Vis full versjon : Julekort
anne karin
02-11-2004, 18:33
Hei dere!
Hvordan ligger det ann med julekortlaginga da?....
Kjøper dere ferdige kort? Lager selv? Eller sender dere ikke kort?
Selv er jeg svært skuffet over meg selv fordi jeg ennå ikke har laget ETT eneste julekort enda!....
Skal forresten ha et aller så lite julekort- verksted i scrappe- butikken jeg jobber litt i av og til! Har bedt et par venninner, men har egentlig plass til to til visst noen ønsker å komme! :???: Det blir en søndag, men vet ikke helt når. Muligens først kommende. Man tar med seg det man har fra før og evt bilder man ønsker å sette inn i kortene.
Jeg gidder ikke ha noe kasse denne dagen så minibankkort må medbringes om du ønsker å kjøpe noe for produksjonen!...
Anne Karin:lykke:
Stemte at jeg lager de selv. Er ikke så veldig flink, men de er hjemmelaget og ikke kjøpt.
Kjøper ferdige, bruker de doble så jeg får skrevet litt mere enn bare god jul og godt nyttår.
Gleder meg til jul!
Gleder meg til jul!
Gleder meg til jul!
Gleder meg til jul!
Gleder meg til jul!
Gleder meg til jul!
Gleder meg til jul!
Gleder meg til jul!
Jaja, er vel mest glad i førjulstida, men det er bra koselig å begynne å ordne litt i starten av desember, se på julepynten, sitte på kafe, gløgg, julekalender, pakker, forventninger, julekaker....
hmmmmmm, er klar jeg!!
Jeg lager ikke julekort jeg...:flau:
(men det er aldri for sent å starte)
Fant ikke noe alternativ som passet jeg. Jeg sender julekort noen år, men det er altså ingen selvfølge. Har til nå kjøpt de kortene jeg har sendt.
Ja, jeg sender julekort. Har tidligere kjøpt julekortene fordi jeg sender til så himla mange (mellom 30-40), men siden jeg har tenkt å korte ned lista litt i år tenkte jeg at jeg skulle (prøve å) lage dem selv. Hvilket minner meg på at jeg må spørre venninna mi om vi skal sette av en kveld til julekortlaging også :blunke:
anne karin
02-11-2004, 21:17
Ja, jeg sender julekort. Har tidligere kjøpt julekortene fordi jeg sender til så himla mange (mellom 30-40), men siden jeg har tenkt å korte ned lista litt i år tenkte jeg at jeg skulle (prøve å) lage dem selv. Hvilket minner meg på at jeg må spørre venninna mi om vi skal sette av en kveld til julekortlaging også :blunke:
Hehe... 30 og 40 bare Teeny?... Prøv da å sett deg ned med rundt 60 julekort!!! Jepp.. Du skjønner at jeg har nær 52 søskenbarn og det er veldig mange av de som jeg sender julekort til!.... Vet det ikke er nødvendig da, men....
student31
02-11-2004, 21:24
Ser at julen nærmer seg, ja... :knegg:
Her sender vi kort og bilde av barna fast hver jul. Har lenge tenkt på å skrive et felles julebrev til alle hvert år, men får aldri gjort det:flau: Lettere med et lite kort...
snartmintur?
02-11-2004, 21:53
sender ikke julekort jeg.....:flau:
kommer sikkert til å gjøre det hvis vi får barn, for det er sååå koselig med sånne bilde-julekort!:nikker:
Veslemøy
02-11-2004, 22:17
Kjøper julekort jeg..
Tenkte på å lage kortene selv, men har ikke helt bestemt meg ennå..
Må jo lage 40 kort da..
Men jul er kos, så jeg gleder meg veldig.. :nikker:
Jeg lager kort sammen med lille Lotte, det er en koselig tradisjon.
Vi koser oss med å lage de, og tror ihvertfall at de fleste som får julekortene synes det er moro med hjemmelagede kort.
Ihvertfall lottes tolkning av : " snømann som smelter", "nisse med glitterskjegg" og "rosa julekatt med nissejulekrone...." :snill:
Jeg må vel svare "Ja. selvfølgelig", men med det mener jeg at jeg har planer om å skrive julebrev og sende enten på mail eller trykke opp på røde ark og sende i posten. Kjenner jeg meg selv rett blir det på mail... Det er ganske vanlig både blandt slekt og venner å skrive slike brev der man forteller om året som har gått.
Jeg leverer bilde til fotoforretningen, men har doble slik at jeg skriver endel, skal levere inn bilde på mandag, regner med å få kortene 3 dager etter slik at jeg kan begynne - er bare 65 stk
Her lager vi julekort og julebrev selv. Julekortene er ungen med å lager, vi maler, klipper, limer og de blir så flott!!
Julebrevene lager jeg på pc'en med masse bilder. Det blir fort 40-50 stk. alt i alt, så julekortene er til den nærmeste familie, mens julebrevene er til alle de andre.. :nikker:
Lagde julekort selv i fjor, men tror ikke jeg kom lenger enn til 4 før jeg ga meg. En ting er å lage dem, noe helt annet er å skrive på dem. De fleste som får julekort av meg, får dem etter jul :rødme: Godt vi har liten familie. Ikke så mange som blir fornærmet.
Jeg pleier å lage julekortene, men tror ikke jeg hadde maktet det hvis jeg skulle lage 60 stk!! I år blir det bilde av hele familien som pryder julekortene, fant et fint bilde av oss som ble tatt i fjor jul, med nisseluer og greier. Jeg gleder meg masse til førjulstiden, den er så kooooselig :nikker:
Bestiller ferdige julekort med bilde av mini. Pleier å lage bursdagskort og sånt selv.
Jeg lager julekort selv. Koselig førjuls-syssel det! :)
Her varierer det fra år til år - kommer litt an på hvor mye tid vi har i desember! :blunk:
I fjor ble det til at vi sendte rundt et bilde av ungene som vi limte på en papp-plate, så de var jo strengt tatt hjemmelagede... :flau:
Synes det var en veldig god idé at ungene selv tegner motivene, Rumle, så den tradisjonen rapper vi nok!
:klemmer:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.