PDA

Vis full versjon : Når har dere tenkt å starte prøvingen?

Firkløver
02-11-2004, 22:31
Dersom det fortsatt er aktuelt når vi kommer så langt blir det nok i april/mai. Har tenkt litt på januar også, men det blir litt tidlig både med tanke på helsen/kroppen min og usikkerheten rundt jobbsituasjonen min. Så til våren en gang...

Dere da?

Dollie
02-11-2004, 23:16
Vi tenker juli - romantiske kvelder på hytten osv.....:utesex: .
;)
Jeg ser for meg at det hadde vært koslig med et vårbarn, selv om det bare er dumt å prøve å planlegge. Men det hadde vært koslig!
Det kan hende det blir før, men ikke før april.
Det virker lenge til, men ukene går fort og plutselig er det påske (og jeg får sikkert hetta etterhvert tenker jeg :gal: ).

emin
03-11-2004, 13:41
Sen sommer/tidlig høst neste år, hvis mannen greier å bestemme seg og vi rekker å få nytt sted å bo. Skulle det klaffe like kjapt som sist (første pp) så vil vi få et sommerbarn, og det passer best i forhold til eksamenene mine. Nå høres jeg ut som det bare er å bestille barn til et bestemt tidspunkt, men det er jo lov å håpe. :flau:

*kattungen*
05-11-2004, 20:20
hej!
fant endelig (!) dette forumet hvor jeg hører hjemme!!
jeg får vite i april om jeg får fast jobb eller ikke, så jeg trur ikke vi tør og prøve før det.... :jupp:
:bryllup: oss i juli, og slekt og venner har allerede begynt og mase :nikker:
hihi!

håper at det lykkes for alle her :kryss: :lykke:

klem :klemme:

Sessa
05-11-2004, 20:54
Vi starter prøvingen i april :nikker: Har nettopp fått fjernet spiralen min, så a er det bare å :kryss: for at kroppen kommer i lage igjen!

maya80
11-11-2004, 18:25
Håper på mellom april-juni engang prøver å få meg jobb ( fast) å skal ta av meg en del kilo før jeg blir gravid

Helene Harefrøken
12-11-2004, 09:25
Vi skal også begynne å prøve i april - juni for :bryn: vil vente til da. Men er litt usikker på om han da kommer til å si at vi må vente til neste år igjen da... han kan jo prøve :D , jeg tenker jo nesten ikke på noe annet :uff:

PoohMa
12-11-2004, 10:03
Håper på iløpet av neste år...Spørs litt om når vi/en av oss får seg jobb, hvor det er osv...Vi får se hva fremtiden bringer! :)
Men gjerne fra 1 januar for min del... :nikker: Eller i morgen...
Snakket i går litt om det at vi faktisk snart skal ut i arbeidslivet snart, og da sa min kjære 'ja' etter at jeg hadde kommentert at det går ann å få barn når vi får oss jobb...Og det er jo et godt tegn!!! :D
Han er jo bare så fornuftig den mannen...hehe...og godt er det!

Baluba
13-11-2004, 01:10
Hvis jeg i det hele tatt får :bryn: med på moroa, så er jeg kjempeklar for et vårbarn! Så juli/august ville vært midt i blinken. Hvis jeg klarer å være så tålmodig da, er ikke kjent for å ha veldig mye av akkurat den egenskapen!

Mosse82
13-11-2004, 01:16
Vil gjerne ha et vårbarn jeg når den tid kommer... men vet jo at sånt ikke går ann å planlegges... :sukk: Om jeg får jobb snart, så tenker jeg vi er i gang om noen år ... (dumme MIKE)

Firkløver
16-11-2004, 11:45
Dette blir spennende! Ser ut til at de fleste enten satser på april-juni eller juli-august? Mens noen kanskje bruker nyttårsrakettene som startskudd... :skratte:

Det skal bli moro å se hva som skjer når med hvem!

emin
16-11-2004, 14:23
Det skal bli moro å se hva som skjer når med hvem!

Ja, det blir kjempespennende! Skal følge nøye med. :nikker:

Måne
16-11-2004, 15:23
Jeg har bare en pauseperiode igjen, så braker det løs igjen her i gården. Ca fra midten av desember, mao..... Og da SKAL det gå fort. Emin, kan ikke du sende noen 1. pp-vibber i min retning?? :klemme:

emin
16-11-2004, 17:22
Lykke lykke til! :kryss: :lykke: :sex1: :Positiv:

annengangsmor
07-12-2004, 10:51
Vi blir nok til å prøve i januar-05.Har lyst egentlig å vente til mai og føde i feb/mars 06 men det er jo så fordømt lenge til.Kjedelig å bare tørr-trene også:flau:

Beinet
07-12-2004, 16:08
Blir her lengst jeg da :sukk:
Men overlever vel :blafre:
Prøvinga starter vel ikke før om ca 2 1/2-3år :farvel: lenge til de men tiden går fort nok den :Puh:

Sessa
07-12-2004, 17:01
Vi blir nok til å prøve i januar-05.Har lyst egentlig å vente til mai og føde i feb/mars 06 men det er jo så fordømt lenge til.Kjedelig å bare tørr-trene også:flau:Signerer! :blunke:

Spido
07-12-2004, 19:16
Har prøvetid i jobben fram til 30.april, så da kaster vi nok p-ringen fra mai av...

Nefertiti
14-12-2004, 23:36
Jeg håper at vi kan begynne prøvingen på vårparten engang, ca april-juni kanskje? Hvis det klaffer fort så vil jeg gå gravid på samme tidspunkt på året som forrige gang og det hadde passet meg ypperlig, og da blir det nesten akkurat 3 års forskjell på nr 1 og nr 2. Men først vil vi på plass i nytt hus :)

Mosse82
15-12-2004, 15:34
Prøvinga starter vel ikke før om ca 2 1/2-3år :farvel: lenge til de men tiden går fort nok den :Puh:
Tror ikke du blir alene nei... har selv en MIKE, og han har ikke tenkt tanken engang når det gjelder det temaet... så blir vel her sammen med deg tenker jeg ;)

emin
19-12-2004, 21:04
Tror ikke du blir alene nei... har selv en MIKE, og han har ikke tenkt tanken engang når det gjelder det temaet... så blir vel her sammen med deg tenker jeg ;)

Jeg blir vel gjerne campende i samme båt som dere, jeg også. :p

Tidl. bruker
25-12-2004, 20:20
hadde tenkt til sommeren en gang. først se om vi finner et hus vi vil ha. og så at ungen kommer til verden etter at jeg har tatt eksamen mai 2006...helst sånn. og at ungen kommer til verden etter at turbo blir tre. eller rundt der. han er født i mai.
vil ha en mai/juni baby egentlig...

her står det ikke på om mann vil ha unge. men om jeg tør å bli gravid igjen.
og at jeg helst har noe inntekt mens jeg er hjemme da. så enten blir det sånn stipend greiier fra lånekassen eller så blir det ikke før jeg har fårr jobb. og da kan jo turbo være både 4 og 5 år... *pesimist* hehe

cormatic
05-01-2005, 01:53
Da vi vil prøve å få ca 3 års aldersforskjell på barna, starter vi nok prøvingen til sommern en gang.

Sita
11-01-2005, 21:01
Opprinnelig plan var vel å vente til juni-juli. Men så er jeg utålmodig, og siden man ikke kan planlegge sånn nøyaktig, og vi ikke har lyst til å ta helt av (særlig at jeg ikke kommer til å gjøre det, samme hva jeg sier) så har vi funnet ut at bare det blir over nyttår, er det ikke så viktig. Så da starter vi vel rolig på vårparten, og ser hvordan det går..

Noba
11-01-2005, 21:25
Vi starter s¨å snart jeg har klart å gå ned nok i vekt. Trenger nok mye av dette året her, i alle fall til utpå høsten, men har *god* følelse på at det blir en liten spire på vei innen 2005 er omme :)

Tossi
11-01-2005, 22:20
Håper i utgangspunktet på å komme igang med prøvinga i april/mai, sånn at et lite mirakel :hjerter: kan komme til verden i begynnelsen av 2006.

Har dog en mistanke om at jeg ikke kommer til å få igjen tanta før jeg har sluttet helt med amminga, og selv etter ammeslutt kan det kanskje ta litt tid. Dersom poden ønsker det skal han få pupp helt til jeg må tilbake til arbeid (mai), så det kan dessverre hende at prøvestarten blir litt forskjøvet :mumle:. Er veldig viktig for meg å ha noenlunde kontroll på syklusen før vi begynner å prøve, med min forhistorie makter jeg ikke en 'måfå-termin' hvor faren for å måtte gå over reell termin er overhengende :niks:...

Håper sånn at kroppen kommer seg i gjenge til våren, er skikkelig utålmodig allerede :himle:...

Tidl. bruker
11-01-2005, 22:30
Vi har pause frem til mars, men pga syklusen min så blir det vel april før EL er på plass. Klarer nesten ikke å vente... :hyper:

Lurendreier
12-01-2005, 12:35
Vi starter prøvingen i april! Jeg er veldig spent på hvor lang tid det vil ta å treffe EL, ettersom jeg pendler og vi kun sees i helgene... Men L-mannen er meeeeget innstilt på å time pendlingen etter personaen :kidoki:

Lilja
14-01-2005, 12:56
Vi har bare blitt enige om at vi bør prøve på en 2006-fødsel.

Vår førstefødte ble laget i april, og kom i januar, så det er nok ikke sjans å få med Liljamannen før til påske. Jeg ser kanskje for meg at jeg prøver å slutte på pillen rundt de tider.

Tinúviel
14-01-2005, 17:29
Jeg holder på å gjøre meg ferdig med det siste p-pille brettet mitt. Er ferdig i slutten av januar.

Prøvingen starter vi ikke med før i april. Jeg vil helst starte nå, men jeg skal i praksis hele høstsemesteret så tør ikke ta sjansen på å få barn i november/desember.

mor til GA
16-01-2005, 14:12
Vi har vel begynt så smått... Men i utgangspunktet var vel på Juni etter at jeg er ferdig med skolen!! Men jeg er en utolmodig skjel... Og at jeg skal i praksis på føde/barsel om en mnd. Gjør vel det ikke lettere....:hyper:

aja
20-01-2005, 18:27
Å nei, heeeelt alene blir du nok ikke. Vi er ... 2! :snill:

Egils
23-01-2005, 15:10
Nope, JEG blir her lengst :sukk:
Per i dag vil ikke mannen ha barn en gang,
og i natt kom han med det at han ikke vil gifte seg heller,
aldri......... :leppe:
Så i dag er jeg litt deppa...
Og han forstår ikke det en gang...
Er det bare meg som er rar som reagerer på dette...?:vetikke:

Stine-mor
23-01-2005, 18:50
Vi kommer til å starte prøvingen etter sommeren. Håper tiden frem til det går fort.

Kvakk Kvakk
25-01-2005, 09:16
Jeg har ilagt oss en midlertidig prøvepause til graviditetstesten igjen blir negativ og mensen er tilbake. Forhåpentligvis starter vi prøvingen i februar slik at det fremdeles er mulig med et 2005-barn dersom det blir klaff igjen raskt.

Gravidada
26-01-2005, 18:14
Vi planlegger å starte prøvinga til sommeren, slik at vi får et vårbarn hvis vi er heldige.

-Tulip-
27-01-2005, 19:09
Vi skulle vente til det ble avklart om lærervikariatet mitt forhåpentligvis skulle bli fast jobb til høsten, men nå har jeg fått vite at alle lærerjobbene i hele kommunen utlyses som ettårige vikariater.... :sur: Så da må vi vel vente enda ett år, da...

..eller bare KJØRE PÅ! :sex1: :fnis:

Tidl. bruker
30-01-2005, 19:38
Hvis ikke noe skulle skje, kaster jeg pillene i mars/apil!!

Beinet
31-01-2005, 18:51
Greit å vite at det er flere enn meg som blir tuslende her en stund;)

Gravidada
31-01-2005, 19:01
Vi planlegger å få Treer'n neste vår/sommer, slik at jeg kan være hjemme store deler av Ener'ns første skoleår. Så da starter vi nok prøvinga for fullt i juni/juli/august, men hvis vi blir overivrige, kan vi nok få et januarbarn neste år også :rødme:

Lita
31-01-2005, 20:42
Nope, JEG blir her lengst :sukk:
Per i dag vil ikke mannen ha barn en gang,
og i natt kom han med det at han ikke vil gifte seg heller,
aldri......... :leppe:
Så i dag er jeg litt deppa...
Og han forstår ikke det en gang...
Er det bare meg som er rar som reagerer på dette...?:vetikke:
Nei, jeg skjønner deg godt jeg, Egils :klemme: Det var da en kjedelig ting av samboeren din å si. Å attpåtil ikke skjønne..Får "håpe" han bare er en av dem som av og til sier ting dem ikke alltid mener. I dette tilfeller hadde jo det vært bra..:sukk: Håper det ordner seg..

raina
04-02-2005, 22:13
................:)

raina
04-02-2005, 22:14
................:)