graviditetstest med posten idag. Tilbakemelding fra våre kunder er meget verdifult og alltid velkommet. På alle mulige måter kommer vi å forbedre våre produkter, den service vi står til tjeneste med eller den måten vi kommuniserer med.

Dersom Du har fler spørsmål om produktene våre, er Du velkommen å skrive igjen eller ringe til vår Produktrådgivning på 810 00 300 eller +46 - 46 13 55 00.

Med vennlig hilsen
Unipath Scandinavia AB

Villevilde
04-08-2003, 10:53
Kjekt å få ett svar på hvorfor testene ser så rare ut. Er jo mange som har opplevd det samme. Kjempeflott at du legger ut svaret her :applaus:
Synes de har svart deg grundig, veldig bra.

Camilla
04-08-2003, 11:08
Hvorhen sendte du mail?til hvilken adr?

rosen
04-08-2003, 11:48
Sendte mail til support adressa jeg fant på unipath sin side.

unipath.no@unipath.com

Camilla
04-08-2003, 11:54
takk:)

Mina
04-08-2003, 13:11
Det var jo rimelig bra service, og et seriøst svar. Ikke verst!

:thumbs:

thine
04-08-2003, 23:46
Skal iallfall huske å klage hvis jeg merker noe rart :)
Så får man gratis tester. Ofte tenker man jo bare æsj og kjøper en ny.

rosen
05-08-2003, 00:13
Skal iallfall huske å klage hvis jeg merker noe rart :)
Så får man gratis tester. Ofte tenker man jo bare æsj og kjøper en ny.

Tror også du får ny test om du går tilbake til apoteket. Problemet mitt var at alle strekene i testvinduet ble borte etter en stund, så jeg hadde ikke "bevis" på at de viste feil.

Skal i allefall "kose" meg med testene jeg får tilbake.....;0)

Inka
05-08-2003, 09:11
Kjempeflott tilbakemelding fra CB. Det er jo litt betryggende å vite at de tar oss på alvor da! :)

Jeg tenkte likevel jeg skulle dele min erfaring med de nye CB'ene med dere. I mai hadde jeg en veldig tidlig SA. Da opplevde jeg komplikasjoner som gjorde at hcg aldri forsvant helt ut av kroppen min. Av den grunn ble det MYE testing av den nye CB'en. Det jeg fant ut var at når jeg holdt testen for lenge i strålen fikk jeg dette peace tegnet (man får det med pos resultat og altså...) Når jeg tisset på pinnen til jeg så at urinen så vidt dukka opp i testvinduet og fjernet testen så opplevde jeg aldri at det kom, men fikk et pos res likevel. Jeg hadde aldri mer en 70 i hcg og det er lite. De nye CB'ene er derfor svært sensitive.

Håper dette kan hejlpe dere i videre testing, og at det kommer positivt resultat til dere alle!! :) :) :) :)

rosen
05-08-2003, 11:30
. Det jeg fant ut var at når jeg holdt testen for lenge i strålen fikk jeg dette peace tegnet (man får det med pos resultat og altså...) Når jeg tisset på pinnen til jeg så at urinen så vidt dukka opp i testvinduet og fjernet testen så opplevde jeg aldri at det kom, men fikk et pos res likevel.

:)

Som jeg skrev i klagen til unipath var urinen samlet opp i en beholder, slik at den fikk riktig mengde urin på seg. For jeg hadde lest mye her på SG om at det var et problem å tisse for mye på pinnen.
Selskapet hadde som de skrev også observert dette, selv om de utførte testen riktig.

Så jeg kommer til å bruke uringlass neste gang jeg skal teste også. Det er jo selvfølgelig dumt at det må være sånn, for det er jo myyye lettere å bare tisse på pinnen;o)

Tante pose
05-08-2003, 15:00
Hei!

Vil bare berømme deg og CB-folkene for tilbakemeldingen :klapp:

Regner med at de er opptatt av at vi som kunder skal ha tiltro til deres produkter. Jeg vet ikke, men tipper at de idag har rimelig stor markedsandel av salget på disse testene.

Har ikke testet med den nye CB selv så jeg har så langt ingen erfaringer med den.

Tante Pose

Mother
06-08-2003, 22:46
Bra at en leverandør opptrer profesjonelt! De har jo alt å vinne på å håndtere saken på denne måten. Skulle ønske alle som driver med service "oppdaget" det!

Fint at CB ordnet opp, det er god reklame.